Gå til innhold

Noen her som har greie på graving, avløp og kommune?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått gravetillatelse på egen tomt. Skal legge nye avløps- og vannrør i en ny trase bak huset (pga vi skal bygge bad i tilbygg der). Disse rørene skal i ytterenden kobles til de eksisterende rørene under jorden på vår egen tomt.

Men, nå har vi gravd, og de eksisterende rørene (på vår tomt) ligger ikke der tegningene viser. Siden vi har gravd tvers igjennom tomten, må rørene ligge utenfor tomten og under kommunal vei det siste stykket. Vi har ikke lov å grave der, og må ringe kommunen i morgen.

Det jeg lurer på, er om det er vi som da må betale kommunen for å grave opp det siste stykket for oss, som altså er lagt på kommunal eiendom. Eller om det er kommunen selv som besørger slik graving inkl. omkostningene.

Noen som vet reglene rundt dette?

Anonymkode: d217d...d72

Skrevet

Dette var det litt vanskelig å forstå. Er det koblingspunktet som ligger på kommunal grunn? I såfall er dette vanlig, og i min kommune ville dere måtte bekoste å koble dere på disse selv. Hver enkelt kommune bestemmer imidlertid sånne ting selv, så du bør bare ringe teknisk avdeling, bydrift el.l i morgen ☺️

Skrevet (endret)
35 minutter siden, Kayia skrev:

☺️

Når du bruker iPhone eller iPad og skriver smileys fra denne blir disse synlige bare for andre som har det. Mulig andre mobiler støtter dem også, vet ikke. 

Du må bruke DOL sine egne smileys :);):P osv. for at disse skal bli synlige fra desktop/PC. 

Så vet du det! 

Endret av issomethingwrong
Skrevet
13 timer siden, issomethingwrong skrev:

Når du bruker iPhone eller iPad og skriver smileys fra denne blir disse synlige bare for andre som har det. Mulig andre mobiler støtter dem også, vet ikke. 

Du må bruke DOL sine egne smileys :);):P osv. for at disse skal bli synlige fra desktop/PC. 

Så vet du det! 

Nei. Jeg ser da Kaiyas smiley helt fint her hos meg på en vanlig pc jeg.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Nei. Jeg ser da Kaiyas smiley helt fint her hos meg på en vanlig pc jeg.

Det gjør ikke jeg, jeg ser en liten svart/hvit sak, men umulig å identifisere hva det er for noe.

eksempel.png

Endret av issomethingwrong
Skrevet
32 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det gjør ikke jeg, jeg ser en liten svart/hvit sak, men umulig å identifisere hva det er for noe.

eksempel.png

Vi ser nok det samme, men selv jeg med mitt skrøpelige syn ser faktisk at det er en ørliten smiley. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...