Gå til innhold

Har fått ferien ødelagt på grunn av sterke smerter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppsøkte straks lege på feriestedet og fikk smertestillende som hadde liten effekt. Men jeg fikk ingen sykemelding, og dermed ingen erstattet ferie.

Nå er ferien snart over, men ikke smertene. Det er trist at den tiden jeg har sett frem til, der jeg skulle lade batteriet har gått til å kjempe mot smerter. Mange planer for ferien har ikke kunnet gjennomføres. 

Jeg har hatt stunder med mindre smerter som jeg har kunnet glede meg over i ferien. Så det er nok alltid noen som har det verre enn meg.

Men det må vel være lov å være skuffet og litt bitter. Det er tross alt bare en gang i året med en skikkelig ferie. Smerter er aldri godt å ha. Men jeg skulle ønske jeg ihvertfall kunne hatt mindre av de denne måneden. 

Nå har jeg igjen ligget våken i mange timer på grunn av smerter. Smertestillende har gitt liten effekt. Så nå får jeg se om det å få klaget litt kan gi bedre effekt.

Anonymkode: b2335...438

Skrevet

Ba du om sykemelding fra legen da? Jeg har aldri vært borti en lege som gir ut sykemelding på eget initiativ. Bortsett fra en lege, men da raknet det helt for meg inne på legekontoret. Det har ikke vært noe problem med forlengelse av den sykemeldingen fordi legen jeg har nå ser meg og hører hva jeg sier. Men mitt inntrykk er at de fleste bare gir noen smertestillende og håper pasienten aldri kommer tilbake.

Men det er helt klart lov å klage og være skuffet. Men vil jo ha ferie.Jeg har selv blitt veldig hindret i ferier pga smerter. Det er virkelig ikke noe moro. Man ender med å føle at hele livet går til jobb fordi man har så vondt at man ikke orker noe mer.

Du burde vel komme deg til fastlegen din nå. Kanskje det finnes noen hjelp å få.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Ba du om sykemelding fra legen da? Jeg har aldri vært borti en lege som gir ut sykemelding på eget initiativ. Bortsett fra en lege, men da raknet det helt for meg inne på legekontoret. Det har ikke vært noe problem med forlengelse av den sykemeldingen fordi legen jeg har nå ser meg og hører hva jeg sier. Men mitt inntrykk er at de fleste bare gir noen smertestillende og håper pasienten aldri kommer tilbake.

Men det er helt klart lov å klage og være skuffet. Men vil jo ha ferie.Jeg har selv blitt veldig hindret i ferier pga smerter. Det er virkelig ikke noe moro. Man ender med å føle at hele livet går til jobb fordi man har så vondt at man ikke orker noe mer.

Du burde vel komme deg til fastlegen din nå. Kanskje det finnes noen hjelp å få.

Jeg spurte ikke etter sykemelding første dagen, da jeg trodde noe smertestillende skulle redde ferien. Etter noen dager med lite effekt så ringte jeg legesenteret. Legen var bortreist og en annen skrev ut andre smertestillende. Sykemelding måtte jeg spør om når den første legen kom tilbake. Det gjorde jeg, men fikk ingen ting.

Jeg skal til fastlegen straks jeg kommer hjem.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte ikke etter sykemelding første dagen, da jeg trodde noe smertestillende skulle redde ferien. Etter noen dager med lite effekt så ringte jeg legesenteret. Legen var bortreist og en annen skrev ut andre smertestillende. Sykemelding måtte jeg spør om når den første legen kom tilbake. Det gjorde jeg, men fikk ingen ting.

Jeg skal til fastlegen straks jeg kommer hjem.

Ok. Overrasker meg ikke egentlig. De fleste legene jeg har vært borti skriver ikke ut sykemelding før man stuper helt.

Håper fastlegen din har noe fornuftig å si.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Trine skrev:

Ok. Overrasker meg ikke egentlig. De fleste legene jeg har vært borti skriver ikke ut sykemelding før man stuper helt.

Håper fastlegen din har noe fornuftig å si.

Håper det finnes noe som er effektivt på smertene.  Men ferien får jeg nok ikke igjen.

Skrevet
Den 30.7.2016 at 23.47, AnonymBruker skrev:

Håper det finnes noe som er effektivt på smertene.  Men ferien får jeg nok ikke igjen.

Nei, det tror ikke jeg heller. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Trine skrev:

Nei, det tror ikke jeg heller. 

Greit nok. Ingenting kan uansett erstatte ferien sammen med familien. Men et plaster på såret ville det vært.

Nå satser jeg bare på å bli frisk igjen.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok. Ingenting kan uansett erstatte ferien sammen med familien. Men et plaster på såret ville det vært.

Nå satser jeg bare på å bli frisk igjen.

Nei, det er sant, ferien med familien får man ikke erstattet.

Ja, får håpe du blir frisk snart. Går det greit å jobbe? Mener å huske du skrev at du sov dårlig pga smertene.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Trine skrev:

Nei, det er sant, ferien med familien får man ikke erstattet.

Ja, får håpe du blir frisk snart. Går det greit å jobbe? Mener å huske du skrev at du sov dårlig pga smertene.

Det beste jeg kan gjøre er å unngå brå bevegelser, og variere mye mellom sitting, gåing og ligging. På natten blir det nok for lenge i ro i samme stilling. Jeg prøver å tilrettelegge arbeidsplassen så godt jeg kan for å kunne fungere på jobb. Har heldigvis vært litt bedre enkelte dager nå, så jeg håper det er på retur.

Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det beste jeg kan gjøre er å unngå brå bevegelser, og variere mye mellom sitting, gåing og ligging. På natten blir det nok for lenge i ro i samme stilling. Jeg prøver å tilrettelegge arbeidsplassen så godt jeg kan for å kunne fungere på jobb. Har heldigvis vært litt bedre enkelte dager nå, så jeg håper det er på retur.

Bra du ihvertfall har enkelte bedre dager. Det er slitsomt å gå med smerter. God bedring :)

Endret av Trine

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...