Gå til innhold

Konfirmasjon og kaker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, tante bassa skrev:

Vi skal holde konfirmasjonen til vår sønn nå i høst.

Hvilke kaker hører med til kakebordet?

Trenger litt input på hva vi skal ha, har stoppet helt opp her nå :)

Det kommer jo an på hvor mange dere er, men jeg syns marsipan-/eller bløtkake, sjokoladekake og kransekake er de mest viktige. Hvis det er for lite: Verdens beste, fruktsalat, iskake, ostekake, vannbakkels. Konfirmanten må jo også få ha sin favorittkake på bordet.

Endret av Stikkelsbær
1 minutt siden, Stikkelsbær skrev:

Det kommer jo an på hvor mange dere er, men jeg syns marsipan-/eller bløtkake, sjokoladekake og kransekake er de mest viktige. Hvis det er for lite: Verdens beste, fruktsalat, iskake, vannbakkels. Konfirmanten må jo også få ha sin favorittkake på bordet.

Enig! Men du glemte ostekake, det er viktig :)

1 minutt siden, Stikkelsbær skrev:

Det kommer jo an på hvor mange dere er, men jeg syns marsipan-/eller bløtkake, sjokoladekake og kransekake er de mest viktige. Hvis det er for lite: Verdens beste, fruktsalat, iskake, ostekake, vannbakkels. Konfirmanten må jo også få ha sin favorittkake på bordet.

JOda, hvor mange vi er betyr så klart også noe.  Vi blir ikke så mange, ca 20 stk, men vil ha litt variasjon og litt og velge mellom selv om det blir flere kaker enn vi strangt tatt trenger :)

Takk for mange gode forslag :)

Hjemmelaget wienerkringle med remonce og hakkede mandler og perlesukker på topp. Godt at det ikke blir for søtt, fordi da smaker kokkan bedre ved siden av. Tror mange syns kaker av de typene som nevnes over er for søte, greit å ha noen alternativer.

Anonymkode: d0c61...4cf

Annonse

7 timer siden, tante bassa skrev:

JOda, hvor mange vi er betyr så klart også noe.  Vi blir ikke så mange, ca 20 stk, men vil ha litt variasjon og litt og velge mellom selv om det blir flere kaker enn vi strangt tatt trenger :)

Takk for mange gode forslag :)

Jeg synes en marsipankake (vi hadde med bilde av konfirmanten), en sjokoladekake, kvæfjordkake og kanskje en pavolva? Vi hadde kransekake i guttungens konfirmasjon, men droppet det i jentungens, det ble igjen veldig mye av den så jeg tror ikke jeg hadde prioritert å  kjøpe det, annerledes hvis noen tilbyr seg å bake den. Om det er en del barn blant gjestene pleier muffins å være en slager. :) 

15 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg synes en marsipankake (vi hadde med bilde av konfirmanten), en sjokoladekake, kvæfjordkake og kanskje en pavolva? Vi hadde kransekake i guttungens konfirmasjon, men droppet det i jentungens, det ble igjen veldig mye av den så jeg tror ikke jeg hadde prioritert å  kjøpe det, annerledes hvis noen tilbyr seg å bake den. Om det er en del barn blant gjestene pleier muffins å være en slager. :) 

Takk for gode forslag. 
Ang pavlova - må den pyntes rett før den spises, eller kan den pyntes om morgenen, og spises senere på dagen?

3 timer siden, påskelilje skrev:

Vi hadde konfirmasjon i vår, og hadde følgende kaker:

• ostekake
  • verdens beste
  • marengsrullekake
  • klippekrans
  • snickerskake
  • marsipankake
  • iskake med sånne sjokolade-kjegler på (jernteppe....!)
  • et par til, men husker ikke hvilke.

Tusen takk for gode forslag :)

Annonse

3 timer siden, tante bassa skrev:

Takk for gode forslag. 
Ang pavlova - må den pyntes rett før den spises, eller kan den pyntes om morgenen, og spises senere på dagen?

Marengsen blir nok blaut om kremen ligger på lenge ja, bedre jo nærmere spising den pyntes. Men om man har alt klart - altså marengsen, kremen ferdig vispet i en bolle med lokk og har delt opp frukta og det som skal være oppå så er det jo fort gjort å slenge det sammen. :) 

18 timer siden, Lillemus skrev:

Marengsen blir nok blaut om kremen ligger på lenge ja, bedre jo nærmere spising den pyntes. Men om man har alt klart - altså marengsen, kremen ferdig vispet i en bolle med lokk og har delt opp frukta og det som skal være oppå så er det jo fort gjort å slenge det sammen. :) 

Det er det, fort gjort om man har alt klart.
Og guttungen som skal konfirmeres, elsker jo pavlova. Så vi må nok ta med denne :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...