Gå til innhold

Arbeidende vs. trygda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva tenker du om ANDRE trygdede som du møter ute?

Anonymkode: 53bb7...159

Mange trenger nok trygd, jeg har ingen tanker om spesifikke individer (spesielt siden jeg aldri møter andre trygdede ute).

Anonymkode: b4812...1a5

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange trenger nok trygd, jeg har ingen tanker om spesifikke individer

Nettopp.  Akkurat sånn er det med nesten alle:  De regner med at folk har trygd fordi de trenger det og har ingen tanker om verken deg eller andre spesifikke individer. 

Det er alltid synd noen noen ødelegger for en hel gruppe, være seg trygdede eller innvandrere eller hvem som helst. 

Heldigvis har de aller fleste en forståelse av at man ikke skal se ned på en hel gruppe mennesker. Heldigvis er det de færreste som tenker "jævla innvandrer" når de ser noen med mørk hud, og likelydende de færreste tenker stygge ting om de som er trygdet. 

Noen gjør det nok, men de er i fåtall. Men jeg klarer ikke å unngå å tenke at denne tråden er like stigmatiserende for gruppen av folk som er i arbeid som for de som er trygdet. Fordi noen få som er i arbeid ser ned på de som ikke er det, betyr det ikke at det gjelder alle. Akkurat som de få som svindler NAV ikke er representative for alle.

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Alle du møter ute er i jobb?

Anonymkode: 53bb7...159

Sannsynligvis er ikke alle jeg ser utendørs i jobb.

4 hours ago, laban said:

Nettopp.  Akkurat sånn er det med nesten alle:  De regner med at folk har trygd fordi de trenger det og har ingen tanker om verken deg eller andre spesifikke individer. 

De har nok tanker om meg.

3 hours ago, issomethingwrong said:

Det er alltid synd noen noen ødelegger for en hel gruppe, være seg trygdede eller innvandrere eller hvem som helst. 

Heldigvis har de aller fleste en forståelse av at man ikke skal se ned på en hel gruppe mennesker. Heldigvis er det de færreste som tenker "jævla innvandrer" når de ser noen med mørk hud, og likelydende de færreste tenker stygge ting om de som er trygdet. 

Noen gjør det nok, men de er i fåtall. Men jeg klarer ikke å unngå å tenke at denne tråden er like stigmatiserende for gruppen av folk som er i arbeid som for de som er trygdet. Fordi noen få som er i arbeid ser ned på de som ikke er det, betyr det ikke at det gjelder alle. Akkurat som de få som svindler NAV ikke er representative for alle.

Det står ingenting om "alle" i det jeg har skrevet. Svaret ditt er således ubrukelig.

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis er ikke alle jeg ser utendørs i jobb.

Sannsynligvis ikke, men du vet ikke hvem som jobber og hvem som ikke gjør det, like lite som andre vet dette om deg.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har nok tanker om meg.

Hva er det som gjør deg så spesiell?

Lykke til.;)

Anonymkode: d0d5d...048

AnonymBruker
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Sannsynligvis ikke, men du vet ikke hvem som jobber og hvem som ikke gjør det, like lite som andre vet dette om deg.

Jo, dette vet de fleste.

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva er det som gjør deg så spesiell?

Lykke til.;)

Kanskje man har svindlet NAV? Da er man jo spesiell.

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, dette vet de fleste.

Er du så kjent?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje man har svindlet NAV? Da er man jo spesiell.

I såfall vet ikke andre dette.

Annonse

Den Wednesday, August 03, 2016 at 17.55, AnonymBruker skrev:

Tror mange av de som arbeider ser ned på mange av de som er trygda og ikke gjør noe.

Men det er sikkert mange av hjemmesitterne som ser ned på de folka som ikke har råd til annet enn å jobbe også.

Jeg pleier å sitte i vinduet mitt kl 07.30 å peke og le av alle arbeiderne som strømmer ut til bilene sine på vei til arbeid den ene etter den andre.

Anonymkode: 47c27...ba4

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Men det er sikkert mange av hjemmesitterne som ser ned på de folka som ikke har råd til annet enn å jobbe også.

Jeg pleier å sitte i vinduet mitt kl 07.30 å peke og le av alle arbeiderne som strømmer ut til bilene sine på vei til arbeid den ene etter den andre.

Høres ut som et fullverdig liv.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt meningsløst å stå opp så tidlig når du ikke "må".

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som et fullverdig liv.

Bedre å stå opp å more seg over at andre må jobbe og slite for penga enn å ligge i senga til kl 12 og drikke cola døgnet rundt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...