Gå til innhold

Debatten om fosterdiagnostikk og Downs

Anbefalte innlegg

Det er noen som mener man ikke bør ha anledningen til å la være å ta abort av foster med påvist Downs syndrom, begrunnet med hvor mye penger og ressurser som kreves av personer med denne tilstanden. Jeg stusser endel ved den tankegangen, fordi det er mange mennesker uten funksjonshemning som koster samfunnet mye mer. Kartlegging av gener kan gi oss pekepinn på hvilke foster som hvis utviklet står i faresonen for å begå kriminalitet. Det er etter min mening en farlig retning det å ville sortere ut hvem som passer inn og ikke, på denne måten.

Én ting er det at noen ønsker "designerbarn". Noe annet er lover og regler.

Anonymkode: 39104...341

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413639-debatten-om-fosterdiagnostikk-og-downs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen som mener man ikke bør ha anledningen til å la være å ta abort av foster med påvist Downs syndrom, begrunnet med hvor mye penger og ressurser som kreves av personer med denne tilstanden. Jeg stusser endel ved den tankegangen, fordi det er mange mennesker uten funksjonshemning som koster samfunnet mye mer. Kartlegging av gener kan gi oss pekepinn på hvilke foster som hvis utviklet står i faresonen for å begå kriminalitet. Det er etter min mening en farlig retning det å ville sortere ut hvem som passer inn og ikke, på denne måten.

Én ting er det at noen ønsker "designerbarn". Noe annet er lover og regler.

Det bør ikke være tvang.

Anonymkode: 503ab...69d

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, enig. Men det er også leger som mener at det man må betale alt selv i såfall.

Da er man få ville, og farlige, veier, vil jeg mene.

Anonymkode: 503ab...69d

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...