Gå til innhold

Hva er tingen med jenter og hester?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

32

• Trine

21

• nick

1

• påskelilje

1

Mest aktive i denne tråden

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor det er ingen gutter på ridesenter?

Mens4pCsNhjdhcAWeQTmBgOS0wF7fL2o8hs5jjbE4fklpå The Gathering i Vikingskipet er det bare gutter. 

Anonymkode: 3b013...27f

Tja, kanskje fordi gutter er late og liker å sitte på rumpa hele dagen, mens jenter liker å være ute?

4 minutes ago, Trine said:

Tja, kanskje fordi gutter er late og liker å sitte på rumpa hele dagen, mens jenter liker å være ute?

Krever vel ikke så mye å sitte på en sadel og humpe. I Vikingskipet driver mange med programmering og svært avanserte saker.

Anonymkode: f9a1a...096

Annonse

Just now, Trine said:

Hahaha...du har ikke ridd før skjønner jeg ;)

Hester er farlige. De kan trampe deg i stykker bare du hoster. Hvis en stor og sprek hingst springer mot deg, kan du knuses på under ett sekund. Bedre med pony, men det er vel like kjedelig som puddel for deg?

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hester er farlige. De kan trampe deg i stykker bare du hoster. Hvis en stor og sprek hingst springer mot deg, kan du knuses på under ett sekund. Bedre med pony, men det er vel like kjedelig som puddel for deg?

Jeg har ikke noe forhold til hverken hester, ponyer eller pudler jeg. Men jeg vet fordi jeg kjenner folk som rir, at det langt ifra bare er å sitte der og humpe. Puddel er forøvrig ofte undervurdert, det bor mer i dem enn det de som regel får lov til å vise, det har noe med hvilke folk som skaffer seg puddel å gjøre.

Når Politiet er ute på Karl Johan og rir litt, hvem er det som plukker opp etter dem? Håper det ikke er noen som må "opp om morran". :ph34r:

Det er muligens det mest irriterende med hest. Folk hyler og bråker over en hundebæsj i grøfta, men ingen plukker opp etter hesten som driter midt i veien. Og det er ikke akkurat bare en liten kladd de klarer trykke ut.

1 minute ago, Trine said:

Jeg har ikke noe forhold til hverken hester, ponyer eller pudler jeg. Men jeg vet fordi jeg kjenner folk som rir, at det langt ifra bare er å sitte der og humpe. Puddel er forøvrig ofte undervurdert, det bor mer i dem enn det de som regel får lov til å vise, det har noe med hvilke folk som skaffer seg puddel å gjøre.

Omtrent som å kjøre bil, det krever jo øvelse det og? Men det er jo noen som har lettere for det enn andre der og.

Just now, Trine said:

Det er muligens det mest irriterende med hest. Folk hyler og bråker over en hundebæsj i grøfta, men ingen plukker opp etter hesten som driter midt i veien. Og det er ikke akkurat bare en liten kladd de klarer trykke ut.

Problemet med hundedritt er at hunde-eierene skuffer dritten inn i en sånn sort pose, og så slenger den i grøfta eller bunder den fast på et tilgjengelig gjerde.

Annonse

Just now, Trine said:

Sammenligner du nå det å kjøre bil med det å ri?

Jeg har aldri sittet på en hest, men for meg virker det som det er temmelig likt. Man styrer jo hesten med de tauene (armene = rattet), og sporene (beina = pedalene). Når man kjører den stjerna bak på hælen inn, det er som å trøkke pedalen helt i bunn.

Problemet med hundedritt er at hunde-eierene skuffer dritten inn i en sånn sort pose, og så slenger den i grøfta eller bunder den fast på et tilgjengelig gjerde.

Nå skal vi vel ikke dra alle under en kam her, men jeg er enig i at det er et problem. Bedre blir det vel neppe nå som posene visst nok skal være nedbrytbare. Men jeg hører flere klager over hundedritten som ikke er plukket opp enn at folk kaster posene i grøfta.

Jeg har aldri sittet på en hest, men for meg virker det som det er temmelig likt. Man styrer jo hesten med de tauene (armene = rattet), og sporene (beina = pedalene). Når man kjører den stjerna bak på hælen inn, det er som å trøkke pedalen helt i bunn.

Du har sett for mye på film. Det krever veldig mye av spesielt lårmuskulaturen å ri.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når Politiet er ute på Karl Johan og rir litt, hvem er det som plukker opp etter dem? Håper det ikke er noen som må "opp om morran". :ph34r:

Noen må nok ut på noe lorteplukkings om morran, da.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og pisken er turbo'n?

17 minutes ago, Trine said:

Nå skal vi vel ikke dra alle under en kam her, men jeg er enig i at det er et problem. Bedre blir det vel neppe nå som posene visst nok skal være nedbrytbare. Men jeg hører flere klager over hundedritten som ikke er plukket opp enn at folk kaster posene i grøfta.

Posene bør være nedbrytbare, fordi dette er ikke restavfall. En skal ikke pakke dritt inn i plast, og slenge det på dynga. Har du noen erfaring med hvordan innesperret dritt lukter etter noen uker?

Man bør ikke ha hund om man ikke har mulighet for å på et eller annet vis "kompostere" avfallet. Det har de færreste som bor i byen. Hvor blir dritten av?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...