Gå til innhold

For feit.....

Anbefalte innlegg

Med fare for å iritere på meg en haug med mennesker nå- 

Jeg er nå blitt forbannet på feite mennesker i dårlig form. (Vet at det finnes noen fete som er i god form.)

Utløsende årsak:

En veldig god venn som alltid har vært ganske stor har brukket benet. Ligget på sykehuset og blitt operert osv. Dette er nå flere uker siden. Vedkommende er for tung til å bruke krykker, og kommer seg derfor ikke ut av huset. Det er nemlig tre trappetrinn og en fire meter grusbskke til bilen. Inne er det rullestol og pleie som gjelder. 

Vedkommende er for tiden arbeidsløs, har vært på et par intervjuer siste året, men får ikke jobb. Ikke noe rart. Andpusten av å gå et par trappetrinn. Sliter med migrene, trolig pga høyt blodtrykk (vedkommendes eget utsagn). Tungt for å reise seg, sette seg osv. 

Nå er det vond fot, slutt på dagpenger, ingen jobb i sikte, klarer ikke å bli med på tur osv. Ved tilbakeblikk har set vært mye sykemelding pga "små" skader, stadig nye slankekurer, 50-60.000,- betalt til PT som etter 7 mnd sa st vedkommende kunne begynne med vekter på vektstangen, for nå var kroppen sterk nok osv.

Hva koster ikke dette samfunnet! Kjenner jeg blir provosert av folk som lat seg forfalle på den måten.

Anonymkode: 88ab6...1b1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413634-for-feit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nå blitt forbannet på feite mennesker i dårlig form. (Vet at det finnes noen fete som er i god form.)

Utløsende årsak:

En veldig god venn som alltid har vært ganske stor har brukket benet. Ligget på sykehuset og blitt operert osv. Dette er nå flere uker siden. Vedkommende er for tung til å bruke krykker, og kommer seg derfor ikke ut av huset. Det er nemlig tre trappetrinn og en fire meter grusbskke til bilen. Inne er det rullestol og pleie som gjelder. 

Vedkommende er for tiden arbeidsløs, har vært på et par intervjuer siste året, men får ikke jobb. Ikke noe rart. Andpusten av å gå et par trappetrinn. Sliter med migrene, trolig pga høyt blodtrykk (vedkommendes eget utsagn). Tungt for å reise seg, sette seg osv. 

Nå er det vond fot, slutt på dagpenger, ingen jobb i sikte, klarer ikke å bli med på tur osv. Ved tilbakeblikk har set vært mye sykemelding pga "små" skader, stadig nye slankekurer, 50-60.000,- betalt til PT som etter 7 mnd sa st vedkommende kunne begynne med vekter på vektstangen, for nå var kroppen sterk nok osv.

Hva koster ikke dette samfunnet! Kjenner jeg blir provosert av folk som lat seg forfalle på den måten.

Jeg har latt meg seg forfalle :( 

Og sist sykepleieren var her sa jeg at jeg hadde lyst å ta slankeoperasjon, men det fikk jeg nok ikke sa han. Da måtte man være stabil og ikke slite psykisk. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413634-for-feit/#findComment-3721506
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utløsende årsak:

"På seg selv kjenner man ingen andre", som en klok mann en gang sa.

Anonymkode: cac49...8d4

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413634-for-feit/#findComment-3721509
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utløsende årsak:

Det burde være krav ja, men da burde man kreve av andre som også belaster samfunnet som rusavhengige, de som kjører med promille, alkoholavhengige, de som røyker etc. Det må jo være likt for alle. Når det gjelder arbeidsavklaringspenger er det et krav at man går i behandling for å bli bedre. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413634-for-feit/#findComment-3721512
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utløsende årsak:

Jeg synes det er spesielt å bli såpass sint og provosert. Det lille du har sett av dette mennesket er en liten bit av en større sammenheng, det kan nesten virke som om du glemmer det. Forøvrig er uhyre mange sykdommer selvforskyldte:  idrettsskader, slitasjeskader, mange ulykker, noen kreftformer, noen psykiske lidelser, hjerteinfarkt er ofte selvforskyldt, alkoholskader ..urinveisinfeksjon er også i mange tilfeller selvforskyldt, for å nevne et lite utvalg. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413634-for-feit/#findComment-3721513
Del på andre sider

Annonse

Vil presisere at dette er en person jeg har kjent godt i 30 år. 

Og ja- jeg er like provosert over krav til støtte til andrevutskudd som ikke gidder å ta seg sammen. Ja- det finnes noen som har traumatiske historier eller medfødte psykiske lidelser som gjør at de har falt utenfor normalt oppegående krav og (mine) forventninger i samfunnet. De skal selvfølgelig få hjelp. De andre nær tvinges til å skjerpe seg. Alt for mye putesying i dette landet. De som har spist og vraltet seg på sofaen og blitt for feite til å bidra i samfunnet har jeg ingen respekt for.  

For mange unge som ikke gidder å jobbe. Hvorfor skal de det når XX og YY får penger på sosialen og de bor billig hjemme? 

Begynn med frivillig foreningsarbeid, idrettslagsarbrid, menighetsarbeid eller samme hva- kom i gang og gjør noe. Bidra med det du kan. Etterhvert blir det kanskje en betalt jobb. Hvis ikke bidrar du ihvertfall til samfunnet med frivillighetsarbeid isteden for å slite hull i sofaen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413634-for-feit/#findComment-3721529
Del på andre sider

Oi, for en modig og verdig post. TS fremstår som ett medmenneske med ufattelige fordommer og selvrettferdighet. 

Neste blir vel forslag om barmhjertighetssdrap av mindreverdige slik som gamle Adolf forespråket....

Stakkars den tjukkasen TS snakker om, som har en venn eller familiemedlem som er så fiendtlig og hatsk innstilt til seg.

Anonymkode: 3ac85...e27

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413634-for-feit/#findComment-3721540
Del på andre sider

16 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg har latt meg seg forfalle :( 

Og sist sykepleieren var her sa jeg at jeg hadde lyst å ta slankeoperasjon, men det fikk jeg nok ikke sa han. Da måtte man være stabil og ikke slite psykisk. 

Min eksmann fikk slankeoperasjon, og han er bipolar med borderline personlighetsforstyrrelse, så tror nok kanskje du skal ta en prat med legen din og prøve å søke. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413634-for-feit/#findComment-3721632
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Knirk skrev:

Min eksmann fikk slankeoperasjon, og han er bipolar med borderline personlighetsforstyrrelse, så tror nok kanskje du skal ta en prat med legen din og prøve å søke. 

Å da er det jo håp for meg også da. Men spørs om jeg klarer alt som kommer etter en operasjon, gikk det bra med din eksmann?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413634-for-feit/#findComment-3721635
Del på andre sider

1 hour ago, stjernestøv said:

Å da er det jo håp for meg også da. Men spørs om jeg klarer alt som kommer etter en operasjon, gikk det bra med din eksmann?

Mange får rusproblemer etter en slik operasjon. En må også være veldig nøye med kostholdet for resten av livet, så man ikke blir (fysiologisk) syk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413634-for-feit/#findComment-3721643
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...