Gå til innhold

sår skapt av onde ånder?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg fikk et merkelig krokformet kloremerke i går og skrape som svir på den ene puppen min, uten at jeg har verken falt og slått meg, eller skadet meg på annet vis. Jeg har ikke no annen tro da enn at ånder vil drepe meg om nettene, siden jeg samtidig også holder på å dø av pustestopp og svake hjerteslag når jeg skal sove, og siden ryggsekken datt på gulvet i går av en mystisk årsak, fordi den hadde vært oppreist hele dagen og urørt. Har dere hørt om at ånder og satan og djevelen kan komme å gi mystiske sår på mennesker om natta før?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/413891-s%C3%A5r-skapt-av-onde-%C3%A5nder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg fikk et merkelig krokformet kloremerke i går og skrape som svir på den ene puppen min, uten at jeg har verken falt og slått meg, eller skadet meg på annet vis. Jeg har ikke no annen tro da enn at ånder vil drepe meg om nettene, siden jeg samtidig også holder på å dø av pustestopp og svake hjerteslag når jeg skal sove, og siden ryggsekken datt på gulvet i går av en mystisk årsak, fordi den hadde vært oppreist hele dagen og urørt. Har dere hørt om at ånder og satan og djevelen kan komme å gi mystiske sår på mennesker om natta før?

Du har antagelig klødd deg i søvne, det er ikke alltid man merker sår før det har gått en stund.

Annonse

35 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg fikk et merkelig krokformet kloremerke i går og skrape som svir på den ene puppen min, uten at jeg har verken falt og slått meg, eller skadet meg på annet vis. Jeg har ikke no annen tro da enn at ånder vil drepe meg om nettene, siden jeg samtidig også holder på å dø av pustestopp og svake hjerteslag når jeg skal sove

Hvis du er så nær døden hver kveld / natt, var det underlig at disse åndene ikke presterte mer enn et lite kloremerke?

Småmerker på kroppen er ikke overnaturlige.

Blomsterfluen
15 minutter siden, Kayia skrev:

Det virker som du er plaget med mange vanskelige og vonde tanker og mareritt for tiden, og at dette gjør deg urolig og utrygg. Snakker du med noen av pleierne i boligen om dette? 

Jeg prater med personal om det men de tror ikke på meg 

11 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg prater med personal om det men de tror ikke på meg 

Jeg tror heller ikke på forklaringene dine, men syns du skulle fått hjelp til å bli kvitt de vonde tankene. For det er bare tanker inni hodet ditt dette vettu, tanker som gjør deg redd, og ikke noe som finnes eller skjer på ordentlig. :) 

Endret av Kayia
Blomsterfluen
17 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg tror heller ikke på forklaringene dine, men syns du skulle fått hjelp til å bli kvitt de vonde tankene. For det er bare tanker inni hodet ditt dette vettu, tanker som gjør deg redd, og ikke noe som finnes eller skjer på ordentlig. :) 

Ok. Er det sån at tankene mine kan gjøre at jeg gir meg selv sår i søvne, og styre sån at ryggsekken og plastposer faller på gulvet uten åpenbar fysiske årsaker? I nattmorgers når jeg gikk på toalettet så gikk jeg gjennom en mørk skygge som minnet om en skikkelse, så jeg skvatt litt.

Blomsterfluen
57 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det finnes ikke ånder, og Satan/Djevelen finnes heller ikke, ergo kan ikke de lage sår.

QED

Ok. Men i en episode av åndenes makt, så var det en dame som ble slått i fjeset av en ånd i kjelleren. Det kalles kanskje inderholdningsprogram, men det er nokk fordi noen nyter å bli skremt, og ikke fordi det er tull.

Annonse

1 hour ago, Blomsterfluen said:

Ok. Men i en episode av åndenes makt, så var det en dame som ble slått i fjeset av en ånd i kjelleren. Det kalles kanskje inderholdningsprogram, men det er nokk fordi noen nyter å bli skremt, og ikke fordi det er tull.

Det er rett og slett bare tull. Mer er det ikke å si om den saken. Ånder finnes ikke, det er bare helt utelukket.

Det er mye en kan innbile seg, som kan være skremmende, eventuelt på annet vis "gi en noe".

5 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Er det sån at tankene mine kan gjøre at jeg gir meg selv sår i søvne, og styre sån at ryggsekken og plastposer faller på gulvet uten åpenbar fysiske årsaker? I nattmorgers når jeg gikk på toalettet så gikk jeg gjennom en mørk skygge som minnet om en skikkelse, så jeg skvatt litt.

Tja, det kan godt være at du har mareritt om natten også, og derfor blir litt ekstra urolig og klorer deg opp. Kanskje du skal be personalet om å se på doseringen av medisinene dine igjen?

Blomsterfluen
36 minutter siden, Kayia skrev:

Tja, det kan godt være at du har mareritt om natten også, og derfor blir litt ekstra urolig og klorer deg opp. Kanskje du skal be personalet om å se på doseringen av medisinene dine igjen?

Ok. Jeg husker ikke at jeg har hatt mareritt på flere år. Går det an å ha mareritt og ikke vite det?

Personalene på pu boligen der jeg bor, syns at jeg går på 40m fluoxetin er bra.

5 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Åndenes makt er bare tull. Kjenner noen som har vært med der. 

Anonymkode: 9ad0a...9a0

15 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg husker ikke at jeg har hatt mareritt på flere år. Går det an å ha mareritt og ikke vite det?

Personalene på pu boligen der jeg bor, syns at jeg går på 40m fluoxetin er bra.

Ja det går helt fint å ha drømmer - både gode og dårlige - uten å huske dem. De fleste drømmer husker vi ikke faktisk, rett og slett fordi vi våkner når drømmefasen er over. Drømmer er bare tanker og fantasier i søvne vettu, og de kommer når vi sover som dypest :)

Er det lenge siden personalet vurderte doseringen din? Jeg syns kanskje det virker som at du strever litt ekstra for tiden, men kanskje det bare er jeg som husker litt feil her nå. Stol på personalet du :)

Blomsterfluen
2 minutter siden, Kayia skrev:

Ja det går helt fint å ha drømmer - både gode og dårlige - uten å huske dem. De fleste drømmer husker vi ikke faktisk, rett og slett fordi vi våkner når drømmefasen er over. Drømmer er bare tanker og fantasier i søvne vettu, og de kommer når vi sover som dypest :)

Er det lenge siden personalet vurderte doseringen din? Jeg syns kanskje det virker som at du strever litt ekstra for tiden, men kanskje det bare er jeg som husker litt feil her nå. Stol på personalet du :)

Det er flere måneder siden personalet vurderte doseringen, fordi jeg har ikke angst mere. I tillegg har jeg diagnosen høytfungerende autisme, men det stemmer ikke, fordi psykologen som satte den på meg lekte proff og satte barneautisme høytfungerende på meg, fordi jeg lærte "sent" å prate, men jeg hadde egentlig helt normal pratestart. Jeg sliter nå med at jeg hater uventede lyder som kjørl og nabodunk i vegg og at jeg hater å være sosial på jobben fordi jeg alltid gjør noe dumt sån at noen kan bli frekke med meg. Men jeg sover når jeg er trett. Ofte sover jeg i 11 timer på et døgn.

Blomsterfluen

I tillegg så tok han psykologen mens jeg gikk av abilify i 2015 spørreskjematester på meg og spurte mamma om det også hvor mamma mente jeg hadde depresjonsperioder. Men jeg hadde ingen diagnoser innen psykiatrien. Dette syns mamma var rart. Han sattw bare sosial fobi på meg fordi jeg ikke liker å ta buss med fremmede, selvom jeg ikke er redd å være sosial i det heletatt. Psykologen var visst en "autisme-forsker" men ga meg noe feilaktig info om nonværbale lærevansker som jeg skulle ha men ikke har likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...