Gå til innhold

Kaster du bort mye tid på nettet?

Kaster du bort mye tid på nettet?  

7 stemmer

1. 1. Kaster du bort mye tid på nettet?

• Ja
      6
    • Nei
      1

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig glad i pc'n min ja og bruker den mye, hver dag sånn til vanlig, men jeg dør ikke når jeg er på ferie i en uke eller to g ikke har tilgang til den, men da må jeg ha en god stund for meg selv og oppdatere meg når jeg kommer hjem. ;) Og jeg bruker den til å holde kontroll på trening og kosthold og dagbokføring bl.a.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

29

• Lillemus

1

• morsan

1

• Nicklusheletida

1

Jeg er - utenom jobb - svært sjelden på PC faktisk, men jeg får masse nettid via mobil. Det er jo en datamaskin i lommeformat. Jeg er innom en rekke apper hver dag og jeg har lav terskel for å google ting jeg lurer på eller for å planlegge ting osv. Og så er det en del sosiale medier jeg er innom, pluss leser nyheter. Så jeg bruker en del tid på nettet. Jeg vil likevel ikke si at det meste av det er å kaste bort tiden. Som Xtra var inne på så er det så ymse hva man velger å bruke fritiden sin på.

Normalt bruker jeg ca tre kvarter på off.kommunikasjon for å komme meg på jobb, her inkludert ca ti minutter gange/venting mellom transportmidler, og den tiden jeg ikke går er ypperlig til nettbruk. Men nå har jeg syklet til jobb flere dager i uka i det siste (yay!) så da får jeg ikke denne muligheten.

Nicklusheletida

Jeg bruker nesten ikke pc utenom jobb lenger jeg heller. Bruker bare mobilen. Nå bruker jeg den nesten bare når jeg skal legge inn og redigere bilder.

Jeg er kort innom face og dol med mobilen mange ganger pr dag, men bruker ikke lang tid på det.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaste vekk tid på nettet = sitte på nettet og ikke gjøre noe som helst.

Men men!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymkode: 5209d...b1d

På en skikkelig PC med en stor fin skjerm, ikke en liten tulleskjerm. Makan!

Anonymkode: 5f793...0b1

Jeg bruker nettet både som verktøy eller til å slappe av/koble ut, og ingen av delene innebærer bortkastet tid. Min nettbruk går heller ikke ut over jobb, fritidsaktiviteter eller tid til familie/venner, så svaret er et klart og entydig "nei".

Endret av Kayia

Annonse

Jeg kan dessverre ikke med hånden på hjertet si at surfing aldri har gått ut over jobben. Er det en treg dag er det lett å surfe litt fremfor å gjøre et eller annet litt uviktig som ikke haster. Jeg sperret jo blant annet dol fra job-pc'en. Det var mer effektivt enn "selvdisiplin".

På hjemmebane har jeg god samvittighet.

2 minutes ago, Gargamel said:

Jeg kan dessverre ikke med hånden på hjertet si at surfing aldri har gått ut over jobben. Er det en treg dag er det lett å surfe litt fremfor å gjøre et eller annet litt uviktig som ikke haster. Jeg sperret jo blant annet dol fra job-pc'en. Det var mer effektivt enn "selvdisiplin".

På hjemmebane har jeg god samvittighet.

Hva er hemmeligheten bak suksess?

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Det er forskjell på folk.

Hvis man har flaks og får Egostyrke, inspirasjon, drive og utholdenhet, så får man nok et liv mer i retningen fullverdig.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man har flaks og får Egostyrke, inspirasjon, drive og utholdenhet, så får man nok et liv mer i retningen fullverdig.

Kanskje man kan trene seg opp? Eller jobbe med seg selv?

Hvem vet.

18 minutes ago, AnonymBruker said:

Kanskje man kan trene seg opp? Eller jobbe med seg selv?

Hvem vet.

Bruke viljestyrke for å få viljestyrke? Det er en selvmotsigelse!

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruke viljestyrke for å få viljestyrke? Det er en selvmotsigelse!

Eksperter påstår noe annet.

– Viljestyrke fungerer omtrent som en muskel. Du blir sliten når du bruker den, men den kan også trenes opp, sier psykologspesialist Jan Ole Hesselberg.

https://www.nrk.no/livsstil/_-du-kan-fa-bedre-viljestyrke-1.10860758

Ikke fortvil, viljestyrken din kan trenes opp.

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/article829248.ece

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Eksperter påstår noe annet.

– Viljestyrke fungerer omtrent som en muskel. Du blir sliten når du bruker den, men den kan også trenes opp, sier psykologspesialist Jan Ole Hesselberg.

https://www.nrk.no/livsstil/_-du-kan-fa-bedre-viljestyrke-1.10860758

Ikke fortvil, viljestyrken din kan trenes opp.

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/psykiskhelse/article829248.ece

Svada.

Ja, jeg sløver en del på nettet, altså bruker tid på ting som ikke egentlig er så nyttig. Hadde nok vært mer effektiv på jobb uten internett, og jeg hadde fått lest mer bøker dersom jeg ikke surfet rundt på mobilen om kvelden hjemme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...