Gå til innhold

Går det ei kule varmt nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Jeg synes nok timeplanen til den sfo'en var pinlig og gammeldags, men er det ikke litt drøyt sprang til gruppevoldtekt? Har sfo'erne gjort seg fortjent til det?

Hvis man har et gammeldags syn på kjønnsroller, så er man på den mørke siden, og tydeligvis i samme kategori som voldtektsmenn. Det minner meg litt om kristne fundamentalister som mener banning og massedrap skal gi samme evige fordømmelse.

http://www.dagbladet.no/kultur/hvordan-gjore-barn-til-gode-menn-og-kvinner-pa-1-2-3/61609250

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413376-g%C3%A5r-det-ei-kule-varmt-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var litt drøy den der syns jeg. Jeg hadde blitt fryktelig skuffa dersom jeg hadde vært på SFO og måtte pynte negler mens gutta fikk snekre, men jeg er ikke helt normal. Det er normalt forskjell på gutter og jenter, de har ofte ulike interesser. Jeg forstår ikke hva som er galt med det. Å dra en parallell mellom gruppevoldtekt og jenteinteresser er bare sykt. La gutter være gutter og jenter være jenter og aksepter hele spekteret ;)

Høres fornuftig ut den inndelingen der, men kunne bare hatt de to gruppene også kunne en velge selv hvem en følte mest for da, isteden for å dele inn kun etter kjønn, men resultatet blir vel det samme regner jeg med :) 

Anonymkode: a2dd7...1e8

Gjest Gargamel
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det er problem om jentene vil lage armbånd og guttene spille dataspill?

Anonymkode: d4f5d...a97

Neida, men det er vel ikke noe problem om det er motsatt heller? De som har satt opp den timeplanen må ha vært ganske frakoblet de siste 40 årene.

Jeg synes bare det er litt vel rabiat for å assosiere dette med nachspielvoldtekt.

7 minutter siden, Gargamel skrev:

Neida, men det er vel ikke noe problem om det er motsatt heller? De som har satt opp den timeplanen må ha vært ganske frakoblet de siste 40 årene.

Jeg synes bare det er litt vel rabiat for å assosiere dette med nachspielvoldtekt.

Tror ikke mange gutter vil lage armbånd. Og jenter er vel ikke så interessert i dataspill (jr. Datatreffet i vikingskipet).

Anonymkode: d4f5d...a97

Annonse

Mange gutter liker å sitte med perler og nips, ser det rett som det er i bhg. Når barna kommer på skolen ser det ut til at jenter og gutter skiller litt lag mtp hva som er akseptert. I barnehagen er det lite snakk mellom barna om hva som er godtatt lek I fht kjønn så noe skjer en gang mellom 6 og 12 år, jeg ser det I jobb men også privat med egne barn og tantebarn.

Å trekke likheter mellom denne Sfo saken og voldtekter (eller andre overgrep) synes jeg er å dra det forkastelig langt. Aktivitetene Sfo satte opp er fine, det er kun mangelen på valgfrihet pga kjønn som er litt lite gjennomtenkt.

Anonymkode: 7f1b3...13f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...