Gå til innhold

Psykisk syk eksmann "krever" foreldrerett

Anbefalte innlegg

Min fraseparerte mann, som er bipolar og har borderline personlighetsforstyrrelse, gir meg nå beskjed om at vårt ene barn i begynnelsen av tenårene, som bor fast hos meg, har ifølge han i lang tid ytret et sterkt ønske om å bo hos sin far. En far som ikke har vært mentalt tilstede for barna i løpet av hele deres barndom, en far som konstant har kjeftet på barna, vært negative til omtrent alt de har gjort, en som gang på gang har vært utro mot meg, har sløst bort alle pengene våre, han krever nå at det ene barnet skal bo hos han. Jeg fikk totalt sjokk, selv om jeg vet hvor god han er til å manipulere mennesker, han viser aldri sin sanne side utenfor huset, og han har siden separasjonen virkelig gjort sitt ytterste for å være et glansbilde. Hva gjør jeg med dette? Jeg vet at hos han er det omtrent ingen grenser for når barna skal legge seg, de får ubegrensede mengder med brus og godteri døgnet rundt (noe jeg vet betyr mye for den cola-elskende tenåringen...), har aldri hatt noen som helst kontroll på barnas lekser, og han har også gang på gang sagt mens vi bodde sammen at han har ikke "hode til" noe annet enn seg selv. Er det noen som har noen råd til meg om hvordan jeg skal takle dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413340-psykisk-syk-eksmann-krever-foreldrerett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg var deg ville jeg kanskje tatt en anonym telefon til barnevernet og spurt dem om råd. Hvis det viser seg at du kan få dem over på din side (på sikt) vil du kunne stå sterkere i en eventuell barnefordelingssak. For hvis det er slik du beskriver så ville det vel falle inn under omsorgssvikt om far fikk foreldreretten. Du bør selvsagt også søke råd hos en advokat.

Anonymkode: 363d3...feb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...