Gå til innhold

Brystbetennelse og bading i syden


golf

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal til syden i mars og da er sønnen min 4 1/2 mnd. Jeg har til nå hatt to brystbetennelser, og lurer derfor på om det er trygt for meg å bade i basseng/sjøen der nede eller om det kan være fare for ny betennelse da?

Takker for svar fra dere med erfaring.

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjäre golf. Vanligvis er årsak til brystbetennelse sprekker/sår på brystknoppen og derved er man utsatt for å få bakterier inn i brystene som kan före til en infeksjon.Den andre grunnen er tilstoppede melkeganger. Endel kvinner beskriver at de har frosset eller värt kolde og like etterpå oppstår brystbetennelse. Andre opplever det ikke. Mange opplever at de fryser lett på brystene når de har melk i dem. Om du bader så bör det väre godt og varmt i vannet og luften og ikke ta så lange bad. Skift baderöy etterpå slik at du ikke går rundt og er våt og småfryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjäre golf. Vanligvis er årsak til brystbetennelse sprekker/sår på brystknoppen og derved er man utsatt for å få bakterier inn i brystene som kan före til en infeksjon.Den andre grunnen er tilstoppede melkeganger. Endel kvinner beskriver at de har frosset eller värt kolde og like etterpå oppstår brystbetennelse. Andre opplever det ikke. Mange opplever at de fryser lett på brystene når de har melk i dem. Om du bader så bör det väre godt og varmt i vannet og luften og ikke ta så lange bad. Skift baderöy etterpå slik at du ikke går rundt og er våt og småfryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...