Gå til innhold

Kundekort COOP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har COOP Mega som nærbutikk, og jeg vil tippe at ca 80-90 % av maten til fem personer kjøpes inn der. Jeg har en iboende skepsis til privat registrering av hva jeg foretar meg hvor til enhver tid, og har ikke hatt kundekort. Men jeg lurer jo litt på om jeg er overhysterisk på dette... Jeg liker ikke at "noen" skal vite akkurat hva jeg kjøper, og evt bruke den informasjonen til for eksempel spesifikk reklame til akkurat meg.... Hva mener dere? Det er jo fristende å få et kundekort og få tilbakebetalt en viss prosent av alle de tusenene vi bruker i den butikken da :-P

Skrevet

Du trenger ikke samtykke til at de kan analysere kjøpevanene deres, selv om du blir Coop-medlem og får kundekort.  Det er bare å la være å krysse av for "Tilpasset innhold" her: https://secure.coop.no/bli-medlem

Da får du heller ikke rabattkuponger på noe som dere pleier å kjøpe, men du får de andre medlemsfordelene.

Jeg har "full pakke", bortsett fra at jeg ikke vil ha noe på SMS.  Men jeg er ingen stor-utnytter av de fordelene som gir mest utbytte (hotellrabatt, forsikring etc.)  Ofte kjøper jeg det vi får rabattkuponger på, siden det gir en del avslag, men ikke alltid.  Men en gratis melk iblant plukker jeg jo med meg...  Coop har (foreløpig) ingen påtrengende reklame, jeg får bare et kuponghefte i posten omtrent hver måned.

Skrevet

Jeg handler en del på Coop nå som jeg har fått Coop Extra både ved jobben og hjemme, men Mega handler jeg ekstremt lite på - det er grisedyrt der i forhold til omtrent alle andre matbutikker, du er klar over det? Om du har mulighet til å handle på Kiwi eller Rema til daglig vil du spare mange tusen i løpet av ett år...

Medlemskort har jeg hatt i mange, mange år og synes det er veldig kjekt å få disse rabattlappene i posten en gang i mnd. :) Hver gang er det ett gratis produkt av noe jeg kjøper mye av (kaviar eller leverpostei f.eks.) og noen kroner i rabatt på 3-5 andre varer. Om jeg bruker alle rabattkupongene (det gjør jeg jo ikke alltid) så sparer jeg fort en femtilapp og det er kjekt å ta med seg. :) Andre tilbud bruker jeg sjeldnere, men det hender jo de har medlemstilbud på ting og tang som er kjekt også da.

Skrevet
Den ‎01‎.‎08‎.‎2016 at 11.05, Lillemus skrev:

Jeg handler en del på Coop nå som jeg har fått Coop Extra både ved jobben og hjemme, men Mega handler jeg ekstremt lite på - det er grisedyrt der i forhold til omtrent alle andre matbutikker, du er klar over det? Om du har mulighet til å handle på Kiwi eller Rema til daglig vil du spare mange tusen i løpet av ett år...

Medlemskort har jeg hatt i mange, mange år og synes det er veldig kjekt å få disse rabattlappene i posten en gang i mnd. :) Hver gang er det ett gratis produkt av noe jeg kjøper mye av (kaviar eller leverpostei f.eks.) og noen kroner i rabatt på 3-5 andre varer. Om jeg bruker alle rabattkupongene (det gjør jeg jo ikke alltid) så sparer jeg fort en femtilapp og det er kjekt å ta med seg. :) Andre tilbud bruker jeg sjeldnere, men det hender jo de har medlemstilbud på ting og tang som er kjekt også da.

Jo.... jeg vet det er billigere på Kiwi og Rema 1000, så det hender jeg handler der innimellom. Men jeg synes det er så ufattelig kjedelig å handle mat, og gjør det som regel kun av nødvendighet i full fart rett før middag når jeg er på vei hjem fra jobb, eller når jeg MÅ handle i full fart om kvelden fordi vi mangler noe viktig til neste morgen. Kiwien ligger på en måte på vei hjem fra jobb, men det er en litt annen vei enn den korteste jeg pleier å kjøre. Remaen ligger et annet sted, men det hender jeg svipper innom der når jeg er på de kanter.

Jeg hater sånne rabakktkuponger, men tenkte det hadde vært greit å få tilbakebetalt en sum omtrent automatisk en gang i året.

Skrevet
Den ‎01‎.‎08‎.‎2016 at 9.09, laban skrev:

Du trenger ikke samtykke til at de kan analysere kjøpevanene deres, selv om du blir Coop-medlem og får kundekort.  Det er bare å la være å krysse av for "Tilpasset innhold" her: https://secure.coop.no/bli-medlem

Da får du heller ikke rabattkuponger på noe som dere pleier å kjøpe, men du får de andre medlemsfordelene.

Det hørtes greit ut. Tror jeg skal krype til korset og registrere meg som medlem.

Skrevet
1 minutt siden, påskelilje skrev:

Det hørtes greit ut. Tror jeg skal krype til korset og registrere meg som medlem.

Jeg er veldig forsiktig med kundeklubber og andre som vil sende meg ting hele tiden, men det er ingen "plager" forbundet med Coop-medlemskap etter min mening.  Eneste ulempen er at de ikke tilbyr kopling til bankkortet, slik man kan gjøre med Trumf-kortet.  Man må levere medlemskortet i kassa eller scanne det selv (fler og fler har denne muligheten nå, vha. et punkt på kundesiden av skjermen).  Du kan bestille kort til alle i husstanden.    

Hvis det er Mega som er din butikk, har de kanskje selvbetjent kasse også.  Der er det gjerne kortere eller ingen kø.

Du må ha 300 kr stående på kundekontoen fast så lenge du er medlem.  Resten kan du ta ut relativt enkelt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, leina skrev:

Kan man ta ut pengene på kortet i kassa på butikken?

Du får overført det til bankkonto i slutten av året om jeg husker riktig.

Anonymkode: 161a7...400

Skrevet
6 minutter siden, leina skrev:

Kan man ta ut pengene på kortet i kassa på butikken?

I enkelte store butikker kan du det.  Vet ikke om det kan gjøres i kassa eller om butikken må være stor nok til å ha informasjonsdisk.  Ellers gjør du det enkelt ved å logge deg inn på medlemssiden og overføre fra Coop-kontoen til en bankkonto, det går på noen få dager. 

Det kommer ikke automatisk til noen bankkonto slik det antydes over her.  Det som skjer i slutten av januar hvert år, er at fjorårets utbytte avregnes, slik at det blir tilgjengelig for overføring.  Du kan velge å la det bli stående eller ta det ut. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, laban skrev:

I enkelte store butikker kan du det.  Vet ikke om det kan gjøres i kassa eller om butikken må være stor nok til å ha informasjonsdisk.  Ellers gjør du det enkelt ved å logge deg inn på medlemssiden og overføre fra Coop-kontoen til en bankkonto, det går på noen få dager. 

Det kommer ikke automatisk til noen bankkonto slik det antydes over her.  Det som skjer i slutten av januar hvert år, er at fjorårets utbytte avregnes, slik at det blir tilgjengelig for overføring.  Du kan velge å la det bli stående eller ta det ut. 

Beklager, du har helt rett. Pengene blir gjort tilgjengelig for overføring men overføres ikke automatisk utan at du ønsker.

Anonymkode: 161a7...400

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...