Gå til innhold

Er du fornøyd med livet ditt?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
11 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hva mener du med utfordring?

Det kan være så mangt det. Syke nære familiemedlemmer f. Eks som skal hjelpes. Jeg synes det kan være tøft når egne nære og kjære blir syke og da tenker jeg ikke på forkjølelse.

Jeg synes det var en stor utfordring da jeg sto uten jobb og hadde et press på meg til å finne jobb innen en viss dato, slik at jeg slapp å ende opp med dagpenger. Jeg tror ikke jeg ville greid å beholde leiligheten på dagpenger. Sparekontoen ville rimelig kjapt ha blitt spist opp.Da hadde jeg litt panikk en stund og begynte se etter jobber jeg egentlig ikke kunne tenke meg eller ha passet til. Heldigvis klarte jeg å få en jobb jeg passer til, men det var på hengende håret.

Min mor sa at hun var sikker på at det ville ordne seg fordi jeg var så handlekraftig og flink til å snu meg rundt og ordne opp.

Jeg har aldri tenkt på meg selv på den måten. Jeg kan nok være både lat og flink til å utsette, men jeg blir nok handlekraftig når det virkelig gjelder ja. Det tror jeg de fleste blir.

Fortsetter under...

10 minutes ago, Nicklusheletida said:

Det kan være så mangt det. Syke nære familiemedlemmer f. Eks som skal hjelpes. Jeg synes det kan være tøft når egne nære og kjære blir syke og da tenker jeg ikke på forkjølelse.

Jeg synes det var en stor utfordring da jeg sto uten jobb og hadde et press på meg til å finne jobb innen en viss dato, slik at jeg slapp å ende opp med dagpenger. Jeg tror ikke jeg ville greid å beholde leiligheten på dagpenger. Sparekontoen ville rimelig kjapt ha blitt spist opp.Da hadde jeg litt panikk en stund og begynte se etter jobber jeg egentlig ikke kunne tenke meg eller ha passet til. Heldigvis klarte jeg å få en jobb jeg passer til, men det var på hengende håret.

Min mor sa at hun var sikker på at det ville ordne seg fordi jeg var så handlekraftig og flink til å snu meg rundt og ordne opp.

Jeg har aldri tenkt på meg selv på den måten. Jeg kan nok være både lat og flink til å utsette, men jeg blir nok handlekraftig når det virkelig gjelder ja. Det tror jeg de fleste blir.

Det var jeg før.

Annonse

2 minutes ago, Nicklusheletida said:

Nei da så . God natt :)

Har nok med det at man ikke er en del av noe sosialt å gjøre. Da orker man ikke mer. Hva slags motivasjon skal ligge til grunn da? Og når man aldri har jobbet, så har man heller ikke noe å miste økonomisk.

Jeg vil gi livet et terningkast 5 :).

For det meste er livet godt å leve.

Noen dager er kaotiske, fulle av bekymringer, redsel for å miste jobben, vente på svar om svulstene har vokst, urolig eller ingen søvn, redd gamle foreldre skal bli totalt hjelpetrengende,  og så videre og så videre.

Alt dette anser jeg som normale svingninger i livet, som alle opplever. Når det stormer som verst, kan jeg ta en halv innsovningstablett, og få noen timer tung søvn. 5-6 timer søvn, stå tidlig opp + skikkelig frokost (selv om en ikke er sulten) er alfa og omega for psyken. Sånn har jeg det, i alle fall.

Nicklusheletida
9 timer siden, Kanonføde skrev:

Nei, man er en taper. Det syns alle andre og, men jeg driter i andre. Da kan en nesten lure på hva som spiller en rolle. Jeg er ikke syk, jeg er bare en taper. Jeg er ikke en del av samfunnet. Jeg misliker mye.

Går du i behandling ?

Annonse

For noen år siden lå jeg på 0. Så iforhold til det så har jeg det mye bedre nå selv om jeg fortsatt sliter.

Akkurat nå så er jeg etter forholdene ganske fornøyd. Har greid å avverge et spise kick pluss at jeg har trent 1 time idag. Holder på å reise meg etter en tur i gjørma. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...