Høstløv Skrevet 29. august 2016 Skrevet 29. august 2016 4 minutter siden, FlyPence skrev: Kan ikke det med denne bilen. I normale omstendigheter (hvis jeg ikke hadde hatt noen like bak) så ville jeg bare trykket lett på bremsen idet jeg kom inn i bakken for så å gradvis bremse hardere proporsjonalt med fartsøkningen. Men er ikke lett å være så nøyaktig på den bremsen nei, og en merker vanligvis en umiddelbar nedbremsing på iallefall 5% av farten. Få bremsene dine reparert, før du forårsaker en ulykke. 2 Siter
FlyPence Skrevet 29. august 2016 Forfatter Skrevet 29. august 2016 28 minutes ago, Høstløv said: Få bremsene dine reparert, før du forårsaker en ulykke. Bilen er EU godkjent men kanskje lurt å sjekke ja 0 Siter
FlyPence Skrevet 29. august 2016 Forfatter Skrevet 29. august 2016 41 minutes ago, Høstløv said: Få bremsene dine reparert, før du forårsaker en ulykke. Tror det skal være mulig å bremse ned sånn cirka som bilen ruller, men da skal en være veldig forsiktig. Mente jo da at ved vanlig nedbremsing så skjer dette fortere, og det er ikke noe krav om å være ekspert på presisjonsnedbremsing for å kjøre. 0 Siter
Høstløv Skrevet 29. august 2016 Skrevet 29. august 2016 3 minutter siden, FlyPence skrev: Tror det skal være mulig å bremse ned sånn cirka som bilen ruller, men da skal en være veldig forsiktig. Mente jo da at ved vanlig nedbremsing så skjer dette fortere, og det er ikke noe krav om å være ekspert på presisjonsnedbremsing for å kjøre. Det er et krav å greie å kjøre etter trafikkforholdene for å ferdes i trafikken. Hvis du ikke greier å betjene bremsepedalen med lett fot, bør du revurdere kjøreferdighetene dine. 0 Siter
FlyPence Skrevet 29. august 2016 Forfatter Skrevet 29. august 2016 3 minutes ago, Høstløv said: Det er et krav å greie å kjøre etter trafikkforholdene for å ferdes i trafikken. Hvis du ikke greier å betjene bremsepedalen med lett fot, bør du revurdere kjøreferdighetene dine. Altså ved 64 km/t (16,6 m/s) og 2-3 meters avstand tar det 0.1-0.2 sekunder før bakenværende bil er der jeg er. Et lite rykk i foten eller hugg i bremsa kunne blitt fatalt. Idet en kjører inn i en nedoverbakke følger vansklig forutsigbare vertikale g-krefter som videre vanskligjør kontrollert nedbremsing, og ville uansett gjort at jeg som fører måtte konsentrert meg om hva som skjedde bak bilen og ikke foran. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.