Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg med en sang til konfirmanten?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg tenkte at talen min skal avluttes med en sang til konfirmanten som skal være fra meg til henne. I talen skal jeg si noe om hennes  personlighet. Solstråle, varm  og omsorgsfull. Snakker ikke negativt om andre, bare positivt.

Hvilken sang kan passe fra mor til datter som tar opp noe av det jeg skal si i talen?

Fortsetter under...

6 minutter siden, Kanonføde skrev:

Får håpe hun ikke ender opp som trygda... det kan skje det, selv om konfirmasjonssangen er fin...

Hadde det vært en sammenheng mellom kvaliteten på konfirmasjonssangene og framtidig helse, inntekt og lykke, ville det stått ganske dårlig til med mange av oss  :P  Her tenker jeg særlig på de hjemmelagde sangene (selv om det vel ikke var det trådstarter var ute etter).

Endret av laban
Nicklusheletida
1 time siden, Kanonføde skrev:

Får håpe hun ikke ender opp som trygda... det kan skje det, selv om konfirmasjonssangen er fin...

Der var du igjen ja ;) 

Fremtid er fremtid. Akkurat nå tenker jeg bare uker frem i tid. Har du forslag til en fin sang ?

11 minutes ago, Nicklusheletida said:

Der var du igjen ja ;) 

Fremtid er fremtid. Akkurat nå tenker jeg bare uker frem i tid. Har du forslag til en fin sang ?

"Ja vi elsker"?

Bare bytte ut litt her og litt der.

"Ja vi eeeelsker denne Siiri, som hun strider frem!

Fremtid er for hun å kjempe, med en diger kleeeeeem!"

Nicklusheletida
2 minutter siden, Kanonføde skrev:

"Ja vi elsker"?

Bare bytte ut litt her og litt der.

"Ja vi eeeelsker denne Siiri, som hun strider frem!

Fremtid er for hun å kjempe, med en diger kleeeeeem!"

Ha ha, det var jo et bra forslag :lol:

Annonse

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg tenkte at talen min skal avluttes med en sang til konfirmanten som skal være fra meg til henne. I talen skal jeg si noe om hennes  personlighet. Solstråle, varm  og omsorgsfull. Snakker ikke negativt om andre, bare positivt.

Hvilken sang kan passe fra mor til datter som tar opp noe av det jeg skal si i talen?

Jeg får ikke helt tak i om du trenger en melodi for å dikte selv eller om du trenger en ferdig sang? Jeg laget sang til begge mine (pappan sto for talen), til guttungen  brukte jeg "Bamsefars fødselsdag" og til jentungen "Vi ere en nasjon vi med". :) 

Nicklusheletida
19 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg får ikke helt tak i om du trenger en melodi for å dikte selv eller om du trenger en ferdig sang? Jeg laget sang til begge mine (pappan sto for talen), til guttungen  brukte jeg "Bamsefars fødselsdag" og til jentungen "Vi ere en nasjon vi med". :) 

Jeg skal holde tale. Den er ferdig kladdet. Jeg tenkte å avslutte med en fin ferdig sang bare som alle kan synge. :-)

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skal holde tale. Den er ferdig kladdet. Jeg tenkte å avslutte med en fin ferdig sang bare som alle kan synge. :-)

Ikke for å virke negativ, men å finne en sang som alle kan og som har den rette teksten høres litt vanskelig ut.

Nicklusheletida
1 minutt siden, Trine skrev:

Ikke for å virke negativ, men å finne en sang som alle kan og som har den rette teksten høres litt vanskelig ut.

Ok , vi får se :-) Det er meningen de skal få teksten og alle kan å lese :-)

Endret av Nicklusheletida
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ok , vi får se :-) Det er meningen de skal få teksten og alle kan å lese :-)

Men man bør jo kjenne melodien da. Lykkeliten er er jo en hyggelig sang, men vet ikke om den passer så godt til en konfirmant.

Nicklusheletida
1 minutt siden, Trine skrev:

Men man bør jo kjenne melodien da. Lykkeliten er er jo en hyggelig sang, men vet ikke om den passer så godt til en konfirmant.

Ja, må finne en melodi som de fleste har hørt :-)

Annonse

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg skriver ofte sanger på melodi "Gøy på landet", da især hvis jeg ønsker å få frem mye. Refrenget egner seg veldig til oppramsing. Jeg har skrevet på den melodien til nære personer men ikke til noen konfirmant ennå. Melodien gir jo i alle fall lystige assisoasjoner og de fleste kjenner melodien godt og blir med på notene! Lykke til :o)

Anonymkode: d7eb3...aa8

Nicklusheletida
14 minutter siden, Trine skrev:

Ingen er så nydelig som du - Tor Endresen

Tusen takk for tips :-) Jeg tenkte på den jeg også da jeg ønsker det skal være en kjærlighetssang fra meg til henne. Må se nærmere på teksten.

Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Tusen takk for tips  :)

Til Ungdommen er kjempefin, men der ville jeg nok hatt noen som spiller piano til for melodien er vel ikke som alle kan og som ligger lett på tunga? Vi sang den i begge våre konfirmasjoner, med pianist. :) 

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Den er vel ment til en livsledsager / kjæreste og ikke til en datter...?

Ja, den er egentlig det. Prøv å¨finn en sang folk kan synge med til, som opprinnelig er skrevet til en datter. Lykke til med det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...