AnonymBruker Skrevet 1. september 2016 Skrevet 1. september 2016 Barneskolen vår tilbyr såkalt leksehjelp tre timer i uken, for 2 av klassetrinnene. Det viser seg at leksehjelpen består i avsatt tid (45 min) i et klasserom med lærer tilstede. Men læreren hjelper dem ikke, bare sørger for ro og orden. Barna får ikke lov til å spørre om hjelp engang hvis de ikke skjønner oppgaven. Kan dette være riktig? Jeg trodde skolene hadde fått et slags pålegg om å yte leksehjelp.... Håper andre foreldre (eller lærere) kan svare. Anonymkode: 7b3ff...84e 0 Siter
laban Skrevet 1. september 2016 Skrevet 1. september 2016 Kommunen er forpliktet til å tilby "leksehjelp som skal gi eleven hjelp med skolearbeidet", men velger selv hvordan den skal organiseres: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724/KAPITTEL_2#KAPITTEL_2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september 2016 Skrevet 3. september 2016 Den 1.9.2016 at 8.26, AnonymBruker skrev: Barneskolen vår tilbyr såkalt leksehjelp tre timer i uken, for 2 av klassetrinnene. Det viser seg at leksehjelpen består i avsatt tid (45 min) i et klasserom med lærer tilstede. Men læreren hjelper dem ikke, bare sørger for ro og orden. Barna får ikke lov til å spørre om hjelp engang hvis de ikke skjønner oppgaven. Kan dette være riktig? Jeg trodde skolene hadde fått et slags pålegg om å yte leksehjelp.... Håper andre foreldre (eller lærere) kan svare. Anonymkode: 7b3ff...84e Den 1.9.2016 at 9.55, laban skrev: Kommunen er forpliktet til å tilby "leksehjelp som skal gi eleven hjelp med skolearbeidet", men velger selv hvordan den skal organiseres: https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2006-06-23-724/KAPITTEL_2#KAPITTEL_2 Altså lovbrudd fra kommunen.... Anonymkode: 549cc...106 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. september 2016 Skrevet 3. september 2016 Den 1.9.2016 at 8.26, AnonymBruker skrev: Barneskolen vår tilbyr såkalt leksehjelp tre timer i uken, for 2 av klassetrinnene. Det viser seg at leksehjelpen består i avsatt tid (45 min) i et klasserom med lærer tilstede. Men læreren hjelper dem ikke, bare sørger for ro og orden. Barna får ikke lov til å spørre om hjelp engang hvis de ikke skjønner oppgaven. Kan dette være riktig? Jeg trodde skolene hadde fått et slags pålegg om å yte leksehjelp.... Håper andre foreldre (eller lærere) kan svare. Anonymkode: 7b3ff...84e Jo de er vel forpliktet til det. De tvang mine til å ha leksehjelp, ingen av dem likte det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.