ulva Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Nå er jeg så oppgitt at jeg bare sitter og griner! Har prøvd alt, og skulle prøve Lamictal som siste utvei, sammen med Efexor 150 mg som ikke har vist seg å fungere. Men så viser det seg at jeg har akkurat like lav toleransegrense for Lamictal som for all annen medisin! Jeg har prøvd Seroxat, Tolvon, Zyprexa, Seroquel, Risperdal og Efexor uten at det har hjulpet nevneverdig på noenting. Det holder meg så vidt ute av mentalsykehuset, men jeg er fortsatt plaget med tunge depresjoner. Så nå sitter jeg her og gråter, og tenker at alt er slutt, for jeg orker ikke mer medisiner. Men så kom jeg tilfeldigvis over ditt innlegg om kombinasjonen Efexor + Remeron. Skyldes den gode effekten av kombinasjonen at disse påvirker og forsterker hverandre - og vil de dermed gi mer bivirkninger? Tror du det er sannsynlig at dette er en bedre kombinasjon for meg enn Lamictal + Efexor? Psykiateren min er alldeles ikke sikker på om jeg har noen bipolar lidelse, men vi har prøvd alt annet. Hvem er det som særlig har nytte av denne kombinasjonen - er det deprimerte som ikke gir respons på annen medisin, eller gjelder det noen særskilt form for depresjon? Må nevne at jeg har prøvd høyere doser Efexor, og går på 100 mg Lamictal med eneste resultat at jeg har fått sterke magesmerter, kvalme, hodepine og plagsom svimmelhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41267-medisin-frustrasjon-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Lav toleransegrense - er det for bivirkninger? Generelt sett er det slik at jo større doser eller flere kombinasjoner, dess mer bivirkninger. Men det trenger ikke gjelde for deg. Efexor + Remeron brukes for de behandlingsgjenstridige depressive episoder enten de er en del av en bipolar lidelse eller ikke. Det er en spesialistoppgave. Hva med ECT? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41267-medisin-frustrasjon-nhd/#findComment-155069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 13. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2002 Lav toleransegrense - er det for bivirkninger? Generelt sett er det slik at jo større doser eller flere kombinasjoner, dess mer bivirkninger. Men det trenger ikke gjelde for deg. Efexor + Remeron brukes for de behandlingsgjenstridige depressive episoder enten de er en del av en bipolar lidelse eller ikke. Det er en spesialistoppgave. Hva med ECT? Med lav toleransegrense mener jeg nettopp det - for bivirkninger. Jeg har reagert så kraftig at psykiateren min ikke tør å gi meg maxdoser av noe. Jeg fikk ganske tidlig diagnosen alvorlig tilbakevendende depresjon, og har slitt i mer enn tre år med nesten sammenhengende tunge depresjoner. ECT har jeg for øvrig ikke lyst til å prøve, selv om jeg har satt meg godt inn i dette alternativet og snakket med sykehuset om det. Psykiateren min mener heller ikke at jeg ville ha nytte av det. Takk for svar - jeg tror jeg skal snakke med ham om kombinasjonen Efexor/Remeron, før magesmertene fortærer meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/41267-medisin-frustrasjon-nhd/#findComment-155171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.