Gå til innhold

Droppet sukker i en måned – mistet 1,4 kilo fett

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde nok vært mer deprimert uten kokka, som har bedre effekt enn SSRI, vil jeg, nesten, si.

Anonymkode: 79d9e...a58

Ok. Jeg skal ikke påstå verken det ene eller det andre.

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter hva jeg fant at har honning litt lavere glukemisk indeks (GI) enn "bordsukker", dvs. fører det ikke til så raskt stigning i blodsukker. Det betyr at det kanskje er sunnere (også om man ser bort i fra vitaminer etc. som finnes i honning)? Men det er like mye kalorier/energi i karbohydratene som er i honning og bordsukker, så vektmessig behøver det ikke bli noen forskjell.

Ja, hvis man er fornøyd med vekten så bør man jo spise slik at den ikke forandrer seg.

Anonymkode: ddd11...5e9

Ja, det er sant. Jeg tenker at man spiser vel fordi man har lyst på noe/er sulten. Da hjelper det ikke å droppe sukker for det vil jo da bli erstattet med andre ting. Drikke blir litt anderledes. Man drikker jo fordi man er tørst og da kan jo brus lett erstattes med vann. Men det finnes jo ikke noe spiselig som ikke inneholder noenting ;) Jaja, uansett, honning er godt :D  

12 minutes ago, Trine said:

Ja, det er sant. Jeg tenker at man spiser vel fordi man har lyst på noe/er sulten. Da hjelper det ikke å droppe sukker for det vil jo da bli erstattet med andre ting. Drikke blir litt anderledes. Man drikker jo fordi man er tørst og da kan jo brus lett erstattes med vann. Men det finnes jo ikke noe spiselig som ikke inneholder noenting ;) Jaja, uansett, honning er godt :D  

Jeg tror ikke det er usunt med sukker i seg selv. Det er jo f.eks. endel sukker i gulrøtter. Er mengden det går på. Men med kokka så fyller man ganske raskt opp "kvoten".

Det er dårlig at 0,5 liters koster 21 kr, når 1,5 liters koster 27-28-29 kr...!!!

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er usunt med sukker i seg selv. Det er jo f.eks. endel sukker i gulrøtter. Er mengden det går på. Men med kokka så fyller man ganske raskt opp "kvoten".

Det er dårlig at 0,5 liters koster 21 kr, når 1,5 liters koster 27-28-29 kr...!!!

Jeg drikker ikke så mye kokka. I perioder kan jeg stappe innpå ganske mye sjokolade, men jeg gjør jo ikke det hver dag. Kanskje jeg ikke spiser nok sukker til at det vil utgjøre noe på vekta å kutte det ut.

Ja, det der har jeg også tenkt på. Det er jo fryktelig uøkonomisk og kjøpe 0,5 liter, men man kan jo ikke kjøpe 1,5 liter uten å drikke opp alt.

7 minutes ago, Trine said:

Jeg drikker ikke så mye kokka. I perioder kan jeg stappe innpå ganske mye sjokolade, men jeg gjør jo ikke det hver dag. Kanskje jeg ikke spiser nok sukker til at det vil utgjøre noe på vekta å kutte det ut.

Ja, det der har jeg også tenkt på. Det er jo fryktelig uøkonomisk og kjøpe 0,5 liter, men man kan jo ikke kjøpe 1,5 liter uten å drikke opp alt.

Nei, det holder seg ikke til neste dag. Virker nesten som det er et slags plot for å gjøre folk hektet, slik at de kjøper hver dag i stedet for 2-3 ganger i uka.

#BigSugar

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det holder seg ikke til neste dag. Virker nesten som det er et slags plot for å gjøre folk hektet, slik at de kjøper hver dag i stedet for 2-3 ganger i uka.

#BigSugar

Jeg kan klare å ha den i 2 dager, men det er garantert et plot ja.

Annonse

26 minutes ago, Trine said:

Det klarer ikke jeg, av flere grunner enn at den blir doven, vel.

Men skal si praten på forumet går mye rundt dette med kokka.

38 minutter siden, Trine skrev:

To dager? Når flasken først er åpnet syntes jeg den mister piffen etter 3-4 timer, max.

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det klarer ikke jeg, av flere grunner enn at den blir doven, vel.

Men skal si praten på forumet går mye rundt dette med kokka.

Ja, kokka er et hett DOL-tema.

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To dager? Når flasken først er åpnet syntes jeg den mister piffen etter 3-4 timer, max.

Ja, den mister litt piffen, men det er liksom begrenset hva det er plass til inni meg, så 1,5 liter på en dag skjer kun på veldig varme sommerdager.

32 minutes ago, AnonymBruker said:

Det rare er at for ett år siden visste ingen på DOL hva kokka var!

Så sånn var det nok med det.

Men men.

Annonse

5 minutes ago, Trine said:

Dolere lærer fort ;)

Virker ikke som DOL-fruene har lært at de har fullverdig liv. ;) Og har de lært definisjonen! For hva er definisjonen?

Fullverdig liv:

1. Jobb

2. Fritid og hobbies

3. Familie og sosialt liv

4. Penger

5. Ferier og reiser

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...