AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 Skrevet 30. august 2016 Jeg skulle bake kake som jeg skal ha med meg i dag. Men nå når jeg da står her midt i bakinga, så oppdager jeg at mandelmelet jeg skal bruke er gått ut på dato. Men slike tørrvarer - det går vel greit å bruke det selv om det er gått ut på dato? Det lukter ikke noe galt, og smaker heller ikke noe galt av det. Anonymkode: 9ba12...a3a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. august 2016 Skrevet 30. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle bake kake som jeg skal ha med meg i dag. Men nå når jeg da står her midt i bakinga, så oppdager jeg at mandelmelet jeg skal bruke er gått ut på dato. Men slike tørrvarer - det går vel greit å bruke det selv om det er gått ut på dato? Det lukter ikke noe galt, og smaker heller ikke noe galt av det. Anonymkode: 9ba12...a3a Det er ikke noe problem. Anonymkode: ca8ac...b89 1 Siter
laban Skrevet 30. august 2016 Skrevet 30. august 2016 Jeg er enig med deg - hvis det lukter og smaker OK, går det bra. Dessuten er det et poeng å skille mellom "best før" og "holdbar til", men jeg vet ikke så mye om mandelmel. Jeg har generelt lavt hysterinivå for slike datoer, hvis det ikke handler om spesielt utsatte matvarer. Særlig hvis det skal stekes eller kokes. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.