Gå til innhold

Trenger jeg dokumentasjon (b-preparat innenlands)

Anbefalte innlegg

FjellOgDalar

Jeg skal snart ut på vingene, og må i den forbindelse ty til nevnte type medikamenter. Siden jeg har en deal med DPS at de oppbevarer for meg og deler ut et lite antall av gangen (det jeg bruker kommer kun i store forpakninger, og det ønsker verken jeg selv eller psykiateren min at jeg har stående hjemme pga. avhengighetsrisikoen), innesitter jeg ikke noe dokumentasjon på at dette er til eget bruk og skaffet på lovlig vis.

Risikerer jeg trøbbel om jeg blir tatt med en Xanor i lomma? Og konvolutt med et par til i håndbagasjen? Det er jo et populært misbruksmedikament, så jeg vil ikke risikere å få problemer av den grunn. For meg er dette foreskrevet på lovlig vis og i nøye dialog med legespesialist. 

Legen har selvsagt ferie nå, jeg skal reise om en uke.  

Fortsetter under...

Ja, det risikerer du.

Det er ikke lov å ha b-preparater på seg uten å kunne dokumentere at de er skrevet ut til deg. Vanligvis skal man ha pakken med sitt navn på. Eventuelt kopi av resept.

Nå er det sikkert lite sannsynlig at noen bryr seg med å sjekke, men i prinsippet er det ikke lov.

4 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Ok, takk for svar :).

Jeg får ringe DPS i morgen å høre om det er mulig å få skrevet ut en kopi av resepten. Av og til savner jeg de gamle papirreseptene, som man kunne ta vare på...

Hvis du har hatt en e-resept, så kan du ta utskrift av oversikten som viser også tidligere resepter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...