Gå til innhold

AAP

Anbefalte innlegg

Har snart vært sykmeldt et år, men lurer på - om jeg friskmelder meg nå, slik at jeg har 1 mnd igjen før jeg har brukt opp min sykmeldingsperiode - 

og la oss si jeg jobber et par mnd... har jeg da fortsatt en mnd til gode før jeg har brukt opp? Om dere skjønner....

Problemet er at jeg ikke helt vet prognosen på sykdommen 

og har veldig lyst til å prøve å jobbe fullt og se hvordan det går, og om jeg blir frisk - så kan jeg jobbe fullt!

Men sånn det nå er "spådd" så blir jeg ikke frisk......... men jeg kan jobbe kanskje 50 % så lenge jeg orker......

Hva om jeg nå tar sjansen og friskmelder meg nå - slik at jeg kun har vært sykmeldt i 11 mnd

så jobber jeg kanskje 1-2 mnd, men så blir jeg verre og må sykmelde meg igjen...

har jeg da rett på 1 mnd med sykmelding fortsatt, og så må jeg over på AAP? 

Bør jeg kanskje søke AAP allerede nå - selv om jeg friskmelder meg... og heller "si opp" når den blir innvilget mens jeg jobber, bare at jeg "beholder" aap-vedtaket, slik at om jeg ser at det ikke går å jobbe 100 % likevel, men jeg må ned til 50 % - så får jeg tilbake AAP?

LItt klumsete forklart... men jeg tenker masse og vet ikke min arme råd.........

Og sist:

Hvordan går man frem....

jeg vet man må kontakte  NAV og sende søknad elektronisk.......

MEN!

Sjefen er bortreist og jeg venter på ny kodebrikke fra banken, så jeg får ikke logget meg på - og jeg må kanskje ha legetime og? 

Hvordan gjorde dere det?
Kontaktet dere lege og sjefen og diskuterte opplegg der, før dere ringte nav og bestilte time hos saksbehandler og så sendte inn søknaden?
Jeg har egentlig ganske knapp tid som dere ser, så om jeg blir uten stønad i behandlingstiden - da må jeg vel på sossen og få hjelp? :(
men da tjener kanskje mannen min for godt til at jeg kan få hjelp............ 

Anonymkode: 1d715...aa3

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412998-aap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har snart vært sykmeldt et år, men lurer på - om jeg friskmelder meg nå, slik at jeg har 1 mnd igjen før jeg har brukt opp min sykmeldingsperiode - 

og la oss si jeg jobber et par mnd... har jeg da fortsatt en mnd til gode før jeg har brukt opp? Om dere skjønner....

Ja det har du. 

Problemet er at jeg ikke helt vet prognosen på sykdommen 

og har veldig lyst til å prøve å jobbe fullt og se hvordan det går, og om jeg blir frisk - så kan jeg jobbe fullt!

Men sånn det nå er "spådd" så blir jeg ikke frisk......... men jeg kan jobbe kanskje 50 % så lenge jeg orker......

Hva om jeg nå tar sjansen og friskmelder meg nå - slik at jeg kun har vært sykmeldt i 11 mnd

så jobber jeg kanskje 1-2 mnd, men så blir jeg verre og må sykmelde meg igjen...

har jeg da rett på 1 mnd med sykmelding fortsatt, og så må jeg over på AAP? 

Ja.

Bør jeg kanskje søke AAP allerede nå - selv om jeg friskmelder meg... og heller "si opp" når den blir innvilget mens jeg jobber, bare at jeg "beholder" aap-vedtaket, slik at om jeg ser at det ikke går å jobbe 100 % likevel, men jeg må ned til 50 % - så får jeg tilbake AAP? 

Snakk med fastlegen din om det. 

Litt lumsete forklart... men jeg tenker masse og vet ikke min arme råd.........

Og sist:

Hvordan går man frem....

jeg vet man må kontakte  NAV og sende søknad elektronisk.......

MEN!

Sjefen er bortreist og jeg venter på ny kodebrikke fra banken, så jeg får ikke logget meg på - og jeg må kanskje ha legetime og? 

Det tar ikke lang tid å få brikken. Ja, du må ha legitime, for du skal søke i samarbeid med fastlegen. Hn må sende legeerklæring.

Hvordan gjorde dere det?
Kontaktet dere lege og sjefen og diskuterte opplegg der, før dere ringte nav og bestilte time hos saksbehandler og så sendte inn søknaden? 

Dere skal ha forsøkt tilrettelegging eller andre tiltak på arbeidsplassen under sykmeldingen. Er ikke det gjort? Du bør ha en dialog med arbeidsgiver om tilpasning da NAV krever at tilrettelegging forsøkes. Det kan også NAV hjelpe til med, diskuterte dere ikke dette på oppfølgningsmøtet med NAV under sykemeldingen? Når legen ga klarsignal søkte jeg på nettet, elektronisk.,

Jeg har egentlig ganske knapp tid som dere ser, så om jeg blir uten stønad i behandlingstiden - da må jeg vel på sossen og få hjelp? :(
men da tjener kanskje mannen min for godt til at jeg kan få hjelp............ 

Anonymkode: 1d715...aa3

Du må gå på "sossen" hvis dere ikke klarer dere med hans inntekt. 

Anonymkode: fd5ce...b65

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/412998-aap/#findComment-3714472
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...