Gå til innhold

Valid Klagegrunn Fotoboks

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, FlyPence skrev:

Kan ikke det med denne bilen. I normale omstendigheter (hvis jeg ikke hadde hatt noen like bak) så ville jeg bare trykket lett på bremsen idet jeg kom inn i bakken for så å gradvis bremse hardere proporsjonalt med fartsøkningen. Men er ikke lett å være så nøyaktig på den bremsen nei, og en merker vanligvis en umiddelbar nedbremsing på iallefall 5% av farten.

Få bremsene dine reparert, før du forårsaker en ulykke.

Fortsetter under...

41 minutes ago, Høstløv said:

Få bremsene dine reparert, før du forårsaker en ulykke.

Tror det skal være mulig å bremse ned sånn cirka som bilen ruller, men da skal en være veldig forsiktig. Mente jo da at ved vanlig nedbremsing så skjer dette fortere, og det er ikke noe krav om å være ekspert på presisjonsnedbremsing for å kjøre.

3 minutter siden, FlyPence skrev:

Tror det skal være mulig å bremse ned sånn cirka som bilen ruller, men da skal en være veldig forsiktig. Mente jo da at ved vanlig nedbremsing så skjer dette fortere, og det er ikke noe krav om å være ekspert på presisjonsnedbremsing for å kjøre.

Det er et krav å greie å kjøre etter trafikkforholdene for å ferdes i trafikken.

Hvis du ikke greier å betjene bremsepedalen med lett fot, bør du revurdere kjøreferdighetene dine.

3 minutes ago, Høstløv said:

Det er et krav å greie å kjøre etter trafikkforholdene for å ferdes i trafikken.

Hvis du ikke greier å betjene bremsepedalen med lett fot, bør du revurdere kjøreferdighetene dine.

Altså ved 64 km/t (16,6 m/s) og 2-3 meters avstand tar det 0.1-0.2 sekunder før bakenværende bil er der jeg er. Et lite rykk i foten eller hugg i bremsa kunne blitt fatalt. Idet en kjører inn i en nedoverbakke følger vansklig forutsigbare vertikale g-krefter som videre vanskligjør kontrollert nedbremsing, og ville uansett gjort at jeg som fører måtte konsentrert meg om hva som skjedde bak bilen og ikke foran. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...