Gå til innhold

Kunne du trengt deg støttekontakt?

Kunne du trengt deg støttekontakt?  

6 stemmer

1. 1. Kunne du trengt deg støttekontakt?

• Ja
      2
    • Nei
      2
    • Har ikke behov for det
      2

Anbefalte innlegg

En som kunne hjulpte deg med sosialt samvær og ulike aktiviteter, f.eks. ta deg med på turer, komme på besøk hjemme, ta deg med på biblioteket, på disko, på kafé, kino eller andre ulike arrangementer?

Eller ville det blitt for pinlig og nedverdigende?

Anonymkode: 5268e...406

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413878-kunne-du-trengt-deg-st%C3%B8ttekontakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutes ago, AnonymBruker said:

Det hadde jeg en periode. Gull verdt! Ikke hverken pinlig eller nedverdigende, men hyggelig, sosialt og oppbyggende for min del. 

Anonymkode: 373f7...095

Har vel noe med selvbildet å gjøre. Hvis man ikke vil bli sett på som "svak" eller "hjelpesløs", om du skjønner. Ikke at man faktisk er det, ved å motta slik hjelp.

Anonymkode: 0a272...5f2

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vel noe med selvbildet å gjøre. Hvis man ikke vil bli sett på som "svak" eller "hjelpesløs", om du skjønner. Ikke at man faktisk er det, ved å motta slik hjelp.

Jeg skjønner tanken og den var innom meg også. Men jeg har ikke angret et sekund på at jeg takket ja til det i ei vanskelig tid i mitt liv. Jeg tror også at en del av problematikken er at en del tenker så mye om og rundt noe man ikke har noen erfaring med. Og så kan det vise seg at det man frykter/har mye negativt tankegods rundt kan bli så fint 😀

På 30.9.2016 den 13.09, AnonymBruker skrev:

En som kunne hjulpte deg med sosialt samvær og ulike aktiviteter, f.eks. ta deg med på turer, komme på besøk hjemme, ta deg med på biblioteket, på disko, på kafé, kino eller andre ulike arrangementer?

Eller ville det blitt for pinlig og nedverdigende?

Anonymkode: 5268e...406

Ja kunne tenkt meg det, jeg gir snart opp. Legger meg ned og blir liggende. Som jeg har gjort noe annet, har gått litt på dagsenteret eller sitter jeg i sofaen. 

Annonse

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner tanken og den var innom meg også. Men jeg har ikke angret et sekund på at jeg takket ja til det i ei vanskelig tid i mitt liv. Jeg tror også at en del av problematikken er at en del tenker så mye om og rundt noe man ikke har noen erfaring med. Og så kan det vise seg at det man frykter/har mye negativt tankegods rundt kan bli så fint 😀

Kanskje man burde prøve det. Hvis det er noe man har lyst til å gå på.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje man burde prøve det. Hvis det er noe man har lyst til å gå på.

Jeg anbefaler sterkt at man prøver et slikt tilbud om man kan få det. Bare hopp i det og gjør evnt vurderinger av hva du synes om det etterhvert og ikke på forhånd 😉

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hadde blitt for flaut. Vet ikke om jeg er noe interessert i ting som biblioteket, kino og kafe heller. Er mer interessert i pub, men det er jo bare å gi opp.

Kan man ikke gå med støttekontakt på pub?

Anonymkode: ad81e...074

22 minutes ago, AnonymBruker said:

Kan man ikke gå med støttekontakt på pub?

Anonymkode: ad81e...074

Hm jo det går sikkert an, fordi de legge jo opp arbeidstiden etter hva som passer. Men det hadde vært for flaut.

Annonse

1 minute ago, Inner self said:

Jeg vil ikke ha støttis. Det ville føles som ett nederlag. Ikke att det er noe objektivt galt med å ha det, men jeg synes det ville vært flaut...

Er det ikke et større nederlag å ikke klare (det støttekontakten skulle hjulpet en med)?

Mulig det er flere jenter som har støttekontakt, i gruppen psykiatrisk diagnose. Ikke at det ikke er det mest hensiktsmessige å akseptere det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...