Gå til innhold

Presser man for mye, kan man bæsje ut tarmene???

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Da jeg var barn og hadde har magw en gang, og bestemor syns jeg brukte for lang tid å få det ut, sa hun at hviss jeg presser for mye, kan jeg risikere å bæsje ut tarmen. Jeg ble livredd og holdt inne det jeg prøvde å få ut, til neste dobesøk. Stemmer det at man kan bæsje ut tarmen hviss man presser mye lenge nokk på do uten å få bæsj ut?

Fortsetter under...

Søk på "endetarmsfremfall".  Det er ikke noe man får fordi man presser på do, det er relativt sjeldent og er vanligst for gamle folk. 

Hemoroider er mye mer vanlig.  Det er ikke tarmene, men blodårer. 

Hvis vi hadde kunnet pådra oss sykdommer eller skader ved noe så vanlig som treg mage, ville vi nok visst om det, tror du ikke det?

Blomsterfluen
2 minutter siden, laban skrev:

Søk på "endetarmsfremfall".  Det er ikke noe man får fordi man presser på do, det er relativt sjeldent og er vanligst for gamle folk. 

Hemoroider er mye mer vanlig.  Det er ikke tarmene, men blodårer. 

Hvis vi hadde kunnet pådra oss sykdommer eller skader ved noe så vanlig som treg mage, ville vi nok visst om det, tror du ikke det?

Jo nå kan jeg tro det. Men jeg tenkte ikke på det før nå.

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Da jeg var barn og hadde har magw en gang, og bestemor syns jeg brukte for lang tid å få det ut, sa hun at hviss jeg presser for mye, kan jeg risikere å bæsje ut tarmen. Jeg ble livredd og holdt inne det jeg prøvde å få ut, til neste dobesøk. Stemmer det at man kan bæsje ut tarmen hviss man presser mye lenge nokk på do uten å få bæsj ut?

Hun 'tullet' nok.

Anonymkode: 78e10...11c

Tarmen er festet med sterkt bindevev. Jeg har vondt for å tro at man kan "bæsje ut tarm" på den måten, bestemoren din var nok litt utålmodig. Når man blir eldre, svekkes elastisiteten i bindevev, og man kan oppleve tarmprolaps.

Annonse

Den ‎10‎.‎08‎.‎2016 at 22.19, Blomsterfluen skrev:

Det var bare skremselspropaganda på lik linje med - "om du spiser druesteiner vil det vokse drueranker ut av ørene dine!" Selvfølgelig kan man ikke drite ut tarmen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...