Gå til innhold

Just do it!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Det skal jeg tenke mer på :) 

Vil forandre livet mitt til det bedre, og det innbefatter å slutte med medisiner. Det er noe falskt jeg putter i kroppen, og jeg blir falsk. Har tro på at denne gangen skal jeg klare det :) Fikk en beskjed i dag via FB fra live sending "Ikke vær redd" og "Just do it". Hun visste ikke hva det gjalt, hun fikk det inn. Jeg og pleide å få ting inn før, nå har medisinene steng av...det er ikke rett. I morgen får jeg besøk av sykepleier og psykiater, må jo ta opp dette...denne forandringen. Vil ha sex, være mer aktiv og slutte på medisiner. Vil spise sunt og slanke meg. Dette er vel bra planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som gode idéer, alle unntatt den med å slutte på medisiner. Merker du ikke selv at du har en fin innstilling nå, du vil forandre på livet ditt. Hvorfor ødelegge det med å slutte på medisiner og bli dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Trine skrev:

Hørtes ut som gode idéer, alle unntatt den med å slutte på medisiner. Merker du ikke selv at du har en fin innstilling nå, du vil forandre på livet ditt. Hvorfor ødelegge det med å slutte på medisiner og bli dårlig?

Men det føles så rett, tenk om jeg ikke blir dårlig? Men må vel ta en ting av gangen, kan jo ikke gjøre alt samtidig. Eller kanskje jeg kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men det føles så rett, tenk om jeg ikke blir dårlig? Men må vel ta en ting av gangen, kan jo ikke gjøre alt samtidig. Eller kanskje jeg kan?

Du blir dårlig, garantert. Gjør noe med alt det andre først du, så kan du heller vurdere medisinene når alt annet er på stell :) Det er sjeldent en god idé å gjøre alt på engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Du blir dårlig, garantert. Gjør noe med alt det andre først du, så kan du heller vurdere medisinene når alt annet er på stell :) Det er sjeldent en god idé å gjøre alt på engang.

Ok :) Får se hva de sier i morgen og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det skal jeg tenke mer på :) 

Vil forandre livet mitt til det bedre, og det innbefatter å slutte med medisiner. Det er noe falskt jeg putter i kroppen, og jeg blir falsk. Har tro på at denne gangen skal jeg klare det :) Fikk en beskjed i dag via FB fra live sending "Ikke vær redd" og "Just do it". Hun visste ikke hva det gjalt, hun fikk det inn. Jeg og pleide å få ting inn før, nå har medisinene steng av...det er ikke rett. I morgen får jeg besøk av sykepleier og psykiater, må jo ta opp dette...denne forandringen. Vil ha sex, være mer aktiv og slutte på medisiner. Vil spise sunt og slanke meg. Dette er vel bra planer?

Har du tenkt på at det kanskje nettopp er medisinene som gjør at ting begynner å kjennes bedre ut nå? Slutter du med dem vil det sannsynligvis gå rett nedover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tilstede skrev:

Har du tenkt på at det kanskje nettopp er medisinene som gjør at ting begynner å kjennes bedre ut nå? Slutter du med dem vil det sannsynligvis gå rett nedover igjen.

Føler det bare er en energi rundt meg nå,og den vil at jeg skal klare meg.  Mulig medisinene spiller inn,må tenke på det. Tenke meg godt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Føler det bare er en energi rundt meg nå,og den vil at jeg skal klare meg.  Mulig medisinene spiller inn,må tenke på det. Tenke meg godt om. 

Ja, tenk deg godt om.

De gangene jeg har sluttet eller trappet vesentlig ned på medisinene så har jeg blitt syk. Veldig syk. Og det har tatt lang tid å komme seg igjen.

Hvis du hadde gått på hjertemedisin,  hadde du vurdert å slutte med dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang du har sluttet med medisiner har du blitt dårlig. Og dårllgere enn forrige gang. Og det har tatt lenger tid å bli frisk igjen. Ikke utsett deg selv for dette en gang til nå. Forsett i det gode sporet du er i nå :) 

 

Anonymkode: 67e46...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, stjernestøv skrev:

Måtte vel ha tatt hjertemedisin. Jeg bare kjenner en energi rundt meg som gjør meg utålmodig nå. 

Den energien er et tegn på at du er bedre, utnytt den til å få til flere ting i hverdagen. Få et mer innholdsrikt liv. Vær klar og frisk når barnebarnet kommer. Slutter du nå uten å bygget deg opp går det fort utfor, og det tar år å bygge seg opp igjen etter sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, stjernestøv skrev:

Måtte vel ha tatt hjertemedisin. Jeg bare kjenner en energi rundt meg som gjør meg utålmodig nå. 

Jeg tror du er inne på et bra spor nå. La legen styre medisinene, og lev livet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Liten40 skrev:

Den energien er et tegn på at du er bedre, utnytt den til å få til flere ting i hverdagen. Få et mer innholdsrikt liv. Vær klar og frisk når barnebarnet kommer. Slutter du nå uten å bygget deg opp går det fort utfor, og det tar år å bygge seg opp igjen etter sykdom.

Får gjøre noen ting før jeg slutter med medisinene da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror du er inne på et bra spor nå. La legen styre medisinene, og lev livet ditt.

Bra det da. Får se hva legen sier i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, stjernestøv skrev:

Det skal jeg tenke mer på :) 

Vil forandre livet mitt til det bedre, og det innbefatter å slutte med medisiner. Det er noe falskt jeg putter i kroppen, og jeg blir falsk. Har tro på at denne gangen skal jeg klare det :) Fikk en beskjed i dag via FB fra live sending "Ikke vær redd" og "Just do it". Hun visste ikke hva det gjalt, hun fikk det inn. Jeg og pleide å få ting inn før, nå har medisinene steng av...det er ikke rett. I morgen får jeg besøk av sykepleier og psykiater, må jo ta opp dette...denne forandringen. Vil ha sex, være mer aktiv og slutte på medisiner. Vil spise sunt og slanke meg. Dette er vel bra planer?

Ble oppløftet av overskriften, og trodde du endelig hadde blitt motivert til å ta tak i livet ditt og komme i bedre form.

 

Så dreide deg seg om å slutte på medisiner... igjen. Det er ikke lurt. Det er rett og slett det omvendte av lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Xtra skrev:

Ble oppløftet av overskriften, og trodde du endelig hadde blitt motivert til å ta tak i livet ditt og komme i bedre form.

 

Så dreide deg seg om å slutte på medisiner... igjen. Det er ikke lurt. Det er rett og slett det omvendte av lurt.

Men jeg er jo motivert til å ta tak i livet mitt, har iallefall planer nå. 

Medisinene ja, det handler jo om at jeg vil takle evnene mine uten medisiner. Men kanskje jeg bør få litt andre ting på plass først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, stjernestøv skrev:

Fikk en beskjed i dag via FB fra live sending "Ikke vær redd" og "Just do it". Hun visste ikke hva det gjaldt, hun fikk det inn.

Ikke hør på rådgivere som ikke aner hva de blander seg opp i.  Hvem som helst kan (dessverre) sitte på nett og "gi beskjeder" i hytt og vær.  La fagfolk ta seg av spørsmål som handler om helse og medisiner.

Forsettene om å spise sunt og være mer aktiv både i og utenfor senga, er selvfølgelig helt utmerket.

Forresten er jeg litt stolt over at avsporingen min i svaret på om du er en dårlig samboer, førte til aktivitet på soverommet.  Det er liksom ikke sexråd som er min greie her på DOL.  Lykke til med fortsettelsen :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...