Gå til innhold

Just do it!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Liten40 skrev:

Det kunne vært en sunn rus hvis du kunne kontrollere det. Men de følelsene du savner er en del av å være psykotisk. Ekstase, rus og overåndelighet. Helt enig at det kan være fantastisk. Og at det vanlige livet kan være kjedelig i forhold. Men du mister kontrollen. Prøv om du kan leve med ditt behov for åndelighet på et lavere nivå, som en del av hverdagen. Et tilskudd.

Jeg prøver å være litt åndelig selv om jeg tar medisiner, men det er ikke det samme. Ønsker å kunne kontrollere det, andre klarer jo det. Ja det vanlige livet er kjedelig, har problemer med å fylle dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men tror ikke det er det jeg har. 

Hører jo på psykiateren nå, tar jo medisiner. Men selv svinger jeg hele tiden med tanke på medisiner, er veldig ambivalent. Det var jo endel av sykdommen sa sykepleieren. Sykdom og sykdom, det er vel en del av livet. Er ambivalent til mye jeg, ikke bare medisiner. Hun sa jeg kunne bare ringe henne og, så det er ikke tvil om at hun vil hjelpe meg. Men vet ikke om jeg tør å ringe, har litt telefon sperrer. 

Det er ikke en del av livet å være ambivalent. Det er en del av sykdommen. Det har både sykepleieren og NHD påpekt. Sykdommen gjør deg ikke bare ambivalent for medisiner, men for det meste. Akkurat nå er jeg glad du har telefonsperrer for denne dama kommer ikke til å gjøre annet enn å forvirre deg enda mer og er du dum nok til å følge hennes råd så går du garantert på en ny smell.

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Må si jeg ble litt skuffet i dag, de vil ikke at jeg skal ha åndelige opplevelser :( 

Som andre alt har sagt, de vil ikke at du skal være syk. Åndeligheten skyldes sykdom. Det er bare vrangforestillinger.

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er der vi er uenige, jeg blir tiltrukket av åndelige ting..det er da ikke sykt? Og jeg har opplevd så mye spirituelt i dette livet, hele livet...det kan ikke være sykt? Jeg har fått opp spirituell kunst på veggene og Buddha, vil gjerne ha litt av det i livet mitt. Det gir meg en ro å se på spirituelle bilder og tegnet om.Det gir meg en god følelse å tenne røkelse, det renser i energiene. 

Jo, det er sykt. Du kan da tenne røkelse selv om du går på medisiner.

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg blir bare trist når jeg leser sånt :( 

Jo medisinene stenger igjen, det er helt sikkert. Enten det er sykdom eller evner, medisiner stenger igjen. 

Medisinene stenger for sykdommen. Det betyr at de fungerer og det er bra.

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Vet jeg har vært dårlig, men det er fordi jeg ikke klarer å kontrollere evnene...man kan lett tippe over, få inn falske ting. Man kan bli gal, jeg takler det jo ikke...det er det jeg vil. Det finnes lavere nivåer og, det kommer jeg i kontakt med når jeg er redd. Man må være sterk for å takle dette, jeg vil bli sterk! 

Nei ble skuffet i dag, de spiller jo ikke på lag med meg. Suger ut all min energi. 

Om du noen gang skal klare å kontrollere "evnene"/sykdommen så må du først bli sterkere. Da må du jobbe for å komme i bedre fysisk form og trene deg opp slik at du blir i stand til å takle større psykiske og mentale påkjenninger. Du blir dårlig om du slutter på medisiner når du er i så skrall forfatning som du er nå. Det er derfor psykiateren sier 1-2 år, dersom du virkelig jobber med deg selv den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trine skrev:

Det er ikke en del av livet å være ambivalent. Det er en del av sykdommen. Det har både sykepleieren og NHD påpekt. Sykdommen gjør deg ikke bare ambivalent for medisiner, men for det meste. Akkurat nå er jeg glad du har telefonsperrer for denne dama kommer ikke til å gjøre annet enn å forvirre deg enda mer og er du dum nok til å følge hennes råd så går du garantert på en ny smell.

Som andre alt har sagt, de vil ikke at du skal være syk. Åndeligheten skyldes sykdom. Det er bare vrangforestillinger.

Jo, det er sykt. Du kan da tenne røkelse selv om du går på medisiner.

Medisinene stenger for sykdommen. Det betyr at de fungerer og det er bra.

Om du noen gang skal klare å kontrollere "evnene"/sykdommen så må du først bli sterkere. Da må du jobbe for å komme i bedre fysisk form og trene deg opp slik at du blir i stand til å takle større psykiske og mentale påkjenninger. Du blir dårlig om du slutter på medisiner når du er i så skrall forfatning som du er nå. Det er derfor psykiateren sier 1-2 år, dersom du virkelig jobber med deg selv den tiden.

Ok, her var det ikke mye jeg likte å lese ;) 

Du vet jeg har min oppfatning av ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, her var det ikke mye jeg likte å lese ;) 

Du vet jeg har min oppfatning av ting. 

Det er ikke alltid man liker sannheten ;)

Men uansett, skal du klare å takle "evnene" så må du først bli sterkere. Det tror jeg du også, innerst inne, forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Det er ikke alltid man liker sannheten ;)

Men uansett, skal du klare å takle "evnene" så må du først bli sterkere. Det tror jeg du også, innerst inne, forstår.

Det er jo sannheten jeg prøver å fortelle dere ;) I dag og ble jeg skuffet, det virker som alt er sykt. Men det er det jo ikke, kan skrive e.post til den dama ;) 

Ja er helt enig i at jeg må bli sterkere, skal jobbe for det :) Vil ha sterke nerver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er jo sannheten jeg prøver å fortelle dere ;) I dag og ble jeg skuffet, det virker som alt er sykt. Men det er det jo ikke, kan skrive e.post til den dama ;) 

Ja er helt enig i at jeg må bli sterkere, skal jobbe for det :) Vil ha sterke nerver!

Jeg vet at du tror det og akkurat det får jeg ikke gjort noe med. Men å tro at alle andre tar feil og du har rett er jo noe spenstig ;)

Da kan du slå fra deg tanken om å slutte på medisiner og jobbe for å bli sterkere. En ting mindre å tenke på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Jeg vet at du tror det og akkurat det får jeg ikke gjort noe med. Men å tro at alle andre tar feil og du har rett er jo noe spenstig ;)

Da kan du slå fra deg tanken om å slutte på medisiner og jobbe for å bli sterkere. En ting mindre å tenke på :D

Tror ikke alle andre tar feil, vi har alle vår vei...ergo vår egen sannhet ;) 

Får se om jeg klarer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja er helt enig i at jeg må bli sterkere, skal jobbe for det :)

Jeg kom til å tenke på noe: Har du prøvd yoga noen gang? Kanskje det er kurs der du bor? Jeg driver ikke med det selv, men såvidt jeg vet (det finnes mange varianter) hjelper det mot stress og smerter av den typen du har opplevd, og det gir ro og er "innovervendt" på en positiv måte. Bare en tanke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja tenker jo på dem og. Hva er galt med å ha en healer/medium som bestemor?

Hadde du vært frisk og fungert fint hadde det ikke vært noe problem. Men du blir svært syk når du slutter med medisiner og hadde jeg vært din svigerdatter hadde du overhodet ikke fått passe ditt kommende barnebarn slik du oppfører deg i forhold til medisinene og vrangforestillingene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Jeg kom til å tenke på noe: Har du prøvd yoga noen gang? Kanskje det er kurs der du bor? Jeg driver ikke med det selv, men såvidt jeg vet (det finnes mange varianter) hjelper det mot stress og smerter av den typen du har opplevd, og det gir ro og er "innovervendt" på en positiv måte. Bare en tanke ;)

Det hadde ikke vært dumt nei ;) Men er ikke noe sånt her såvidt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Lillemus skrev:

Hadde du vært frisk og fungert fint hadde det ikke vært noe problem. Men du blir svært syk når du slutter med medisiner og hadde jeg vært din svigerdatter hadde du overhodet ikke fått passe ditt kommende barnebarn slik du oppfører deg i forhold til medisinene og vrangforestillingene dine.

Hadde jeg ikke fått passet barnebarnet mitt nå heller slik som jeg er nå?

Nå vet ikke hun så mye om hvordan jeg oppfører meg heller, forteller jo ikke alt til dem heller. Det er her jeg forteller alt, ikke i RL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hadde jeg ikke fått passet barnebarnet mitt nå heller slik som jeg er nå?

Nå vet ikke hun så mye om hvordan jeg oppfører meg heller, forteller jo ikke alt til dem heller. Det er her jeg forteller alt, ikke i RL. 

Jeg vet ikke om jeg hadde overlatt en baby i din varetekt nei. Du virker alt for ustabil til det, rett og slett. En baby (og et barn) trenger en omsorgsperson som er aktiv og oppegående, ikke en som ligger på sofaen med pc'en hele dagen og fabler om åndelige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Lillemus skrev:

Jeg vet ikke om jeg hadde overlatt en baby i din varetekt nei. Du virker alt for ustabil til det, rett og slett. En baby (og et barn) trenger en omsorgsperson som er aktiv og oppegående, ikke en som ligger på sofaen med pc'en hele dagen og fabler om åndelige ting.

Phø!

Godt det er en stund til babyen kommer da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg vet ikke om jeg hadde overlatt en baby i din varetekt nei. Du virker alt for ustabil til det, rett og slett. En baby (og et barn) trenger en omsorgsperson som er aktiv og oppegående, ikke en som ligger på sofaen med pc'en hele dagen og fabler om åndelige ting.

Synes du er ganske drøy må Lillemus 

Anonymkode: 67e46...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lillemus skrev:

Javel. :) Det er du i din fulle rett til.

Drøy ja, det syntes jeg også. Litt ufint å antyde sånt.

Anonymkode: 92f99...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drøy ja, det syntes jeg også. Litt ufint å antyde sånt.

Anonymkode: 92f99...6f9

Hva er det som er ufint? Det eneste ordet jeg ser kan være litt i overkant er "fabler", ellers er det helt riktig beskrevet av Lillemus.

Anonymkode: f0a4d...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Men kjære deg, hun..guruen som du kaller henne, har ikke sagt at jeg må slutte med medisiner. Hun visste ikke hva det handlet om. 

Så om du har behov for å tro på henne, hva med å tenke at det hun siktet til var sex med mannen din og trening? ;) "Ikke vær redd", "just do it" gir definitivt mening for ditt liv nå da? ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kayia skrev:

Så om du har behov for å tro på henne, hva med å tenke at det hun siktet til var sex med mannen din og trening? ;) "Ikke vær redd", "just do it" gir definitivt mening for ditt liv nå da? ;):D

JA :D Skrev en e.post til henne men glemte å skrive om det, skrev bare at jeg ville "hoppe i det" og "ta tak i livet mitt". Ja det gir mening, så det traff meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...