Gå til innhold

Set du frem til helgen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

I natt sov jeg helt elendig, så jeg gleder meg til  å kunne sove skikkelig ut i helga, ja!

Ellers blir den vel ganske travel, med både egne aktiviteter og barnas. Har lyst til å bli med ei venninne på tyttebærtur også, men vet ikke om jeg får det til.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du jobber kanskje ikke da?

Anonymkode: 3aae1...b17

Jo, det gjør jeg. Men har det veldig bra på jobben min, og føler ikke det er mas og strev - det er for meg altfor negative ord for min arbeidshverdag. Men jeg liker jo enda bedre å ha fri og gjøre akkurat det jeg har lyst til selv hele dagen.

I min forrige jobb var "mas og strev" mer dekkende, men så var det også en grunn til at jeg valgte å bytte jobb.

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal det bli deilig å slappe av, og slippe unna mas og strev?

Jeg ser alltid frem til helgen, og selv om det kan være travelt også da, blir det på en annen måte og mer fritidspreget. Hverdagen er travel med mye jobb, hus og barn. Når jeg gleder meg til helgen er det ikke først og fremst for å komme bort fra jobbens mas og strev, men snarere for å kunne disponere tiden mer fritt, herunder (helst) sove litt lenger enn i hverdagen og ha tid til god frokost, og slippe å "mase" på barna om alt mulig. I tillegg er det ofte hyggelige ting som skjer i helgen, men for meg er nesten det med å kunne disponere tiden det aller viktigste.

6 minutter siden, Xtra skrev:

I tillegg er det ofte hyggelige ting som skjer i helgen, men for meg er nesten det med å kunne disponere tiden det aller viktigste.

Enig. Jeg er imidlertid litt fæl til å putte altfor mange hyggelige ting inn på en dag, slik at det blir stress selv om det er helg. Nå til lørdag, så har jeg egentlig "fri" frem til 13 (da skal jeg være med og se på noen fotballkamper med ungene). Teoretisk sett har jeg da tid til å rekke en tyttebærtur først dersom jeg står tidlig opp, men da mister jeg den deilige lørdagsfølelsen og den eneste dagen familien er litt i slow-motion... Søndagen rekker jeg ikke tyttebærtur, for da skal jeg først av sted på egen aktivitet, deretter på fotballkamper igjen... Så altså: rolig lørdagsmorgen med familien kontra tyttebærtur med venninne???

35 minutter siden, Xtra skrev:

I tillegg er det ofte hyggelige ting som skjer i helgen, men for meg er nesten det med å kunne disponere tiden det aller viktigste.

Hadde det ikke vært hyggelig å kunne disponere tiden sin fritt hele uken?

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det ikke vært hyggelig å kunne disponere tiden sin fritt hele uken?

Ettersom jeg ikke kvalifiserer for ufyretrygd eller lignende (heldigvis) og heller ikke har noen som kan og vil forsørge meg, så har det vel blitt så som så med hvor fritt jeg hadde stått i mine disposisjoner om jeg ikke hadde jobbet.

Et øyeblikk siden, morsan skrev:

Ettersom jeg ikke kvalifiserer for ufyretrygd eller lignende (heldigvis) og heller ikke har noen som kan og vil forsørge meg, så har det vel blitt så som så med hvor fritt jeg hadde stått i mine disposisjoner om jeg ikke hadde jobbet.

Ville du latt være å jobbet hvis du hadde kunnet (f.eks. vunnet 15 millioner i lotto)?

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ville du latt være å jobbet hvis du hadde kunnet (f.eks. vunnet 15 millioner i lotto)?

Det vet jeg ikke. Det har vært perioder tidligere i livet hvor jeg nok lettere hadde tenkt det, men nå har jeg det i grunnen ganske bra. (Og litt usikker på om 15 mill hadde vært "nok" til et (forhåpentligvis) langt liv. Må i tilfelle ha investert i noe som ga litt god avkastning.)

Nicklusheletida
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg kjøpt 3 leiligheter. En til hvert barn og leid ut til de var klare til å bo der selv. Så hadde jeg selv jobbet fordi om jeg egentlig kunne tenke meg å ha fri eller en deltidsjobb kanskje. Er redd at det å ha helt fri ikke er bra for psyken .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...