Gå til innhold

Syntes du det er for vamt nå?

Syntes du det er for vamt nå?  

6 stemmer

1. 1. Syntes du det er for vamt nå?

• Ja
      3
    • Nei
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
11 minutter siden, Trine skrev:

Du har mye erfaring med telting eller? På et eller annet tidspunkt treffer sola teltet og da blir det badstue inni der. Når gradene ikke synker nok i løpet av kvelden så er det fortsatt badstue der når man skal legge seg. Jeg sov på fjellet et par netter forrige uke. På fjellet er det vesentlig mye kjøligere enn i lavlandet. Den ene natten måtte begge teltdørene være åpne og alikevel var det for varmt med sovepose. Å sove i telt i lavlandet på de varmeste sommerdagene er på grensa til tortur, selv om du ikke får morgensola ;)

Får sove utenfor teltet på bakken da, vel.

Anonymkode: 54ef2...7cf

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På fjellet er det lemen.

Anonymkode: bd6d5...ddf

Å nei!!!! Tenk om lemmenet kommer og biter deg i tåa! Har forresten ikke sett et eneste lemmen i år så det er nok ikke så mange av dem nå. I forfjor derimot, krydde det av dem. I fjor var det flest døde. I år er det ikke spesielt mange av dem.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er lemen noe bedre enn snegler? Best å holde seg innendørs.

JA! Lemmen er ikke slimete og dessuten er de sky og holder seg helst langt unna. De kommer ikke krypende på deg. Best å holde seg på fjellet.

Annonse

AnonymBruker
14 minutes ago, Trine said:

Det tror jeg faktisk ikke, men lemmen går uansett ikke rundt og slikker på alt. Sneglene legger igjen slimspor det er umulig å få bort.

Lemen legger nok igjen sitt de og... desutten er de smittebærere, du har sikkert hørt om svartedauden. Det var rotter, men hva er forskjellen.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lemen legger nok igjen sitt de og... desutten er de smittebærere, du har sikkert hørt om svartedauden. Det var rotter, men hva er forskjellen.

Snegler er smittebærere i større grad, både selve snegla og slimet. Svartedauen finnes ikke lenger så det bekymrer meg ikke. Og om smitten ble spredt via rotter så var ikke det rotter som levde på fjellet, men som levde i dritten og søpla til folk. Lemmen er ikke bakterefri, men de holder seg unna og da skal det godt gjøres å bli syk av dem.

AnonymBruker
11 minutes ago, Trine said:

Svartedauen finnes ikke lenger så det bekymrer meg ikke.

Det stemmer nok ikke. "Svartedauden" er bare navnet på epedemien, men det er tusenvis av tilfeller av sykdommen hvert år, på verdensbasis. Den behandles effektivt med antibiotika, men hva skjer når bakterien muterer og blir antibiotikaresistent? Best å holde seg unna.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer nok ikke. "Svartedauden" er bare navnet på epedemien, men det er tusenvis av tilfeller av sykdommen hvert år, på verdensbasis. Den behandles effektivt med antibiotika, men hva skjer når bakterien muterer og blir antibiotikaresistent? Best å holde seg unna.

Da får vi en ny epidemi. Det er slik naturen rydder opp når det blir for mange av en art.

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bekymret du deg ikke for snegleslim?

Ikke pga smitte. Du skrev at lemmen var smittebærere og jeg informerte deg bare om at snegler er større smittebærere. Jeg syns bare de er gjennomført ekle og slimet er umulig å få bort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...