Gå til innhold

Fingrene avslører deg

Anbefalte innlegg

Er ringfingeren lengst, er du sannsynligvis mann. Er den vesentlig lengre enn pekefingeren, er også sjansene gode for at du er fertil, velstående, en racer i matte og god i sport.

Lengst ringfinger

Er ringfingeren din lengre enn pekefingeren, tyder det på:

• Velstående/god til å tjene penger
  • Gode prestasjoner i sport
  • God i matte
  • Høy fruktbarhet
  • Voldelige tendenser
  • God romforståelse
  • Menn med lengre ringfinger enn pekefinger har også økt risiko for prostatakreft.

Lengst pekefinger

Er pekefingeren lengre enn ringfingeren, eller disse to fingerene er omtrent like lange, tyder det på:

• God språkforståelse
  • Stor sosial samvittighet
  • Gode analytiske evner
  • Ikke så god romforståelse

Blir rikere

En av mange sammenhenger mellom digit ratio og egenskaper som forskerne har funnet, er evnen til å tjene mye penger.

En studie fra University of Cambridge, gjengitt i Proceedings of the National Academy of Science, viste at de meglerne som hadde lengst ringfingre, var de som hadde tjent mest penger gjennom en 20-måneders periode.

De tjente faktisk opp til seks ganger så mye som de med kortere ringfinger.

God i sport

En annen sammenheng som er funnet i flere studier, er lang ringfinger og gode prestasjoner i sport.

Ifølge en studie fra Teesside University i England er menn med lang ringfinger mentalt tøffere, mer optimistiske og bedre i sport, skriver Science Daily.

Dette kom frem etter en test av 67 menn som alle fikk målt fingrene sine, og som svarte på skjemaer om personlighet og aggressivitet.

Voldelige menn

Ved University of Alberta fant forskere at den lange ringfingeren var overrepresentert hos menn som var voldelige.

Forskerne fant ikke noen lignende sammenheng hos kvinner, skriver Psych Daily.

300 collegestudenter fikk målt hendene sine, og svarte på skjema om personlighet.

Sosial samvittighet

Hva så med alle som har fått en pekefinger som rekker forbi ringfingeren? Jo, det tyder på større sosial samvittighet, bedre evner til forskning, god språkforståelse og gode analytiske evner.

Forskere ved University of Bath har funnet ut av selv svært små forskjeller i fingerlengde kan være utslagsgivende for hormonnivåer.

http://www.klikk.no/helse/velvare/kroppogsinn/article645362.ece

Anonymkode: 68487...257

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413218-fingrene-avsl%C3%B8rer-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
51 minutter siden, laban skrev:

Fantastisk forskning - de har målt og testet flere hundre menn, alle fra USA eller England og studenter eller med relativt høy utdannelse - da er nok dette en universell sannhet  :D

Jeg er enig i at mye ser ut som svada.

"En studie fra University of Cambridge, gjengitt i Proceedings of the National Academy of Science, viste at de meglerne som hadde lengst ringfingre, var de som hadde tjent mest penger gjennom en 20-måneders periode.

De tjente faktisk opp til seks ganger så mye som de med kortere ringfinger."

Opp til seks ganger så mye.  En enkeltperson altså. Begrepet "opp til" får alltid svada-alarmen min til å gå av.

På den annen side: Wiki linker til over 100 studier som viser at det er en forskjell, så vi kan ikke avfeie det helt:

https://en.wikipedia.org/wiki/Digit_ratio

Det slår meg allikevel hvor liten effekten er. Det skal liksom ha noe med testosteronnivået å gjøre, men forskjellen på menn og kvinner er mindre enn ett standardavvik. Forskjellen mellom etniske grupper er dessuten større enn forskjellen på menn og kvinner.

Jeg har veldig lang ringfinger, men får det ikke til å stemme imponerende bra akkurat. Det blir litt som et horoskop, hvor noe stemmer om man legger godviljen til.

Annonse

Haha. Utrolig hva forskere gidder å bruke tid på...

Og ingen regel, om det i det hele tatt kan sies å være noen, uten unntak. Jeg er kvinnfolk, har lengre ringfinger, men passer best inn under den lange pekefingeren om jeg skal plassere meg i en av de to kategoriene. Men de testet jo bare menn.

Vi får bare være oss sjøl, noe annet er ganske vanskelig ;)

Den 23.8.2016 at 14.37, AnonymBruker skrev:

Er ringfingeren lengst, er du sannsynligvis mann. Er den vesentlig lengre enn pekefingeren, er også sjansene gode for at du er fertil, velstående, en racer i matte og god i sport.

Lengst ringfinger

• God i matte
  • Høy fruktbarhet
  • Voldelige tendenser
  • God romforståelse
  • Menn med lengre ringfinger enn pekefinger har også økt risiko for prostatakreft.

Lengst pekefinger

Er pekefingeren lengre enn ringfingeren, eller disse to fingerene er omtrent like lange, tyder det på:

• God språkforståelse
  • Gode analytiske evner

Blir rikere

En av mange sammenhenger mellom digit ratio og egenskaper som forskerne har funnet, er evnen til å tjene mye penger.

En studie fra University of Cambridge, gjengitt i Proceedings of the National Academy of Science, viste at de meglerne som hadde lengst ringfingre, var de som hadde tjent mest penger gjennom en 20-måneders periode.

God i sport

En annen sammenheng som er funnet i flere studier, er lang ringfinger og gode prestasjoner i sport.

Ifølge en studie fra Teesside University i England er menn med lang ringfinger mentalt tøffere, mer optimistiske og bedre i sport, skriver Science Daily.

Dette kom frem etter en test av 67 menn som alle fikk målt fingrene sine, og som svarte på skjemaer om personlighet og aggressivitet.

Voldelige menn

Ved University of Alberta fant forskere at den lange ringfingeren var overrepresentert hos menn som var voldelige.

300 collegestudenter fikk målt hendene sine, og svarte på skjema om personlighet.

Sosial samvittighet

Hva så med alle som har fått en pekefinger som rekker forbi ringfingeren? Jo, det tyder på større sosial samvittighet, bedre evner til forskning, god språkforståelse og gode analytiske evner.

Forskere ved University of Bath har funnet ut av selv svært små forskjeller i fingerlengde kan være utslagsgivende for hormonnivåer.

Svada.

Meg = mann og lengst ringfinger.

Velstående/god til å tjene penger--- feil. Nokså gjennomsnittlig inntekt.
    Gode prestasjoner i sport ---feil. Er elendig i sport og dårligere enn alle andre i mine skoleklasser.
    God i matte --- riktig. Best på mitt kull i matematikk.
    Høy fruktbarhet --- Tvilsomt. Bare gjennomsnittlig.
    Voldelige tendenser --- Kan ikke fordra vold.
    God romforståelse --- riktig.
    Menn med lengre ringfinger enn pekefinger har også økt risiko for prostatakreft. --- riktig. Har sånn kreft.

..............................

(egenskaper for de pekefingeren lengre enn ringfingeren) Kommentarer for meg.

God språkforståelse --- riktig. Ganske bra faktisk. Har jobbet som oversetter en periode.

Stor sosial samvittighet ---- riktig er veldig opptatt av å hjelpe at utslåtte mennesker. Har brukt mye tid og penger på sånt.

Gode analytiske evner ---- riktig. Har kommet godt med i jobb.

Ikke så god romforståelse ---- feil.

Anonymkode: 7b8c2...fc3

Blomsterfluen
Den Tuesday, August 23, 2016 at 14.37, AnonymBruker skrev:

Lengst ringfinger

• God i matte
  • Høy fruktbarhet
  • Voldelige tendenser
  • God romforståelse

Lengst pekefinger

• God språkforståelse
  • Gode analytiske evner

Blir rikere

God i sport

Voldelige menn

Sosial samvittighet

Jeg har gode språkforståelser for å lære engelsk og sånt. Men jeg er ikke særlig flink i matte. Jeg blir fort sint og var voldelig mot personalet på barneboligen og skolebarn før. Jeg har enorm sosial anger og sånt når jeg har gjort noe dumt, men jeg har knall lang ringfinger på håndene mine. De er lengst av absolutt alle andre av mine fingre faktisk. Og jeg er dame.

Annonse

Gjest Gargamel
Den 23.8.2016 at 16.31, AnonymBruker skrev:

De aller aller fleste har lengre ringfinger enn pekefinger

Anonymkode: ef05f...e5f

Ja. Gjennomsnittlig er ringfingeren 5% lenger hos menn i følge Wikipedia. Man må altså ha mer enn 5% forskjell for å ha de egenskapene som er ramset opp.

Jeg synes det er rart at så mange har forsket på det, men det er jo perfekt for studentoppgaver siden det er så enkelt å måle. Det er mye mer komplisert å sjekke testosteronnivå f.eks.

Uansett synes jeg det er dumt å se på ringfingeren for å finne ut hvordan man er. Man har jo litt mer pålitelige data å gå på når man skal bedømme seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...