Gå til innhold

Erfaringer med antipsykotisk medisin - gode eller dårlige?

Anbefalte innlegg

• 4 år senere...

Fortsetter under...

Gjest Anonym 2
Annkarin skrev (På 31.7.2016 den 16.34):

zyprexa har ødelagt kroppen min, blitt smellfeit hver gang jeg har fått den. men den funker utrolig bra mot psykosen. men rører den ikke mer...

Har du blitt slank igjen når du har sluttet? Jeg har gått på zyphadera,  og har også gått opp i vekt. Skal slutte nå, og håper jeg kommer meg ned igjen. 

AnonymBruker
Inner self skrev (På 30.7.2016 den 21.56):

Det har jeg aldri hørt noe om...  Det med lavt stoffskifte.

Alt i alt så er vel AP noe jeg bare ville tatt dersom jeg er rett diagnostisert. Jeg ville aldri gått på det for feks kun nevrotiske sykdommer. det er jo en del ulemper, men har man en psykoselidelse så "må man".

De sier jeg har psykose lidelse. Nå har jeg trappet ned medisinen og skal avslutte. Jeg merker ingenting. Tror egentlig at jeg er feildiagnotisert. Jeg hadde nok noen symptomer som minnet om psykose for noen år siden, men det er borte nå. Og det er ikke medisinen som tok bort symptomene. Det er jeg helt sikker på. Tror det var noe forbigående. Det er ganske skummelt at de har sånn makt. Når jeg sier at jeg ikke tror jeg er syk egentlig,  så sier de at jeg ikke har sykdomsinnsikt, det er skummelt. Nå skal jeg heldigvis slutte med medisiner,  så da får vi se.

Anonymkode: 13e5f...99e

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (På 30.7.2016 den 22.29):

At man må det er det rådende synet i offentlig psykiatri i norge idag ja, men det er bare en vinkling på saken. MOange andre muligheter finnes. Det er derfor jeg er interessert i høre hva folk har av erfaringer her inne, fordi min bakgrunn er totalt forskjellig fra hva som beskrives her. I usa er de kanskje 20 25-30 år frem i tid på å behandle psykoselidelser og bipolar med mindre eller ingen medisiner, og det finnes flust av erfarne psykologer og psykiatere som ikke deler dette synet på at psykoselidelser og bipolar = nevropleptika. 

Anonymkode: a78e7...ed2

Så bra. Men nå begynner det å komme medisinfrie behandlingstilbud noen steder her i Norge, så det går framover. Jeg er med i en gruppe som jobber for medisinfri behandling,  og de har klart å leve med diagnosen sin i mange år uten medisiner,  og lever et bra liv. De har psykose lidelser

Endret av Anonym 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...