Gå til innhold

De burde heller holde kjeft!

Anbefalte innlegg

1 time siden, stjernestøv skrev:

Skader jo ikke å prøve :) Men du ser nå det ;) 

Jeg har jo forsøkt før, merket ingenting forskjell. Men så tenker jeg at omega 3 jo er bra for så mye, så på lang sikt er det kanskje ikke så bra at jeg ikke får i meg nok. Dumt jeg blir dårlig av feit fisk. Før spiste jeg masse makrell i tomat, men så fant jeg ut at det var en av de tingene som gjorde meg dårlig. Jeg kan spise litt, men boksen bør jo spises opp så fort som mulig så da går det ikke an å bare spise litt. Om den ikke kan fryses da. Da kunne jeg laget posjoner og lagt i fryseren. Tilskudd er jo ganske dyrt. Har ikke akkurat ræva full av penger :P

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Jeg har jo forsøkt før, merket ingenting forskjell. Men så tenker jeg at omega 3 jo er bra for så mye, så på lang sikt er det kanskje ikke så bra at jeg ikke får i meg nok. Dumt jeg blir dårlig av feit fisk. Før spiste jeg masse makrell i tomat, men så fant jeg ut at det var en av de tingene som gjorde meg dårlig. Jeg kan spise litt, men boksen bør jo spises opp så fort som mulig så da går det ikke an å bare spise litt. Om den ikke kan fryses da. Da kunne jeg laget posjoner og lagt i fryseren. Tilskudd er jo ganske dyrt. Har ikke akkurat ræva full av penger :P

Ja det er dyrt, vi fikk det dekket av BV. Vi hadde veldig dårlig råd da. De har jo sånne små bokser med markell i tomat? Synd du ikke kan spise fet fisk, det er jo så godt.

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er dyrt, vi fikk det dekket av BV. Vi hadde veldig dårlig råd da. De har jo sånne små bokser med markell i tomat? Synd du ikke kan spise fet fisk, det er jo så godt.

Ja, de har jo det. De bitte små er ikke noe gode for der har de jo most fisken helt. Men de mellomstore kan jo kanskje fungere. Vet du hvor mange sånne bokser man må spise i uka for å få nok omega 3?

Jeg er ikke så veldig glad i fisk generelt, men syns feit fisk er bedre enn ikke feit fisk. Er ikke noe flink til å tilbrede fisk heller. Spiser fiskegrateng 1-2 ganger i uka. Den inneholder bare 20 % fisk. Det blir ca 80 g fisk pr måltid. Den fisken er ikke feit så jeg tror ikke det egentlig er nok.

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Ja, de har jo det. De bitte små er ikke noe gode for der har de jo most fisken helt. Men de mellomstore kan jo kanskje fungere. Vet du hvor mange sånne bokser man må spise i uka for å få nok omega 3?

Jeg er ikke så veldig glad i fisk generelt, men syns feit fisk er bedre enn ikke feit fisk. Er ikke noe flink til å tilbrede fisk heller. Spiser fiskegrateng 1-2 ganger i uka. Den inneholder bare 20 % fisk. Det blir ca 80 g fisk pr måltid. Den fisken er ikke feit så jeg tror ikke det egentlig er nok.

Vet ikke hvor mye man må spise av det nei :blink: Men litt er jo bedre enn ingenting ;) 

Annonse

AnonymBruker
21 hours ago, Trine said:

Ja, de gjør det. Ganske fasinerende hvordan et dyr han utvikle seg til å oppføre seg som et dyr!

Ja, det er nesten like som at mennesker oppfører seg som udyr.

Jeg får ta en tur til Hedmark til uka, der skal det visst være svært lett å finne seg en ulv. Jeg er usikker på disse importerte, drar med seg så mye sykdom. Måtte bli Færøyene i såfall. Etiopisk ulv har jeg hørt mye skummelt om, de spiser visst andre dyr. Tigere og giraffer og sånt. Stoler ikke helt på posten altså. Er nok tryggest å bruke Tollpost, ihvertfall ikke DHL (Don't Hurry Lads). Men det beste er nok helt klart å dra til Hedmark. Så får jeg sett og valgt det individet jeg tror vil egne seg best.

"Det enkle er ofte det beste", var det en bonde som sa i "ulvetråden". Han sa jo så mye annet fornuftig, så det er svært sannsynlig at dette utsagnet er nok "nok et gullkorn", som alltid bør følges blindt og slavisk. Da slipper du jo også å tenke på alt surret med post, transporttid, fortulling, moms, tigere og giraffer.

Så bør det nok være en hann, ellerså kan jeg risikere hybrid-valper. Kunne nok blitt søte de. Hmm...kunne solgt de dyrt. Dette må jeg tenke litt på.

Dyr som kan selges dyrt...Ikke noe å tenke for mye over. Hybrider av alt mulig rart, er jo også svært populært for tiden, så du vil sikkert ikke ha noen problemer med å raskt få omsatt disse beista til "en god penge".

Å, jeg gleder meg. Tenk all oppmerksomheten jeg kommer til å få. Nå kommer jeg endelig til å havne i Bygdeposten.

Ja, her får du sjansen til å speile deg i din egen fortreffelighet, nok en gang. Etter første oppslag vil det nok renne inn forespørsler og interesse fra ut- og innland. (Inkl. Hedmark). Det kommer til å koke i redaksjonen til Bøgdeposten!

Så mange å velge i. Hva tror du? Er en dyr vekt mer raus på kiloene? I såfall går jeg for en billig en, vil nødig veie mer enn jeg må. En billig vekt er kanskje så gjerrig på kiloene at man går ned i vekt av å gå på den, slik som når jeg går ut av bilen. Det finnes ingen bedre slankekur enn å gå ut av bilen. Inni bilen veier man 70 kg, det sier vognkortet. Har alltid lurt på hvor de kiloene blir av.

Aner ikke. Jeg ville for sikkerhets skyld bestilt de 5 billigste, og de 5 dyreste på lista, og så levert tilbake de 9 du var minst fornøyd med. Evt. beholdt dem, og gitt dem bort som julegaver til kjente, kjære, fjerne og nære. Selv har jeg ikke noe å klage på med vognkort mtp vekt, så jeg håper noen andre i denne tråden kan gi deg bedre respons når det gjelder dette spørsmålet.

Nei, så bra :) Gratulerer med nok en 1. gevinst. Det var vel fortjent :) Jeg kan i det minste tungetale litt for deg når jeg er i menigheten.

Takk, takk! :) Ja, det er så fortjent som det er sagt. Blir nesten for mye penger føler jeg, så har tenkt litt på å "spare meg til fant". Nesten for galt å gi noe bort, når det tydeligvis var skjebnebestemt at det var jeg som skulle ha alle de pengene.

At du tar deg tid til å tungetale for meg i menigheten, setter jeg umåtelig pris på. Det varmer innerst i hjerterota at et menneske jeg ikke kjenner, og aldri har møtt, vil tilgodese meg med en slik vennlig og flott gest. Og at det hjelper, er det ingen som helst tvil om. Føler meg bedre bare ved tanken.

Anonymkode: 0fb85...745

1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Det enkle er ofte det beste", var det en bonde som sa i "ulvetråden". Han sa jo så mye annet fornuftig, så det er svært sannsynlig at dette utsagnet er nok "nok et gullkorn", som alltid bør følges blindt og slavisk. Da slipper du jo også å tenke på alt surret med post, transporttid, fortulling, moms, tigere og giraffer.

Det enkle er ALLTID det beste kan vi nok si, uten at det vil være en overdrivelse. Jeg går for en ulvunge, de er nok lettest å dressere. neste sommer antar jeg at jeg har en ferdig opplært sneglespiser.

Dyr som kan selges dyrt...Ikke noe å tenke for mye over. Hybrider av alt mulig rart, er jo også svært populært for tiden, så du vil sikkert ikke ha noen problemer med å raskt få omsatt disse beista til "en god penge".

Et kjapt søk på finn.no viser at man kan kjøpe en hybrid for 14000 kr. Det er jo faktisk mer enn jeg ga for min ulvelignende renrase. Nei, ingen tvil om at dette vil bli bra butikk.

Ja, her får du sjansen til å speile deg i din egen fortreffelighet, nok en gang. Etter første oppslag vil det nok renne inn forespørsler og interesse fra ut- og innland. (Inkl. Hedmark). Det kommer til å koke i redaksjonen til Bøgdeposten!

Jeg regner med at jeg vil bli kontaktet av både BBC og National geografic. Jeg bør nok bruke vinteren til å friske opp engelsken for jeg kommer til å bli internasjonal.

Aner ikke. Jeg ville for sikkerhets skyld bestilt de 5 billigste, og de 5 dyreste på lista, og så levert tilbake de 9 du var minst fornøyd med. Evt. beholdt dem, og gitt dem bort som julegaver til kjente, kjære, fjerne og nære. Selv har jeg ikke noe å klage på med vognkort mtp vekt, så jeg håper noen andre i denne tråden kan gi deg bedre respons når det gjelder dette spørsmålet.

Ja, det er nok det lureste. De 9 jeg ikke har bruk for blir nok julegaver, hvem har vel ikke bruk for en vekt. Det er jo nesten som forbruksvare å regne.

Takk, takk! :) Ja, det er så fortjent som det er sagt. Blir nesten for mye penger føler jeg, så har tenkt litt på å "spare meg til fant". Nesten for galt å gi noe bort, når det tydeligvis var skjebnebestemt at det var jeg som skulle ha alle de pengene.

Ja, det kan fort bli for mye penger. Å spare deg til fant høres ut som en god idé. Å gi bort noe av pengene er ikke lurt, det er nok høyere makter som har bestemt at du skal råde over disse pengene. Å gi dem til andre anser jeg som stor risiko. Du kan ev. investere litt i "død solhatt", men da risikerer du å bare bli enda rikere så det er vel neppe så smart.

At du tar deg tid til å tungetale for meg i menigheten, setter jeg umåtelig pris på. Det varmer innerst i hjerterota at et menneske jeg ikke kjenner, og aldri har møtt, vil tilgodese meg med en slik vennlig og flott gest. Og at det hjelper, er det ingen som helst tvil om. Føler meg bedre bare ved tanken.

Det skulle da bare mangle, så mye som du har hjulpet meg her. Ikke så rart du føler deg bedre bare ved tanken for du vet, det er tanken som teller :)

Tror det er for mange som får uføretrygd/aap. Det er kanskje ikke så viktig i og med at det er stor arbeidsledighet, men jeg tror mange av de som får det, inkludet meg selv, hadde klart å jobbe. Vi har blitt et folk som har best helse, men likevel er meget syke. Jeg vet ikke hva andre får av tilbakemeldinger ang dette, jeg kan bare snakke for meg selv, men det virker som det er stor misnøye blant de som arbeider. Det med "skjulte" funksjonshemninger/sykdommer kan nok ha vært overdrevet, jeg tror det er noe med bondevett om at hvis man ser sprek og sunn ut, så er man i stand til å jobbe. Jeg ser i alle fall sprek og sunn ut, og jeg hadde klart å jobbe selv om jeg har uføretrygd. Det er bare å bestemme seg for det, og gjøre det. Men jeg tror ikke jeg gidder, så enkelt er det.

Annonse

40 minutter siden, Wretch skrev:

Tror det er for mange som får uføretrygd/aap. Det er kanskje ikke så viktig i og med at det er stor arbeidsledighet, men jeg tror mange av de som får det, inkludet meg selv, hadde klart å jobbe.

Sitat

Vi har blitt et folk som har best helse, men likevel er meget syke. Jeg vet ikke hva andre får av tilbakemeldinger ang dette, jeg kan bare snakke for meg selv, men det virker som det er stor misnøye blant de som arbeider. Det med "skjulte" funksjonshemninger/sykdommer kan nok ha vært overdrevet, jeg tror det er noe med bondevett om at hvis man ser sprek og sunn ut, så er man i stand til å jobbe. Jeg ser i alle fall sprek og sunn ut, og jeg hadde klart å jobbe selv om jeg har uføretrygd. Det er bare å bestemme seg for det, og gjøre det. Men jeg tror ikke jeg gidder, så enkelt er det.

Well-Here-we.jpg

Endret av slabbedask
AnonymBruker
On 8.8.2016 at 8:25 PM, Trine said:

Det ble grevling-gryte i dag. Ulvegrateng står på menyen i morgen.

Håper grevling-gryta ble god, og at ulvegratengen fikk "gråbein å gå på". :) Del gjerne oppskriften på ulvegrateng i "ulvetråden", da det nok er flere der som har fulle frysere, og er gått lei "den tradisjonelle ulvesteika". Skal ikke se bort ifra at de higer etter kreative tilberedningstips til "nye kulinariske gråbeinmiddager".

Den 9.8.2016 at 20.46, AnonymBruker skrev:

Håper grevling-gryta ble god, og at ulvegratengen fikk "gråbein å gå på". :) Del gjerne oppskriften på ulvegrateng i "ulvetråden", da det nok er flere der som har fulle frysere, og er gått lei "den tradisjonelle ulvesteika". Skal ikke se bort ifra at de higer etter kreative tilberedningstips til "nye kulinariske gråbeinmiddager".

Jeg vet ikke helt om jeg tør dele oppskriften der. Nå som jeg har store planer om oppdrett av brunsneglespisende ulver så trenger jeg endel individer. Det er viktig å tilføre nye gener slik at man unngår innavl. Dersom jeg deler oppskriften på den deilige ulvegratengen er jeg redd Hedmark blir tom for ulv innen uka er omme.

Både grevlinggryta og ulvegratengen ble aldeles nydelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...