Gå til innhold

Just do it!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, laban skrev:

Ikke hør på rådgivere som ikke aner hva de blander seg opp i.  Hvem som helst kan (dessverre) sitte på nett og "gi beskjeder" i hytt og vær.  La fagfolk ta seg av spørsmål som handler om helse og medisiner.

Forsettene om å spise sunt og være mer aktiv både i og utenfor senga, er selvfølgelig helt utmerket.

Forresten er jeg litt stolt over at avsporingen min i svaret på om du er en dårlig samboer, førte til aktivitet på soverommet.  Det er liksom ikke sexråd som er min greie her på DOL.  Lykke til med fortsettelsen :D 

 

Men hun fikk det bare inn, og akkurat meg. Det var flere som hørte på. 

Skal gjøre så godt jeg kan :)

Hehe javisst gjorde det det ;) Takk for at du ga meg et spark bak! Jo takk for det :) Håper jo vi kan gjøre det igjen en dag, må være riktig timing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men hun fikk det bare inn, og akkurat meg. Det var flere som hørte på. 

Du tror nå på alt også. Ganske nylig var det noen som mistet den ene hesten sin, den bare forsvant fra beitet en natt, de andre to sto igjen. Eierne var i kontakt med en dyretolk som kunne fortelle at hun hadde fått kontakt med hesten, den var tatt med til Sverige og "fortalte" altså denne tolken at den sto inn i stallen om dagen og bare fikk komme ut om natten slik at ingen skulle se den. Noen uker senere fant de hesten død under en bratt skrent i nærheten av beitet den forsvant fra, den lå så skjult i busk og kratt at man ikke så den før man var tett innpå... God fantasi på den dyretolken, eller hva? Ikke tro på alt du hører!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Du tror nå på alt også. Ganske nylig var det noen som mistet den ene hesten sin, den bare forsvant fra beitet en natt, de andre to sto igjen. Eierne var i kontakt med en dyretolk som kunne fortelle at hun hadde fått kontakt med hesten, den var tatt med til Sverige og "fortalte" altså denne tolken at den sto inn i stallen om dagen og bare fikk komme ut om natten slik at ingen skulle se den. Noen uker senere fant de hesten død under en bratt skrent i nærheten av beitet den forsvant fra, den lå så skjult i busk og kratt at man ikke så den før man var tett innpå... God fantasi på den dyretolken, eller hva? Ikke tro på alt du hører!

Ok, det var jo litt av en historie, enkelte bommer kraftig!

Men jeg har altså tro på denne dama <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, det var jo litt av en historie, enkelte bommer kraftig!

Men jeg har altså tro på denne dama <3 

Hun er en lurendreier og sjarlartan.

Anonymkode: 92f99...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men jeg har altså tro på denne dama <3 

Å få en slik generell "melding" om "just do it", "ikke vær redd", vil kunne resonnere med de fleste mennesker, gitt at man tror på dette. Mange (alle?) har daglige tanker knyttet til små og store valg vi bør eller må ta, og tror man på sånt, vil man nok tolke det som et svar/veiledning som går i den retningen man ønsker. 

For hvordan kan du vite at "meldingen" ikke betyr at du bør fortsette med medisinene (just do it) og at du ikke trenger være redd for at de skader deg (mer enn de gjør nytte). 

Lykke til med samtalen i dag, håper dere kommer fram til gode løsninger for veien videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det vet jeg hun ikke er!

Du er noget lettlurt da.

uansett, mulig hun mente du skulle fortsette med medisiner når hun sa just do it.

Anonymkode: 92f99...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mari- skrev:

Å få en slik generell "melding" om "just do it", "ikke vær redd", vil kunne resonnere med de fleste mennesker, gitt at man tror på dette. Mange (alle?) har daglige tanker knyttet til små og store valg vi bør eller må ta, og tror man på sånt, vil man nok tolke det som et svar/veiledning som går i den retningen man ønsker. 

For hvordan kan du vite at "meldingen" ikke betyr at du bør fortsette med medisinene (just do it) og at du ikke trenger være redd for at de skader deg (mer enn de gjør nytte). 

Lykke til med samtalen i dag, håper dere kommer fram til gode løsninger for veien videre. 

Følte det der "ikke vær redd" traff meg sånn, for jeg føler jo for å hoppe i det...ta tak i livet mitt. 

Men psykiateren var veldig lukket følte jeg, var ikke snakk om å slutte med latuda og seroquel. Men vi kunne diskutere fluoxetin. Men jeg spurte om fremtiden da, om jeg kunne slutte med latuda da, et til to år sa han. Måtte fungere mye bedre da, høyere fungering. Så det er jo et mål da, få høyere fungering slik at jeg kan slutte med latuda. 

Han var også opptatt av diabetes osv, han ser jo jeg er stor. Måtte komme meg ut i naturen, ut i solen osv. Jada...

Nå skulle jeg fylle ut et skjema på dagsenteret, få litt hjelp derfra til å komme meg ut. Får se om jeg går ned i morgen. 

Ja så sa han "Vi kan øke latuda" så lo han og sa "Bra forsøk" til sykepleieren. Seriøst?

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er noget lettlurt da.

uansett, mulig hun mente du skulle fortsette med medisiner når hun sa just do it.

Anonymkode: 92f99...6f9

Hun er helt imot medisiner, det var greit for en periode...men jeg har tatt det i mange år nå. Men får se hva tiden bringer, vil jo være mer åndelig og...det er en del av livet mitt. Det er min oppgave, men får ta det andre først da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Følte det der "ikke vær redd" traff meg sånn, for jeg føler jo for å hoppe i det...ta tak i livet mitt. 

Men psykiateren var veldig lukket følte jeg, var ikke snakk om å slutte med latuda og seroquel. Men vi kunne diskutere fluoxetin. Men jeg spurte om fremtiden da, om jeg kunne slutte med latuda da, et til to år sa han. Måtte fungere mye bedre da, høyere fungering. Så det er jo et mål da, få høyere fungering slik at jeg kan slutte med latuda. 

Han var også opptatt av diabetes osv, han ser jo jeg er stor. Måtte komme meg ut i naturen, ut i solen osv. Jada...

Nå skulle jeg fylle ut et skjema på dagsenteret, få litt hjelp derfra til å komme meg ut. Får se om jeg går ned i morgen. 

Det er uansett kjempebra at du har funnet motivasjon til å ta tak i livet ditt. Ett til to år er ikke en evighet, og innen den tid kan livsstilen og funksjonsnivået ditt være helt annerledes. Et skritt om gangen... You can do it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari- skrev:

Det er uansett kjempebra at du har funnet motivasjon til å ta tak i livet ditt. Ett til to år er ikke en evighet, og innen den tid kan livsstilen og funksjonsnivået ditt være helt annerledes. Et skritt om gangen... You can do it! :)

Takk :) Får gjøre så godt jeg kan. Han sa det var ikke rart jeg ble sliten og dårlig når jeg var med folk, hadde jo ikke gjort annet enn å sittet i sofaen og vært på nettet. Får øve meg opp da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Hun er helt imot medisiner, det var greit for en periode...

Medisiner generelt eller medisiner mot psykiske lidelser?

Dette har absolutt ingenting med deg å gjøre, men jeg minner om at det har skjedd uprovoserte drap (og selvmord) fordi folk har sluttet å ta medisiner.  Jeg lurer virkelig på om slike "guruer" tenker ordentlig over hva slags følger synsingen deres kan få :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Medisiner generelt eller medisiner mot psykiske lidelser?

Dette har absolutt ingenting med deg å gjøre, men jeg minner om at det har skjedd uprovoserte drap (og selvmord) fordi folk har sluttet å ta medisiner.  Jeg lurer virkelig på om slike "guruer" tenker ordentlig over hva slags følger synsingen deres kan få :angry:

Tror det gjelder psykofarmaka eller hva det heter, medisiner mot psykiske lidelser. Mener hun sa det en gang at psykiske lidelser ikke fantes, det var jo noe annet. Det gjorde dypt inntrykk på meg! Tror sykepleieren og psykiateren ikke vil at jeg skal ha åndelige opplevelser "Nei det vil vi ikke" sa han. Så det stemmer jo det, men det er jo en del av meg...mitt liv, har alltid vært det! 

Men kjære deg, hun..guruen som du kaller henne, har ikke sagt at jeg må slutte med medisiner. Hun visste ikke hva det handlet om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Mener hun sa det en gang at psykiske lidelser ikke fantes, det var jo noe annet.

Men kjære deg, hun..guruen som du kaller henne, har ikke sagt at jeg må slutte med medisiner. Hun visste ikke hva det handlet om. 

Vel, det er ganske godt dokumentert at psykiske lidelser har eksistert siden lenge før det fantes medisiner mot dem.

Fint hvis hun og andre ikke-fagfolk lar være å blande seg inn i andres medisinbruk.  La fagpersoner ta seg av din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, laban skrev:

Vel, det er ganske godt dokumentert at psykiske lidelser har eksistert siden lenge før det fantes medisiner mot dem.

Fint hvis hun og andre ikke-fagfolk lar være å blande seg inn i andres medisinbruk.  La fagpersoner ta seg av din. 

Ok. Men tror ikke det er det jeg har. 

Hører jo på psykiateren nå, tar jo medisiner. Men selv svinger jeg hele tiden med tanke på medisiner, er veldig ambivalent. Det var jo endel av sykdommen sa sykepleieren. Sykdom og sykdom, det er vel en del av livet. Er ambivalent til mye jeg, ikke bare medisiner. Hun sa jeg kunne bare ringe henne og, så det er ikke tvil om at hun vil hjelpe meg. Men vet ikke om jeg tør å ringe, har litt telefon sperrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Hun sa jeg kunne bare ringe henne og, så det er ikke tvil om at hun vil hjelpe meg. 

Hun har absolutt ingen kompetanse på psykisk sykdom. Det har fagfolk i helsevesenet. Hør på dem!

Anonymkode: 92f99...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men tror ikke det er det jeg har. 

Hører jo på psykiateren nå, tar jo medisiner. Men selv svinger jeg hele tiden med tanke på medisiner, er veldig ambivalent. Det var jo endel av sykdommen sa sykepleieren. Sykdom og sykdom, det er vel en del av livet.

Nei, det er ikke en "del av livet" å være så syk som du har vært. 

Anonymkode: 92f99...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun har absolutt ingen kompetanse på psykisk sykdom. Det har fagfolk i helsevesenet. Hør på dem!

Anonymkode: 92f99...6f9

Må si jeg ble litt skuffet i dag, de vil ikke at jeg skal ha åndelige opplevelser :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke en "del av livet" å være så syk som du har vært. 

Anonymkode: 92f99...6f9

Men det må jo ha vært noe jeg skulle lære av det? 

Kanskje jeg en gang klarer å jobbe med evnene, kanskje jeg kan hjelpe andre. Har jo fått erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Må si jeg ble litt skuffet i dag, de vil ikke at jeg skal ha åndelige opplevelser :( 

Nei, de vil neppe at du skal bli alvorlig syk,  nok en gang.

Anonymkode: 92f99...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...