Gå til innhold

å ha sf= å være umoden??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei lille venn!!!

regner med at han/hun ikke har slitt med sf selv...???

om en med sf er umoden, kan man si det er MANGE her i landet som er umoden, i tillegg til de som VIRKELIG er umodne....

iflg iks sin statistikk er det ca 120.000 her i landet som har en sf, og at 90% av de er kvinner.....

kanskje du skulle gå inn på iks sine sider og skrive de ut til vedkommende, sånn at han/hun kan få lese litt om dette????

stå på lille venn!!! vi er mange her som vet hvordan du har det....

*gode klemmer*

Gjest victoria

Det er mange som jeg har snakket med som mener det samme med meg som din venn mente om deg pga. du har en SF.

Kanskje det er deres måte å se dette problemet på,men ikke bry deg om det du.

Jeg forstår deg godt åssen du har det?

Lykke til med å bearbeide dette problemet

HALLOEN!!!!!! Sånt sier man bare ikke!!!

*forbannet*

Den personen kan bare dra et visst sted! Forstår ikkeno' når man sier sånt. Fy fillern!!!

Jeg har også opplevd å få denne kommentaren slengt i trynet, og vet hvordan det føles. ÅÅÅÅ!!!

Kjære lille venn, jeg tenker på deg.

*sender varme og trygghet*

Annonse

Før en diskuterer dette temaet videre, vil jeg anbefale at en definerer hva en legger i ordet/begrepet umoden.

Umoden i dette tilfellet har blitt brukt på en slik måte hvor den som sendte mailen uttrykte seg på en måte som gjorde at mottakeren ville bli såret og føle seg "tråkket på". Jeg mener at den som sendte mailen ikke var uvitende om hva Knøttet ville føle i dette tilfellet.

hei lille venn!!!

regner med at han/hun ikke har slitt med sf selv...???

om en med sf er umoden, kan man si det er MANGE her i landet som er umoden, i tillegg til de som VIRKELIG er umodne....

iflg iks sin statistikk er det ca 120.000 her i landet som har en sf, og at 90% av de er kvinner.....

kanskje du skulle gå inn på iks sine sider og skrive de ut til vedkommende, sånn at han/hun kan få lese litt om dette????

stå på lille venn!!! vi er mange her som vet hvordan du har det....

*gode klemmer*

det er ikke å være umoden!!

hvem i f**** sier noe sånt??

*stoooor klem*

Hei vennen

Jeg skjønner veldig godt at du ble såret av den mailen du fikk. Men kanskje denne vennen virkelig er glad i deg, og synes det er forferdelig vondt å se på at du "ødelegger" deg selv? Det er veldig frustrerende for dem rundt deg å se at du har det vondt og ikke få lov til å hjelpe deg, og de bygger ofte opp en frustrasjon som til slutt ofte viser seg i form av en sårende mail eller en konfrontasjon. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger bestevenninna mi klikka på meg og sa jeg var håpløs da jeg hadde anorexi, og selv om jeg ble veldig såret der og da skjønner jeg veldig godt reaksjonen hennes i ettertid. Vi er fortsatt bestevenninner, noe jeg tror vi ikke hadde vært hvis ikke hu hadde fått utløp for all frustrasjonen sin.

Dessuten må du huske på at det er en grunn til at spiseforstyrrelse er en psykisk sykdom. Jeg vil si at å reagere med å ikke spise når ting går deg imot, er en UMODEN REAKSJON PÅ PROBLEMENE DINE. Det er ikke dermed sagt at jeg synes du er en UMODEN PERSON, for det VET jeg at du ikke er. Men du kan vel være enig i at samme om man kaller det det ene eller det andre hadde det uansett vært bedre for deg om du hadde klart å sette ord på det vonde og fått det ut, uten å ødelegge kroppen din??

Det jeg altså vil fram til er at jeg ikke synes du skal dømme din venn så hardt. I alle fall ikke hvis dette er en person du før har hatt god kontakt med. Jeg skal være litt hard mot deg nå; men jeg ber deg tenke over at når du går til et skritt som å slutte og spise, må du forvente reaksjoner. Både reaksjoner som du oppfatter som positive og reaksjoner som du oppfatter som negative.

Håper jeg har gitt deg litt å tenke over. Og at du ikke blir sur på meg for dette, jeg vil bare så gjerne at du skal komme deg på beina igjen!!

God klem fra

Gjest starnight

Du er ikke umoden som har sf, langt i fra! Å ha sf er et symptom på at noe er galt, at noe ikke er som det stemmer! Og du trenger hjelp til å komme ut av den vonde sirkelen! dersom vedkommende ikke skjønner det, bør du kanskje la være å ha kontakt? Vet ikke hvor nært forhold dere har, men det å prate med sånne som ikke forstår er helt umulig, har opplevd det selv,,, Du er IKKE barnslig, lille venn:)

Om du vil, kan du maile meg på:

ps: Koseli å hilse på deg!

Slik jeg ser det er det mange typer psykiske lidelser som innebærer en form for umodenhet, og med umodenhet tenker jeg da på manglende evne til å utsette behov, til å handle rasjonelt, til å tåle frustrasjon , til å holde ut vanskelige følelser uten av handle, til å ta ansvar for sitt eget liv osv.

Mennesker som sliter med spiseforstyrrelser preges jo nettopp ofte av manglende evne til å handle rasjonelt. De vet at det de driver med er destruktivt, men klarer allikevel ikke å la være å handle destruktivt.

Nettopp dette med umodenheten er vel det som gjør at både behandlingspersonell og andre i omgivesene av og til blir utålmodige og nedsettende i forhold til de som sliter - og man kan merke et stoft islett av moraliserende holdninger. Denne type holdninger fra andre har vel snarere en tendens til å medføre forverring av symptomer enn forbedring - og fører sjelden noen godt med seg.

Så derfor anser jeg sf for i stor grad også innebære en form for umodenhet. Dette betyr ikke at man kan være "oppegående" på mange områder - og det betyr selvfølgelig ikke at man dermed er et dårlig menneske.

Annonse

Slik jeg ser det er det mange typer psykiske lidelser som innebærer en form for umodenhet, og med umodenhet tenker jeg da på manglende evne til å utsette behov, til å handle rasjonelt, til å tåle frustrasjon , til å holde ut vanskelige følelser uten av handle, til å ta ansvar for sitt eget liv osv.

Mennesker som sliter med spiseforstyrrelser preges jo nettopp ofte av manglende evne til å handle rasjonelt. De vet at det de driver med er destruktivt, men klarer allikevel ikke å la være å handle destruktivt.

Nettopp dette med umodenheten er vel det som gjør at både behandlingspersonell og andre i omgivesene av og til blir utålmodige og nedsettende i forhold til de som sliter - og man kan merke et stoft islett av moraliserende holdninger. Denne type holdninger fra andre har vel snarere en tendens til å medføre forverring av symptomer enn forbedring - og fører sjelden noen godt med seg.

Så derfor anser jeg sf for i stor grad også innebære en form for umodenhet. Dette betyr ikke at man kan være "oppegående" på mange områder - og det betyr selvfølgelig ikke at man dermed er et dårlig menneske.

Jeg vet hvem denne personen er, og hvordan denne personen har oppført seg mot Knøttet. Derfor har jeg den holdningen mot personen. Bare så det er sagt.

Forstår hva du mener, men likevel... som sagt kjenner jeg til hvem denne personen er og hvordan Knøttet har blitt behandlet av denne personen ellers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...