pappaf3 Skrevet 15. august 2016 Skrevet 15. august 2016 Hei Har i lengre tid kranglet med moren til ungene mine ang barnefordeling og trygd/bidrag Har tre barn med samme mor. Etter seperasjon (ca 16 mnd siden) delte vi ungene 60/40 mellom oss (hennes favør), men i senere tid er dette blitt til 50/50. I denne periode har hun fått utvidet barnetrygd og skattefordelene (klasse to), og jeg har sluppet å betale barnebidrag. Hun tjener mer en meg, og vi har delt på alle utgifter til barnehage, SFO og fritidsaktiviteter. I senere tid har eg som sagt fått innvilget 50/50, men når jeg spør om jeg kan få delt bosted for ungene, eller flyttet en av ungene over på min adresse blir vi uenige. Hun sier at jeg skylder MYE i barnebidrag, og at jeg bare kan glemme å få noe barnetrygd eller skattelette i fremtiden. Hva gjør jeg? Tenkte å snakke med NAV om dette... Frustrert pappa.. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. august 2016 Skrevet 15. august 2016 Snakk med NAV du og lykke til. Det høres ikke ut til at du og din eks klarer å bli enige uansett. 0 Siter
morsan Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Det finnes en bidragskalkulator på nav som kan hjelpe deg i å finne ut hva som er riktig mht bidrag ut fra antall barn, samvær, foreldres inntekt osv. Kan være greit å gjøre beregninger der for å sette seg litt mer inn i saken, også før evt kontakt med nav. 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 6. oktober 2016 Skrevet 6. oktober 2016 Har du skriftlig avtale på 50/50? I så fall viser du bare den på nav og så kan du kreve halvparten v barnetrygda. 0 Siter
Linelotta Skrevet 11. januar 2017 Skrevet 11. januar 2017 Det er ikke mange tusenlappene på et år - er det verdt å starte konflikt om? 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. januar 2017 Skrevet 11. januar 2017 Hva mener hun med at du skylder mye i barnebidrag? Gjør du det? Jeg tror du bør snakke med nav, ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.