AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 Skrevet 7. august 2016 Vi har fått gravetillatelse på egen tomt. Skal legge nye avløps- og vannrør i en ny trase bak huset (pga vi skal bygge bad i tilbygg der). Disse rørene skal i ytterenden kobles til de eksisterende rørene under jorden på vår egen tomt. Men, nå har vi gravd, og de eksisterende rørene (på vår tomt) ligger ikke der tegningene viser. Siden vi har gravd tvers igjennom tomten, må rørene ligge utenfor tomten og under kommunal vei det siste stykket. Vi har ikke lov å grave der, og må ringe kommunen i morgen. Det jeg lurer på, er om det er vi som da må betale kommunen for å grave opp det siste stykket for oss, som altså er lagt på kommunal eiendom. Eller om det er kommunen selv som besørger slik graving inkl. omkostningene. Noen som vet reglene rundt dette? Anonymkode: d217d...d72 0 Siter
Kayia Skrevet 7. august 2016 Skrevet 7. august 2016 Dette var det litt vanskelig å forstå. Er det koblingspunktet som ligger på kommunal grunn? I såfall er dette vanlig, og i min kommune ville dere måtte bekoste å koble dere på disse selv. Hver enkelt kommune bestemmer imidlertid sånne ting selv, så du bør bare ringe teknisk avdeling, bydrift el.l i morgen ☺️ 0 Siter
ISW Skrevet 7. august 2016 Skrevet 7. august 2016 (endret) 35 minutter siden, Kayia skrev: ☺️ Når du bruker iPhone eller iPad og skriver smileys fra denne blir disse synlige bare for andre som har det. Mulig andre mobiler støtter dem også, vet ikke. Du må bruke DOL sine egne smileys osv. for at disse skal bli synlige fra desktop/PC. Så vet du det! Endret 7. august 2016 av issomethingwrong 1 Siter
Lillemus Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 13 timer siden, issomethingwrong skrev: Når du bruker iPhone eller iPad og skriver smileys fra denne blir disse synlige bare for andre som har det. Mulig andre mobiler støtter dem også, vet ikke. Du må bruke DOL sine egne smileys osv. for at disse skal bli synlige fra desktop/PC. Så vet du det! Nei. Jeg ser da Kaiyas smiley helt fint her hos meg på en vanlig pc jeg. 1 Siter
ISW Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 (endret) 4 minutter siden, Lillemus skrev: Nei. Jeg ser da Kaiyas smiley helt fint her hos meg på en vanlig pc jeg. Det gjør ikke jeg, jeg ser en liten svart/hvit sak, men umulig å identifisere hva det er for noe. Endret 8. august 2016 av issomethingwrong 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 32 minutter siden, issomethingwrong skrev: Det gjør ikke jeg, jeg ser en liten svart/hvit sak, men umulig å identifisere hva det er for noe. Vi ser nok det samme, men selv jeg med mitt skrøpelige syn ser faktisk at det er en ørliten smiley. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.