Gå til innhold

Valg av brudekjole (nei, jeg skal ikke gifte meg!)

Anbefalte innlegg

Sitter bare og ser på tv, ett eller annet program om brudekjoler i USA. Er det vanlig at den vordende brud drar med seg halve slekta (mor, stemor, tanter, venninner, kusiner og søstre) for å finne en brudekjole? Jeg hadde gitt totalt beng i hva en eller annen gammel tante hadde ment - det er da bruden som bestemmer! 

En brud har lett etter den perfekte kjolen to år og noe sier meg at hun aldri vil bli fornøyd...

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 time siden, Lillemus skrev:

Sitter bare og ser på tv, ett eller annet program om brudekjoler i USA. Er det vanlig at den vordende brud drar med seg halve slekta (mor, stemor, tanter, venninner, kusiner og søstre) for å finne en brudekjole? Jeg hadde gitt totalt beng i hva en eller annen gammel tante hadde ment - det er da bruden som bestemmer! 

En brud har lett etter den perfekte kjolen to år og noe sier meg at hun aldri vil bli fornøyd...

I USA er det kanskje tradisjon ? Jeg ville ikke gjort det nei :)

1 time siden, Lillemus skrev:

Et bryllup er jo, for mange, en serie ritualer. Jeg vet det er vanlig å ha med seg mor og prudepike(r) for å se på brudekjole i USA; det er en del av disse ritualene. Noen har som du sier til og med "halve slekta". Antakelig ikke fordi det er viktig for dem hva slekta mener om kjolen, men fordi de synes det er hyggelig å følge tradisjonene og involvere familien. Andre (inkl. meg) med annen kulturbakgrunn gjør det på annen måte og følger kanskje andre ritualer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...