Gå til innhold

Hvordan er det hjemme hos dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dere det rent og ryddig? Hvor ofte vasker dere? 

Jeg klarer ikke å slappe av i mitt eget hjem fordi jeg ikke har energi til å vaske og rydde noe særlig. De få gangene jeg får gjort det slapper jeg av og koser meg. Har også en tenåring som roter. 

Anonymkode: cfdd7...d98

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412888-hvordan-er-det-hjemme-hos-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å slappe av i mitt eget hjem fordi jeg ikke har energi til å vaske og rydde noe særlig. De få gangene jeg får gjort det slapper jeg av og koser meg. Har også en tenåring som roter. 

Hvis jeg ikke hadde greid å slappe av og kose meg med mindre det var nyvasket og strøken til enhver tid hadde jeg aldri slappet av for å si det sånn... Heldigvis gjør det meg stort sett fint lite at hybelkaninene danser i krokene og at rotet flyter litt (men alt innen rimelighetens grenser!).

Jeg blir stressa av rot, men det hender det er litt bomba her fordet. Før var jeg helt ekstrem, tålte overhode ikke rot. Hver fredag, etter jobb, måtte jeg vaske og rydde før jeg klarte å slappe av. Men så var det et par stk som mente at det var på grensa til tvang å måtte vaske og rydde hver fredag så da ble jeg litt slappere på det. Etterhvert klarte jeg venne meg til at gulvet ikke måtte vaskes hver eneste uke. Nå vasker jeg når jeg føler det trengs. Enig med Inner self at kjøkkenet og badet er viktigst. Nå kan jeg la oppvasken stå litt, før skulle kjøkkenet være rent før jeg satte meg ned for å spise middag. Litt stress å skulle ordne med mat samtidig som at alt må være rent før jeg kan spise. Det at jeg ikke takler rot tror jeg har med at det er lettere for meg å fokusere dersom det ikke er så mye å fokusere på.

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, Trine skrev:

Jeg blir stressa av rot, men det hender det er litt bomba her fordet. Før var jeg helt ekstrem, tålte overhode ikke rot. Hver fredag, etter jobb, måtte jeg vaske og rydde før jeg klarte å slappe av. Men så var det et par stk som mente at det var på grensa til tvang å måtte vaske og rydde hver fredag så da ble jeg litt slappere på det. Etterhvert klarte jeg venne meg til at gulvet ikke måtte vaskes hver eneste uke. Nå vasker jeg når jeg føler det trengs. Enig med Inner self at kjøkkenet og badet er viktigst. Nå kan jeg la oppvasken stå litt, før skulle kjøkkenet være rent før jeg satte meg ned for å spise middag. Litt stress å skulle ordne med mat samtidig som at alt må være rent før jeg kan spise. Det at jeg ikke takler rot tror jeg har med at det er lettere for meg å fokusere dersom det ikke er så mye å fokusere på.

Misforstå meg rett, fint å se vi er flere :) 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Misforstå meg rett, fint å se vi er flere :) 

Hehe, du er ikke alene nei ;) Jeg har klart å tvinge meg selv til å tåle litt rot, men jeg har hele livet vært opptatt av at det skal være ryddig rundt meg. Fordelen med det var at jeg aldri trengte å rydde rommet for det ble aldri rotete. Søsteren min derimot, på rommet hennes hadde det gått av en bombe :D Jeg vet egentlig ikke helt om jeg er fornøyd med at jeg brøt denne "rydde hver fredag" vanen for jeg har problemer med å få ting gjort dersom det ikke er en rutine.

Er ofte ganske rotete hos oss, men klarer utmerket å slappe av likevel. Ofte er det mye overflatisk rot, som en bombet entré, og det kan gå ganske fort å få det rimelig presentabelt. Skuffer, skap og kott er det verre med.

Er velsignet med vaskehjelp hver fjortende dag, og det priser jeg meg lykkelig over hver eneste gang. Må jo rydde før hun/de kommer, men da får vi jo gjort det også.

Endret av Xtra
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rent? Nei. Synd aldri det blir helt rent lenger siden jeg har to katter som labber rundt med kattesand på potene. Ryddig? Sånn noen lunde, skulle greid å rydde på fem minutter sånn som det er nå.

Prøver å vaske en gang i uken, gulvet i gangen hver dag (pga støv fra kattesanden i og med at kattedoen står der.). Men det er vel mer ambisjoner enn fakta. :unsure: Støvsuger ganske ofte, da, nesten hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...