Gå til innhold

Hadde vi det hyggeligere i "gamle dager"?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer jo. Men de som ikke har stasjonær PC er noen fjols.

Anonymkode: f2dfb...0d4

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det sider seg nesten selv, vel.

Anonymkode: d74a6...aaf

Ich bin ein Fjols. (Fritt etter JFK)

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde det ikke hyggeligere i gamle dager:

IBM_PC_5150-570x411.jpg

Så sånn er nok det.

Det var den gangen alle skulle lære å programmere så man kunne lage sitt eget db-system for å holde styr på innholdet i fryseren.

Bare noe jeg tenkte på.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde det ikke hyggeligere i gamle dager:

IBM_PC_5150-570x411.jpg

Så sånn er nok det.

IBM-PC med to diskettstasjoner er da ganske avansert.  Jeg husker da disse kom til landets største tekniske universitet og var en revolusjon (For dere som ikke levde i gamle dager - det kaltes en terminal):

Nord.png

Endret av laban

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det var den gangen alle skulle lære å programmere så man kunne lage sitt eget db-system for å holde styr på innholdet i fryseren.

Bare noe jeg tenkte på.

:lol:

For en tid!

(Det må ha vært.)

15 minutes ago, laban said:

IBM-PC med to diskettstasjoner er da ganske avansert.  Jeg husker da disse kom til landets største tekniske universitet og var en revolusjon (For dere som ikke levde i gamle dager - det kaltes en terminal):

Nord.png

Hehe, jeg syns synd på dere. Jeg har alltid hatt CD-ROM, vel. Men jeg husker godt denne hyppige gladsaken:

maxresdefault.jpg

FjellOgDalar

Blåskjermen ja... Alltid like gøy :p. Jeg husker jeg prøvde å kjøre Windows 3.0 på en 286-maskin med 640 KB ram og en harddisk på hele 40 MB. Den brukte 5-og en kvart tommers disketter og hadde ikke dobbel stasjon. I utgangspunktet ikke harddisk heller. Jeg tror den brukte nesten en time på å få gjort seg ferdig med å lagre en enkel bmp. fil fra Paint. Overgangen til en av de første IBM-thinkpad med fargeskjerm og det hele var som å komme på månen. "Stooor" harddisk på hele 100-og noe MB, 486 og 4MB ram....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...