Gå til innhold

Trivelig oppbyggelig positiv musikk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og vi kan lese:

Heb 1:9 Thou hast loved righteousness, and hated iniquity; therefore God, even thy God, hath anointed thee with the oil of gladness above thy fellows.

Men hva er det sånn rent konkret? Det er jo bare bullshit.

Anonymkode: 1fcab...5b0

Annonse

På tide å bytte ut tranflaska med "Gledens Olje" antakeligvis. (Den videoen der gjorde meg bare tristere.) Er GO noenlunde fri for toksiner? Noen som har innholdsdeklarasjon? Får jeg kjøpt det hos min lokale kvakksalver? 

Anonymkode: f18d6...41e

29 minutter siden, Gargamel skrev:

De virker ukomfortable, gjør de ikke? Kanskje noen tvinger dem til å synge, akkurat som colargol. Skummelt er det i alle fall.

Enig.

Det er noe med visse kristne miljøer. Disse minner meg om de "gladkristne" på videregående, som sang og spilte og snakket om hvor lykkelige de var, og inviterte alle på de oppbyggelige og glade festene sine uten alkohol. Men det virket kunstig og påtatt og i hvertfall ikke lykkelig.

Endret av Xtra
2 timer siden, Xtra skrev:

Er dette seriøst eller ironi? Tror nesten det må være førstnevnte. Er det så morsomt eller trist? I hvertfall ikke oppbyggelig, for min del.

Nr 4 er ikke ironi, men heller ikke "på ordentlig". Mannen til venstre er Are Sende Osen, og opptake er hentet fra serien hans på NRK som het "På tro og Are". De andre er nok seriøse vil jeg tro. 

Endret av Kayia
Et øyeblikk siden, Kayia skrev:

Det er ikke ironi, men heller ikke "på ordentlig". Mannen til venstre er Are Sende Osen, og opptake er hentet fra serien hans på NRK som het "På tro og Are".

Ok, takk for oppklaring. Jeg rister på hodet av det uansett, og skjønner ikke at noen kan ha utbytte av å se slikt. Det gjør meg i hvertfall ikke mer positiv til kristendommen i hvertfall.

Annonse

Et øyeblikk siden, Xtra skrev:

Ok, takk for oppklaring. Jeg rister på hodet av det uansett, og skjønner ikke at noen kan ha utbytte av å se slikt. Det gjør meg i hvertfall ikke mer positiv til kristendommen i hvertfall.

Veldig interessant det Are gjorde i den serien. I hver episode besøkte han nye religiøse retninger, og diskuterte troen og religionslogikk med dem. Finnes sikkert på nett. 

Et øyeblikk siden, Kayia skrev:

Veldig interessant det Are gjorde i den serien. I hver episode besøkte han nye religiøse retninger, og diskuterte troen og religionslogikk med dem. Finnes sikkert på nett. 

Virkelig? Har ikke hørt om ham eller serien, og det stemmer liksom ikke helt med disse videoene, med mindre de er parodiske.

Gjest Gargamel
5 minutter siden, Kayia skrev:

Det er ikke ironi, men heller ikke "på ordentlig". Mannen til venstre er Are Sende Osen, og opptake er hentet fra serien hans på NRK som het "På tro og Are".

Det forandrer saken :-) Jeg kjente ham ikke igjen.

Jeg synes nok det var ganske lavt musikalsk nivå med tanke på at ikke mangler gode sangere i kristne miljø. 

1 hour ago, Xtra said:

Enig.

Det er noe med visse kristne miljøer. Disse minner meg om de "gladkristne" på videregående, som sang og spilte og snakket om hvor lykkelige de var, og inviterte alle på de oppbyggelige og glade festene sine uten alkohol. Men det virket kunstig og påtatt og i hvertfall ikke lykkelig.

Må være sånn "fake it til you make it" da?

Anonymkode: 1fcab...5b0

Gjest Gargamel
1 time siden, Gargamel skrev:

Det forandrer saken :-) Jeg kjente ham ikke igjen.

Jeg synes nok det var ganske lavt musikalsk nivå med tanke på at ikke mangler gode sangere i kristne miljø. 

Hei, vent litt - det var bare nr 4 som var tull. Jeg hadde bare sett nr 1. Jeg er for kjapp når jeg leser på mobilen innimellom.

Da står jeg ved min første kommentar:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...