Gå til innhold

Hva er dette oppå hodebunnen?

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Trine skrev:

Nei, jeg hadde ikke det. Så lenge den ikke vokser så tenker jeg at det ikke er noe farlig. Men om den bekymrer deg så er det jo like greit å dra til legen og få den undersøkt, sånn at du slipper å bekymre deg mer :) Det kan jo kanskje være en benutvekst av noe slag også, men det er jo heller ikke farlig. Når du har hatt den i to år, den ikke har blitt større og du ikke har blitt syk så klarer ihvertfall ikke jeg se for meg at det skulle være noe alvorlig.

Merka den for 1 år siden, men godt mulig den har vært der hele livet. Nei benvekst er det nok ikke, iom at benvekst føles/kjennes litt annerledes vil jeg tro, og ikke som en hard kjertel på en måte :)

Men skal ikke mase så mye mer. Men fettkuler under huden, syns ikke de ganske klart? Eller kan de være millimeter små også?

Anonymkode: 88e8e...7cc

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merka den for 1 år siden, men godt mulig den har vært der hele livet. Nei benvekst er det nok ikke, iom at benvekst føles/kjennes litt annerledes vil jeg tro, og ikke som en hard kjertel på en måte :)

Men skal ikke mase så mye mer. Men fettkuler under huden, syns ikke de ganske klart? Eller kan de være millimeter små også?

De kan være bittesmå de også :)

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm ok. Men blir usikker hehe. Hvordan forsvant den fettkulen hos deg da?

Jeg vet ikke om det var en fettkul, jeg bare antar det. Vet ikke hvordan den forsvant, men jeg finner den ihvertfall ikke igjen nå. Jeg har ikke akkurat viet den veldig mye oppmerksomhet. Vet bare at jeg har hatt en kul bak i nakken/bakhodet som jeg ikke finner igjne nå ;)

2 timer siden, Trine skrev:

Jeg vet ikke om det var en fettkul, jeg bare antar det. Vet ikke hvordan den forsvant, men jeg finner den ihvertfall ikke igjen nå. Jeg har ikke akkurat viet den veldig mye oppmerksomhet. Vet bare at jeg har hatt en kul bak i nakken/bakhodet som jeg ikke finner igjne nå ;)

Hmm ok.

Hva hadde du gjort om du var meg da, angående den greia?

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hmm oki :) Vurderer jo å bestille legetime, men føler egentlig det er unødvendig. Kan du roe meg litt ned haha?

Tja, når du har overlevd kulen så lenge så overlever du den nok en stund til ;)

11 timer siden, Trine skrev:

Skjønner ikke hvorfor alle sier kulen, er jo ikke en rund dings jeg synlig kan se og kjenne. Vil mere si en kjertel ish.

11 timer siden, Trine skrev:

Skal ikke mase så mye er. Overse svaret over.

Men når den dingsen min er hard, har det noe å si? Er fettkuler/kjertler også? Skjønner lissom ikke hva som menes med en myk en

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når den dingsen min er hard, har det noe å si? Er fettkuler/kjertler også? Skjønner lissom ikke hva som menes med en myk en

Nå må du slutte å mase!

Anonymkode: 5db85...774

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor alle sier kulen, er jo ikke en rund dings jeg synlig kan se og kjenne. Vil mere si en kjertel ish.

Kan du ikke kjenne den? Du sa jo du kunne det. Hva skal man kalle det da? Greia på hodet?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har ikke noe å si. Det jeg tenker nå er at ditt største problem ikke er denne greia du ikke kan se og som jeg er usikker på om du kan kjenne, men din besettelse av den. Plager den deg så mye så får du dra til legen, samme hva vi skriver her så vil ikke svarene være bra nok for deg. Hvorfor er det så viktig for deg å vite hva det er?

2 timer siden, Trine skrev:

Kan du ikke kjenne den? Du sa jo du kunne det. Hva skal man kalle det da? Greia på hodet?

Nei, det har ikke noe å si. Det jeg tenker nå er at ditt største problem ikke er denne greia du ikke kan se og som jeg er usikker på om du kan kjenne, men din besettelse av den. Plager den deg så mye så får du dra til legen, samme hva vi skriver her så vil ikke svarene være bra nok for deg. Hvorfor er det så viktig for deg å vite hva det er?

Joda kan kjenne den, men ikke se den/ta rundt den osv. 

Spør jo fordi jeg er redd hehe, men du har nevnt at dette ikke er noe å bekymre seg for så da stoler jeg på deg. Vi snakker om noe på maks 2 millimeter og ikke mulig å se med øyet.

Annonse

6 timer siden, Trine skrev:

Jeg vil ikke mase mer på deg, men.

Den fettkulen du hadde, kan du forklare hvordan den kjentes ut? Var den hard? Myk? Rund?

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke mase mer på deg, men.

Den fettkulen du hadde, kan du forklare hvordan den kjentes ut? Var den hard? Myk? Rund?

Hmm...den var vel ganske hard. Men det blir litt vanskelig å sammenligne en kul i hårfestet hvor huden er litt løsere, enn oppå hodet. Oppå hodet mitt er ihvertfall ikke huden særlig bevegelig. Vil tro den hadde kjentes hardere ut oppå hodet. Den var rund, kunne ikke se den, men kjente den. Hadde den i mange år, vet ikke hvor den har tatt veien nå ;)

1 time siden, Trine skrev:

Hmm...den var vel ganske hard. Men det blir litt vanskelig å sammenligne en kul i hårfestet hvor huden er litt løsere, enn oppå hodet. Oppå hodet mitt er ihvertfall ikke huden særlig bevegelig. Vil tro den hadde kjentes hardere ut oppå hodet. Den var rund, kunne ikke se den, men kjente den. Hadde den i mange år, vet ikke hvor den har tatt veien nå ;)

Hm det hørtes ut nøyaktig som min. Dro du til legen når du hadde kulen der, hvordan visste du lissom at det bare var en fettkul?

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm det hørtes ut nøyaktig som min. Dro du til legen når du hadde kulen der, hvordan visste du lissom at det bare var en fettkul?

Dro ikke til legen. Jeg har ikke sagt at det var en fettkul, bare at jeg regner med det var det ;) Jeg har nok å bry hodet med om jeg ikke skal bekymre meg for en kul også :P Da jeg våknet en morgen med en kul på halsen som var ca 7 cm i diameter så dro jeg til legen. Det ble tatt grådig alvorlig og det var rett på sykehuset for prøver. Men det var ikke noe farlig det heller. En liten kul som ikke forandrer seg er ikke noe farlig. Hadde det vært en ondartet svulst (nå bare antar jeg at det er det du er redd for) så hadde du vært dau nå, tro meg. Hunden min fikk det, Den vokste fort og en mnd etter at jeg merket kulen var han dø. Det var riktig nok en hissig krefttype, men du har hatt "kulen" lenge og du har ingen symptomer på noe alvorlig. Du har overhode ingenting å bekymre deg for.

15 minutter siden, Trine skrev:

Dro ikke til legen. Jeg har ikke sagt at det var en fettkul, bare at jeg regner med det var det ;) Jeg har nok å bry hodet med om jeg ikke skal bekymre meg for en kul også :P Da jeg våknet en morgen med en kul på halsen som var ca 7 cm i diameter så dro jeg til legen. Det ble tatt grådig alvorlig og det var rett på sykehuset for prøver. Men det var ikke noe farlig det heller. En liten kul som ikke forandrer seg er ikke noe farlig. Hadde det vært en ondartet svulst (nå bare antar jeg at det er det du er redd for) så hadde du vært dau nå, tro meg. Hunden min fikk det, Den vokste fort og en mnd etter at jeg merket kulen var han dø. Det var riktig nok en hissig krefttype, men du har hatt "kulen" lenge og du har ingen symptomer på noe alvorlig. Du har overhode ingenting å bekymre deg for.

Joda ser den, men har jo lest om de kulene som vokser veldig veldig sakte, men fortsatt er serious.

28 minutter siden, Trine skrev:

Da har jeg bare ett råd til deg. Slutt å les så mye :)

Ja ok, men stemmer ikke det da? Du nevner at om den ikke har vokst/er noe større på et år så er det ikke farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...