Gå til innhold

Hvorfor ble snørren tykkere og hardere jo lengre jeg dro den ut nesen?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Da jeg gikk på barneskole hadde jeg en "hobby" med å dra ut "tråder" av snue. Men jo mer jeg drog ut tråen av snue, des tykkere ble den. Tilslutt ble den så tykk ofte, at det ikke gikk ann å dra mer sån at jeg måtte klippe/skjære av snuen. Hvprfor ble den tykkere og tykkere? Kan det ha vært hjernemasse jeg drog ut som var så tykkt?

Fortsetter under...

Blomsterfluen
1 minutt siden, Wretch skrev:

Tviler på at det var hjernemasse.

Ok. Jeg bare lurte, siden jeg i den tiden sluttet å få abcence anfall (petit mal) og mistet epilepsien. Jeg trodde jeg kanskje hadde dratt ut litt av frontal lappen som sikkert hadde epilepsien i seg.

2 minutes ago, Blomsterfluen said:

Ok. Jeg bare lurte, siden jeg i den tiden sluttet å få abcence anfall (petit mal) og mistet epilepsien. Jeg trodde jeg kanskje hadde dratt ut litt av frontal lappen som sikkert hadde epilepsien i seg.

Høres litt ut som selv-lobotomering?

Annonse

1 minute ago, Blomsterfluen said:

Kan jeg ha lobotomert meg sån at jeg fikk vedvarende døds angst i tenårene og til nå?

Jeg vet ikke så mye om lobotomi, men slik det ble gjort i gamle dager, på psykiatriske sykehus, så var meningen å sløve ned pasientene, ikke gi dem angst.

6 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg trodde jeg kanskje hadde dratt ut litt av frontallappen som sikkert hadde epilepsien i seg.

Det er bare et lite mindretall av epilepsitilfellene som kan ha nytte av operasjon.  Hjernekirurgi er ikke noen "gjør-det-selv"-aktivitet.

Et øyeblikk siden, Blomsterfluen skrev:

Kan jeg ha lobotomert meg sånn at jeg fikk vedvarende dødsangst i tenårene og til nå?

Selvsagt ikke. 

Til info så ble lobotomerte pasienter roligere, ikke mer engstelige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...