Gå til innhold

Kristne folk er snille, enig?

Anbefalte innlegg

Tok lodd i dag når jeg var på butikken, det var ei fra indre misjonen. Jeg fikk noen ark å lese på, så sa hun "Jeg har noe til deg", så fikk jeg drops "love hearts". Hun snakket om at Gud elsket meg, alle var velkommen hos Gud...fikk ikke med meg alt. Kunne jo gått dit, for å ha noe å gjøre. Men jeg meldte jo meg ut fra kirken, tror jo mer på alternative ting. Men de kristne er så snille :) Ville du gått dit? Var jo på frelsesarmeen en gang, da og var denne damen der. Snill og blid. Men det er det at alle må finne Jesus, hvordan finner jeg han?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413374-kristne-folk-er-snille-enig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

20

• stjernestøv

15

• Trine

6

• Worrisome Plenty

1

Populære dager

Annonse

7 minutes ago, stjernestøv said:

Da ønsker de å selge Jesus...vel?

Ja, tror det er nok det som er målet. De er så overbevist/hjernevasket. De fleste kristne er nok ikke like interessert i å være så hyggelige i lengden, om man ikke lar seg overtale. Bibelen er en samling redigerte, selvmotsigende røverhistorier, og det er vel umulig for de fleste som er noenlunde oppegående å tro på slikt.

Anonymkode: 1455f...1d9

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tror det er nok det som er målet. De er så overbevist/hjernevasket. De fleste kristne er nok ikke like interessert i å være så hyggelige i lengden, om man ikke lar seg overtale. Bibelen er en samling redigerte, selvmotsigende røverhistorier, og det er vel umulig for de fleste som er noenlunde oppegående å tro på slikt.

70% av amerikanerne (noe sånt) tror vel bokstavlig på det som står i bibelen.

Anonymkode: ae9e8...6da

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om en meget oppegående kristen psykiater. 

Annonse

Worrisome Plenty

Kristne er hyggelige de. Muslimer også. Det er når de blir en hjernedød masse med for mye makt de er skumle. Som enkelt individer, og som sosiale grupper er de veldig ålreite. 

Men glem ikke att religionen deres lever som resultat av århundrer med undertrykkelse. Feks hekseprosessene som folk med dine interesser ble utsatt for. Det ville ikke skje i  europa i dag, men i midt østen og i afrika skjer det enda.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det tallet fra? Hørtes vel mye (og skremmende) ut. ;)

Er visst ikke fullt så mange, men mange nok, vel.

http://www.huffingtonpost.com/2014/06/04/americans-bible-word-of-god_n_5446979.html

4 minutes ago, Worrysome plenty said:

Kristne er hyggelige de. Muslimer også. Det er når de blir en hjernedød masse med for mye makt de er skumle. Som enkelt individer, og som sosiale grupper er de veldig ålreite. 

Men glem ikke att religionen deres lever som resultat av århundrer med undertrykkelse. Feks hekseprosessene som folk med dine interesser ble utsatt for. Det ville ikke skje i  europa i dag, men i midt østen og i afrika skjer det enda.

De er sikkert hyggelige om de får preke om Jesus, får deg med på møter, og omvendt deg. Ellers tror jeg ikke det spøtt på at de egentlig er hyggeligere enn andre mennesker. Alltid en agenda. Forsøk å omvende dem til ateismen, så skal du se hvor mye "misjonering" de tåler andre veien. Da ser du ikke mer til dem. ;)

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Er visst ikke fullt så mange, men mange nok, vel.

http://www.huffingtonpost.com/2014/06/04/americans-bible-word-of-god_n_5446979.html

Ja, det var stor forskjell på 70 % og 28 %, men det er allikevel skremmende mange.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...