Gå til innhold

Tatt i fotoboks??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen måte man kan finne ut om jeg var så uheldig å bli knipset i fotoboks i går?

Jeg pleier ikke å kjøre for fort, men etter å ha trøkka i kø i maange km, ble nok foten litt for tung når køen løste seg opp. Ikke at det er noen unnskyldning altså. I tillegg var jeg veldig usikker på fartsgrensen på området, var lang strekning uten at det stod noe fartsgrense som jeg kunne se iallefall. 

Og om man ble tatt, hvor lang tid tar det før man får boten dumpende i postkassa?

Anonymkode: e7764...c44

Fortsetter under...

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke.

Anonymkode: ff642...543

Det var veldig veldig bra at du informerte om det....

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og om man ble tatt, hvor lang tid tar det før man får boten dumpende i postkassa?

Jeg tror ikke du får noen bot i posten.  Det kommer først et skjema der du må bekrefte at det var du som kjørte bilen.  Tror nok det kommer ganske raskt, man skal jo liksom kunne huske hvem man evt. lånte bort bilen til.

Jeg vet dette fordi en bekjent som har bilen registrert på firmaet sitt, har fortalt om rutinene.  Men de kan være endret siden jeg hørte om det. 

Endret av laban
Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Jeg tror ikke du får noen bot i posten.  Det kommer først et skjema der du må bekrefte at det var du som kjørte bilen.  Tror nok det kommer ganske raskt, man skal jo liksom kunne huske hvem man evt. lånte bort bilen til.

Jeg vet dette fordi en bekjent som kjører bil registrert på firmaet sitt har fortalt om rutinene.  Men de kan være endret siden jeg hørte om det. 

Takk for svar. Så om jeg var uheldig, så kan jeg regne med å få noe i posten i løpet av ikke så lang tid. 
Det vil jo komme til min samboer da, ettersom bilen står på han. Og vi er jo flere som bruker denne bilen, samboer, meg, våre 'barn'

Enig i at det ikke burde drøye for lenge, for som du sier, er ikke alltid lett i ettertid og huske hvem som kjørte. Iallefall om man passerer en boks i fort stor fart, UTEN at man vet om det. Jeg vil jo huske dette nå en stund da, ettersom jeg ble engstelig for om jeg kjørte for fort der.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen måte man kan finne ut om jeg var så uheldig å bli knipset i fotoboks i går?

Jeg pleier ikke å kjøre for fort, men etter å ha trøkka i kø i maange km, ble nok foten litt for tung når køen løste seg opp. Ikke at det er noen unnskyldning altså. I tillegg var jeg veldig usikker på fartsgrensen på området, var lang strekning uten at det stod noe fartsgrense som jeg kunne se iallefall. 

Min kjære ble tatt i fotoboks en gang - tro meg, du VET om den blitzen går av eller ikke! Om det ikke blinket så ble du ikke tatt og min erfaring er at det ikke blinker før du kjører mer enn 10 km/t over fartsgrensa.

Annonse

Skrevet
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Min kjære ble tatt i fotoboks en gang - tro meg, du VET om den blitzen går av eller ikke! Om det ikke blinket så ble du ikke tatt og min erfaring er at det ikke blinker før du kjører mer enn 10 km/t over fartsgrensa.

Det gjelder kun noen av fotoboksene. Tror det er de nyere modellene som ikke lenger har det skarpe lyset.

Skrevet
Et øyeblikk siden, frosken skrev:

Det gjelder kun noen av fotoboksene. Tror det er de nyere modellene som ikke lenger har det skarpe lyset.

Ok, men jeg synes det er litt rart om det ikke er synlig på noen måte om man blir tatt? Men det kan godt tenkes, det er bare gamle bokser rundt her.

Skrevet

Kjørte bak en brannbil en gang, blitsen var kraftig og umulig å ikke legge merke til. Tror du kan ta det helt med ro. 

Anonymkode: 18a9b...cd6

Skrevet

På nyere bokser så ser man bare et rødt blink dersom den tar bilde. Det samme røde blinket som når man passerer boksen på gjenomsnittsmålingene.

Skrevet

Fotobokser er en sann pest. Blir jo mer opptatt av å holde rett fart, en noe annet. 

Anonymkode: 0702c...203

Skrevet
13 minutter siden, Trine skrev:

På nyere bokser så ser man bare et rødt blink dersom den tar bilde. Det samme røde blinket som når man passerer boksen på gjenomsnittsmålingene.

Har du prøvd? :P

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd? :P

Nei, av en eller annen merkelig grunn så har jeg aldri blitt tatt i fotoboks. Men jeg måtte undersøke en gang jeg hadde kjørte i gjennomsnittsmåling. Da blinka det rødt. Det tas visst bilde av alle der det er gjennomsnitt.

Annonse

Skrevet
9 minutter siden, Trine skrev:

Nei, av en eller annen merkelig grunn så har jeg aldri blitt tatt i fotoboks. Men jeg måtte undersøke en gang jeg hadde kjørte i gjennomsnittsmåling. Da blinka det rødt. Det tas visst bilde av alle der det er gjennomsnitt.

Det stemmer - de må jo ta bilde i begge boksene for å finne ut om du har kjørt for fort. :) 

Skrevet
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Det stemmer - de må jo ta bilde i begge boksene for å finne ut om du har kjørt for fort. :) 

Jeg bor midt mellom en sånn strekning, så gjennomsnittsfarten min er veeeeeeldig lav....  

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor midt mellom en sånn strekning, så gjennomsnittsfarten min er veeeeeeldig lav....  

*hahahaha* Kan ta timesvis eller dagesvis før det andre bildet, med andre ord. ;) 

Skrevet

Skjønner ikke problemet, hvis loven er sånn så må man bare følge den?

Anonymkode: f1848...337

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg ble tatt en gang. Kan ikke huske at jeg måtte sende inn noe skjema, men det er noen år siden.

Jeg tror bare jeg fikk et brev fra politiet med bot/forenklet forelegg. Blinket var tydelig på kvelden, men det er sikkert ikke like tydelig på dagtid.

Skrevet
10 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg ble tatt en gang. Kan ikke huske at jeg måtte sende inn noe skjema, men det er noen år siden.

Jeg tror bare jeg fikk et brev fra politiet med bot/forenklet forelegg. Blinket var tydelig på kvelden, men det er sikkert ikke like tydelig på dagtid.

Kjæresten ble også tatt en gang og jeg er temmelig sikker på at bare fikk forelegget i posten, ikke noe skjema i forkant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...