AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 Skrevet 16. august 2016 http://www.nettavisen.no/na24/konomiprofessor---kutt-skatten-for-lavtlnnede/3423201653.html Lavere skatt på lønn, og spesielt på de laveste arbeidsinntektene etter svensk modell, vil ikke bare fylle lommebøker, men også kunne få flere i jobb, mener økonomiprofessor Steinar Holden ved Universitetet i Oslo. - Det er et problem at insentivene til å jobbe ikke er så store for mange personer med de laveste lønningene. For en del personer er trygd et alternativ, og den økonomiske gevinsten ved å jobbe til lav lønn blir dermed ikke så stor, sier Holden til Nettavisen. Skattereduksjonen ble ifølge Winsth en gulrot for alle, men fremfor alt for personer utenfor arbeidslivet, til å arbeide istedenfor å sitte hjemme, når man senker skatten også for dem som tjener minst. Med andre ord, trygdede er bare late som ikke gidder å jobbe, og det finnes jobber til alle som vil jobbe? Anonymkode: a1d1f...123 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 Skrevet 16. august 2016 1 hour ago, AnonymBruker said: Med andre ord, trygdede er bare late som ikke gidder å jobbe, og det finnes jobber til alle som vil jobbe? Skjønner ikke helt hva han mener. Det er jo allerede mulig å tjene penger ved siden av trygden, uten at den reduseres. Tror ikke det er så mange som gjør det, uten at jeg har sett noen statistikk. Anonymkode: 9d691...d2a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 Skrevet 16. august 2016 Mener professoren at lønn skal skattlegges lavere enn uføretrygd? Anonymkode: faeac...32c 0 Siter
Kanonføde Skrevet 16. august 2016 Skrevet 16. august 2016 Er de arbeidsledige ubrukelige i arbeidslivet, slik at de trygdede må tre frem? Hmmm....... mye jeg ikke forstår meg på, tydeligvis. 0 Siter
lathans Skrevet 16. august 2016 Skrevet 16. august 2016 3 minutter siden, Kanonføde skrev: Er de arbeidsledige ubrukelige i arbeidslivet, slik at de trygdede må tre frem? Hmmm....... mye jeg ikke forstår meg på, tydeligvis. Det er mye rart. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.