Gå til innhold

De burde heller holde kjeft!

Anbefalte innlegg

Jeg var på tur i sta og møtte ei dame. Hun lurte på hva jeg jobbet med. "Nå går jeg på aap, men jeg er egentlig elektriker" svarte jeg, sa at jeg har skadet føttene så jeg kan ikke jobbe som elektriker lenger. Jeg rakk å tenke at nå kommer spørsmålet om hva jeg da skal gjøre. Og jammen hadde jeg rett. "Nei, det er vel ikke så greit å være håndtverker om man har skadet føttene, men kan du ikke få noe tilrettelegging" Eh, vet du hva en håndtverker driver med? Jeg sa ikke det høyt, det hadde vært frekt. Jeg sa bare at det ikke går å tilrettelegge. Jeg forsto jo da at jeg var nødt til å fortelle resten, før regla om alt jeg kunne bli kom. Så jeg sa jeg har adhd så det er ikke bare å plassere meg på et kontor. Men istedefor å si at det ikke er håp hva gjelder medisiner så sa jeg bare at jeg driver og tester ut. Jeg er ferdig med å teste ut, men det trengte jo ikke hun vite. Og da kom det. Har du forsøkt "husker ikke hva hun kalte det"? Det var noe omega-3 greier som skulle smøre noen synapser, eller noe i den duren. Og D-vitamin, det var viktig det. Sole seg i 30 min hver dag. Jada, jeg kan garantere at jeg ikke har d-vit. mangel nå. Jeg bor jo nesten ute. Omega-3 har jeg tatt før også, uten å kunne si at det akkurat hjalp på noe som helst. Jeg valgte å bare jatte med, orket ikke noen diskusjon med en eller annen tilfeldig dame som så gjerne ville at hundene skulle hilse på hverandre. Jeg er usikker, var det hundene hun tenkte på eller var hun selv bare selskapsyk. Altså, dama var hyggelig nok, men vær så snill, spar meg for kostholdsråd. Som om Omega-3 kan kurrere ADHD.

Sånn, det var min lille fredags-klage ;) Velmenende råd fra tilfeldige folk i skogen vil jeg ha meg frabedt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412891-de-burde-heller-holde-kjeft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutter siden, Trine skrev:

Jeg var på tur i sta og møtte ei dame. Hun lurte på hva jeg jobbet med. "Nå går jeg på aap, men jeg er egentlig elektriker" svarte jeg, sa at jeg har skadet føttene så jeg kan ikke jobbe som elektriker lenger. Jeg rakk å tenke at nå kommer spørsmålet om hva jeg da skal gjøre. Og jammen hadde jeg rett. "Nei, det er vel ikke så greit å være håndtverker om man har skadet føttene, men kan du ikke få noe tilrettelegging" Eh, vet du hva en håndtverker driver med? Jeg sa ikke det høyt, det hadde vært frekt. Jeg sa bare at det ikke går å tilrettelegge. Jeg forsto jo da at jeg var nødt til å fortelle resten, før regla om alt jeg kunne bli kom. Så jeg sa jeg har adhd så det er ikke bare å plassere meg på et kontor. Men istedefor å si at det ikke er håp hva gjelder medisiner så sa jeg bare at jeg driver og tester ut. Jeg er ferdig med å teste ut, men det trengte jo ikke hun vite.

Blir det uføre da?

Anonymkode: 2cafd...a7f

AnonymBruker

Til en fremmed ville jeg bare sagt "jeg er elektriker", enklere og sant

Evt "jeg er elektriker, men jobber ikke fulltid for øyeblikket" enklere og også sant + dekker opp for oppfølgingsspørsmål om hvorfor en rusler i skogen på dagtid isteden for å elektrifisere ting

23 minutter siden, Trine skrev:

Vet ikke hva det blir jeg. Kan jo hende nav kommer opp med noe lurt.

Kanskje Robert Eriksson har noe gode tips, han fant ihvertfall ut hvordan han kunne få masse penger uten å jobbe :ph34r:

Lykke til

Anonymkode: 9cb7b...97b

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til en fremmed ville jeg bare sagt "jeg er elektriker", enklere og sant

Evt "jeg er elektriker, men jobber ikke fulltid for øyeblikket" enklere og også sant + dekker opp for oppfølgingsspørsmål om hvorfor en rusler i skogen på dagtid isteden for å elektrifisere ting

Kanskje Robert Eriksson har noe gode tips, han fant ihvertfall ut hvordan han kunne få masse penger uten å jobbe :ph34r:

Lykke til

Anonymkode: 9cb7b...97b

Ja, det tenkte jeg på litt for sent, men hun spurte hva jeg jobbet med og jeg jobber jo ikke. Jeg ruslet faktisk på ettermiddagen så jeg hadde rukket fint å være en hel dag på jobb før jeg møtte denne dama. Men neste gang situasjonen dukker opp skal jeg bare si at jeg er elektriker. Da kommer sikkert spørsmålet "Hvilket firma jobber du i da?" Kanskje like greit å bare lyve. Det spiller jo ingen rolle. Da slipper jeg folk som skal fortelle meg hva jeg burde gjøre.

Ja, kanskje jeg får ta en prat med han ;)

Takk :)

Endret av Trine

Annonse

Folk er utrolig nysgjerrige og neste gang sier du at du jobber vakter og så spør du tilbake hva hun jobber med.  Siden folk er mest glad i å snakke om seg sjøl så kanskje du er så heldig at du får en lang utredning om hennes jobb.  Hva gjorde hun forresten ute midt på dagen?

6 timer siden, Dorthe skrev:

Folk er utrolig nysgjerrige og neste gang sier du at du jobber vakter og så spør du tilbake hva hun jobber med.  Siden folk er mest glad i å snakke om seg sjøl så kanskje du er så heldig at du får en lang utredning om hennes jobb.  Hva gjorde hun forresten ute midt på dagen?

Det var ikke midt på dagen. Som jeg skrev høyere opp så var det på ettermiddagen. Rundt kl 18.30. Hun hadde allerede fortalt hva hun drev med, helt umotivert. Jeg er ikke noe god på sånne oppfølgingsspørsmål, eller spørsmål generelt. Jeg kommer aldri på hva jeg kunne eller burde ha sagt før det er for sent.

Jeg tenkte vel at jeg skulle prøve å være ærlig for å teste reaksjonen, men det ble bare slitsomt. Kanskje jeg bare skulle sagt at jeg jobber med hodet på Modum bad hver 14. dag og ellers forsker jeg på medisiner. Er ikke løgn egentlig.

Jeg tenker at det ikke er det at jeg går på aap pga en skade og adhd som er problemet. Men at folk tror de har løsningen på alle mine problemer. Også var det vel litt irriterende at det var så fokus på jobb, som om jeg ikke har nok problemer for tiden. Folk får aap for en grunn. Jeg går til behandling. Og sånn er det akkurat nå. Jeg trenger egentlig å trene meg på å si det. Men man får ikke akkurat lyst når folk tror det er så enkelt som å prøve omega-3. Og da vi skiltes så sa hun "lykke til med jobb da". Hva med "lykke til med behandlingen". Er vel ikke så nøye om man blir bedre, bare man har en jobb.

7 timer siden, Inner self skrev:

Jeg liker ikke når folk spør hva jeg jobber med. Føler meg litt svar skyldig. Det er jo ett av de aller vanligste ting folk spør om, når de møter nye mennesker.

Går du på aap eller er du ufør? "Jobber med hodet" tror jeg må være et bra svar. Hva skal de si til det liksom. Hvis jeg husker det så skal jeg svare det neste gang noen spør.

Gjest Gargamel

Ja, det er noen kjerringer som alltid vet hva man har gjort feil hvis man blir syk. Pussig nok har de mange plager selv.

Her er et annet svar:

Q:Kan du ikke få tilrettelegging? 

A: Oj, det har jeg aldri tenkt på før!! Tusen tusen takk! Vent til sjefen får høre dette!!

2 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, det er noen kjerringer som alltid vet hva man har gjort feil hvis man blir syk. Pussig nok har de mange plager selv.

Her er et annet svar:

Q:Kan du ikke få tilrettelegging? 

A: Oj, det har jeg aldri tenkt på før!! Tusen tusen takk! Vent til sjefen får høre dette!!

Hehe...ja, det kan man jo svare :P Etterfulgt av: "Nå skal jeg hjem og drikke en flaske tran så jeg blir kvitt denne adhd'en i tillegg". Ser for meg at det blir en sånn pinlig stillhet etterpå ;)

AnonymBruker
3 minutes ago, Trine said:

Hehe...ja, det kan man jo svare :P Etterfulgt av: "Nå skal jeg hjem og drikke en flaske tran så jeg blir kvitt denne adhd'en i tillegg". Ser for meg at det blir en sånn pinlig stillhet etterpå ;)

Har du forsøkt Klinko Baluba og død solhatt?

Anonymkode: 0fb85...745

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, Trine said:

Nei, burde nok prøve det også. Får man det på helsekosten eller må jeg til en heksedoktor?

Du FÅR det nok dessverre ikke. Slike kraftfulle medisiner, som virker mot det meste, og på de fleste, ligger det århundreder med kostbar utprøvning og forskning bak. Men du får sikkert kjøpt det til en dyr penge på din lokale heksekost, evt. på Shell eller 7eleven.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du FÅR det nok dessverre ikke. Slike kraftfulle medisiner, som virker mot det meste, og på de fleste, ligger det århundreder med kostbar utprøvning og forskning bak. Men du får sikkert kjøpt det til en dyr penge på din lokale heksekost, evt. på Shell eller 7eleven.

Ja, det er klart. Ingenting er gratis. Men jeg er ganske flink til å drepe planter så kanskje jeg kan dyrke død solhatt selv.

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke oppsøke heksedoktor. :) Og husk at det viktigste er at du tror at det hjelper, ellers er jeg redd at det har null virkning.

Skjønner, da skal jeg bare få kjøpt litt "troa på" først, så skal jeg se hva de har på Statoil. Har hverken Shell, 7eleven eller helsekost i nærheten. De har ihvertfall olje på Statoil, så jeg får smurt synapsene litt. Kanskje WD40 er bedre, det funker jo på alt.

AnonymBruker
1 hour ago, Trine said:

Ja, det er klart. Ingenting er gratis. Men jeg er ganske flink til å drepe planter så kanskje jeg kan dyrke død solhatt selv.

Ja, du kan jo bli durkdreven på å "dyrke død solhatt". Du kan jo også vurdere å etterhvert selge overskuddsavlingen videre til heksekostbutikker og andre heksekunstnere, evt. bensinstasjoner eller andre geskjefter som driver med slikt.

1 hour ago, Trine said:

Skjønner, da skal jeg bare få kjøpt litt "troa på" først, så skal jeg se hva de har på Statoil. Har hverken Shell, 7eleven eller helsekost i nærheten. De har ihvertfall olje på Statoil, så jeg får smurt synapsene litt. Kanskje WD40 er bedre, det funker jo på alt.

Mht. manglende tro, kan det kanskje være lurt å hjernevaske seg ukentlig i diverse religiøse forsamlinger. Om en ser bort fra evt. kollekt og transport til/fra lokalet, er vel dette så og si gratis. Med på kjøpet får du underholdning av første klasse, interessante "venner", og en Gud som skuler deg over skuldra og "passer på" 24/7. De sier til og med at tro kan flytte fjell, men rundt her har jeg ikke lagt merke til at så skal ha skjedd. Det sier kanskje noe om at manglende tro er et større problem enn det en i utgangspunktet skulle tro.

"Synapsolje", eller WD fra Statoil, kan sikkert ikke skade. Men husk på at du nå fremover må speide etter Circle K, og ikke Statoil, ellers kan det bli bomtur.

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan jo bli durkdreven på å "dyrke død solhatt". Du kan jo også vurdere å etterhvert selge overskuddsavlingen videre til heksekostbutikker og andre heksekunstnere, evt. bensinstasjoner eller andre geskjefter som driver med slikt.

Altså, her lukter jeg en gylden forretningsmulighet. Jeg kommer til å bli stinnrik. Jeg har masse plass å dyrke på så dette kan jo bare gå bra.

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mht. manglende tro, kan det kanskje være lurt å hjernevaske seg ukentlig i diverse religiøse forsamlinger. Om en ser bort fra evt. kollekt og transport til/fra lokalet, er vel dette så og si gratis. Med på kjøpet får du underholdning av første klasse, interessante "venner", og en Gud som skuler deg over skuldra og "passer på" 24/7. De sier til og med at tro kan flytte fjell, men rundt her har jeg ikke lagt merke til at så skal ha skjedd. Det sier kanskje noe om at manglende tro er et større problem enn det en i utgangspunktet skulle tro.

Jeg har Jehovas vitne rett borti veien, kun en liten spassertur unna. Så da blir det ingen transportutgifter. Ang kollekt så får jeg bare late som at jeg gir mer enn jeg gjør. Muligens kan jeg klare å late som at jeg putter oppi penger, mens jeg fyller neven med det som ligger der fra før. Interessante venner er jo fantastisk, jeg som elsker folk. Har jeg virkelig flaks så tungetaler de bort både adhd og gamle skader. Det virker jo også fornuftig å bytte ut styggen på ryggen med den hellige ånd. Så mye lettere å bære, vil jeg tro ihvertfall. Jeg må jammen begynne å tro, tenk å kunne flytte fjell, da slipper jeg jo dra avgårde for å dra på fjelltur, kan bare flytte fjellet til min egen hage. Nei, dette er jo bare himmelsk gode nyheter. At ingen har fortalt meg slikt før. I morgen blir det en tur til menigheten.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Synapsolje", eller WD fra Statoil, kan sikkert ikke skade. Men husk på at du nå fremover må speide etter Circle K, og ikke Statoil, ellers kan det bli bomtur.

Ja, ryktene skal visst ha det til at det nå heter Circle K. Vi henger nok litt etter her på landet. Her er det fortsatt Statoil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...