Gå til innhold

Dårlig planlegging, har hastverk. Bunad.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Yngstedatter skal konfirmeres om en måned og jeg hadde tenkt hun skulle bruke min bunad. Det går ikke og det fant vi ut i dag . -  Ok, kanskje søstras bunad da ? -Nei, går ikke det heller.

Så her er det brått litt stress i hodet mitt nå.:wacko: At jeg ikke hadde sjekket det før. Var sikker på den passet. Irritert på meg selv. Tror dere det er mulig og få sydd ut en bunad i løpet av en måned og hvem i Oslo ?

Husfliden ? Andre ?

Fortsetter under...

17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Yngstedatter skal konfirmeres om en måned og jeg hadde tenkt hun skulle bruke min bunad. Det går ikke og det fant vi ut i dag . -  Ok, kanskje søstras bunad da ? -Nei, går ikke det heller.

Så her er det brått litt stress i hodet mitt nå.:wacko: At jeg ikke hadde sjekket det før. Var sikker på den passet. Irritert på meg selv. Tror dere det er mulig og få sydd ut en bunad i løpet av en måned og hvem i Oslo ?

Husfliden ? Andre ?

http://www.sidserk.no/#!omoss/c1xo4

Fant denne :-) 
Ellers Husfliden ja, og som Dorthe skriver - sjekk "småjobber" på Finn.

27 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Husfliden ? Andre ?

Ta en telefon til Husfliden, det er kanskje ikke så mye høysesong nå som før konfirmasjonen på våren? Her er det i alle fall langt flere som konfirmeres på vårparten enn nå på høsten.

Nicklusheletida

Takk for svar :) Jeg fant ikke noe på Finn.no, men får ringe rundt til Husfliden i morgen. Håper det ordner seg.

Æsj, hadde håpet også å slippe denne utgiften nå, men må jeg, så må jeg. Det viktigste er at den blir ferdig. For egen del er det også en fordel at den blir lagt ut. Har snakket om det i årevis. Får den på meg hver 17 mai,  men klarer nesten ikke å puste i den.

Annonse

Nicklusheletida

Prisen kommer på 3.500 kr :o Enda en stor utgift :o

Både vesten, stakken og beltet må endres og bunaden blir endret etter hennes mål. Jeg aner ikke om den vil bli fin til meg lenger.

Så derfor får hun bunaden i konfirmasjonsgave av meg og jeg har ingen bunad lenger, men slipper utgiften med pengegave i tillegg. Har ikke veldig god råd og selv om hun egentlig hadde ønsket seg penger var hun enig når hun hørte hva der koster å lage en helt ny bunad i dag :)

Da har begge døtrene like bunader :) Min eldte datter har arvet min mors bunad ( foressten passer den til meg også ,tenker jeg litt utspekulert :) )

18 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Husfliden ? Andre ?

Hei!

Haugtussa på Frogner, veldig dyktige og meget hjelpsomme!

De bruker vi:-)

Nicklusheletida
11 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Haugtussa på Frogner, veldig dyktige og meget hjelpsomme!

De bruker vi:-)

Takk, men litt sent nå. Har levert bunaden. Ellers var det hyggelig å se nicket ditt igjen. Håper det står bra til :)

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Takk, men litt sent nå. Har levert bunaden. Ellers var det hyggelig å se nicket ditt igjen. Håper det står bra til :)

Ja det går så fint:-) 

Har mye å gjøre, og livet er travelt i august vet du;)

Bra det ble en ordnings for deg:-)

Annonse

Nicklusheletida
6 minutter siden, Madelenemie skrev:

Håper det går bra med deg?

:)

Ja, det gjør det, men det blir enda bedre når konfirmasjonen er over. Denne konfirmasjonen kommer til å bli rar med x- familie, nye familielier osv. Er litt nervøs og gruer meg litt til talen. Men men, jeg overlever nok og håper dagen blir bra for yngstejenta. Hun gleder seg veldig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...