Gå til innhold

Har dere også hatt skolelim på hånda og dratt det av huden før?

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Det har jeg. Det var deilig å kjenne når jeg reiv av skolelimen av hånda mi. Jeg tok å smurte skolelimen med vilje på hånda under formingen på fritidsordningen. Skolelim= sån hvit lim fra tubeflaske på barneskoler. I tillegg likte jeg lukten av det. Er dette autistiske hobbyer?

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
12 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Det har jeg. Det var deilig å kjenne når jeg reiv av skolelimen av hånda mi. Jeg tok å smurte skolelimen med vilje på hånda under formingen på fritidsordningen. Skolelim= sån hvit lim fra tubeflaske på barneskoler. I tillegg likte jeg lukten av det. Er dette autistiske hobbyer?

Jeg gjorde det samme.

Å ja det har jeg gjort mange ganger i barndommen. Synes også det var deilig og luktet godt 😀 har ikke gjort det i voksen alder, men det er sikkert fordi jeg ikke er i kontakt med skolefilm eller har det hjemme.

Anonymkode: 2f729...8a5

Annonse

Just now, Gargamel said:

Det var gøy å rive av limet. Det ser ut som man river av huden.

Det hørtes egentlig litt morsomt ut ja. Husker en gang jeg blødde neseblod, og jeg stoppet det med en "propp" av dasspapir. Men når jeg dro ut proppen så kom det en ekstremt stor snerk med, det var som om det ble dratt med helt fra hjernen. Det var som en tampong. Lang pølse med blod.

2 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Haha, nei dette er nok ikke bare for autister. Jeg syntes også dette var fascinerende, og jeg elsket lukten av skolelim :)

Jeg gjorde også det, men bare fra fingertuppene. Husker veldig godt både lukta og følelsen når en river det av! Gøy!

En annen ting jeg pleide å gjøre i timene, var å suge på en kork til en penn eller tusj, og så la den henge fast i overleppa. Da ble det en rund kul på leppa etter at jeg tok bort korken 😀😀😀

Det er nok ikke noe autistisk over slike aktiviteter i barneskolealder.

Venninnen min og jeg holdt på mye med et papir- og hobbylim som het Ponal.  Når jeg søker på det nå, ser det ut som om Ponal stort sett produserer spesiallim, men på 60-tallet hadde de typisk hvitt "skolelim" også. 

Min - eh - spesialitet var å klemme ut litt ekstra og la det tørke på den "plattformen" der korken går over i resten av flaska.  Jeg vil ikke fortelle hvorfor, men hvis noen lurer på om det er farlig å spise tørket skolelim, kan jeg forsikre at det er det ikke :rolleyes:

1 hour ago, laban said:

Venninnen min og jeg holdt på mye med et papir- og hobbylim som het Ponal.  Når jeg søker på det nå, ser det ut som om Ponal stort sett produserer spesiallim, men på 60-tallet hadde de typisk hvitt "skolelim" også. 

Min - eh - spesialitet var å klemme ut litt ekstra og la det tørke på den "plattformen" der korken går over i resten av flaska.  Jeg vil ikke fortelle hvorfor, men hvis noen lurer på om det er farlig å spise tørket skolelim, kan jeg forsikre at det er det ikke :rolleyes:

Var det en plattform-for-tørking-av-lim-til-spising?

12 minutter siden, Kanonføde skrev:

Var det en plattform-for-tørking-av-lim-til-spising?

Den funket i hvert fall fint. Flasken utforming hadde nok mer med produksjonen å gjøre - limet skal jo inn uten at det blir søl.

2 hours ago, laban said:

Den funket i hvert fall fint. Flasken utforming hadde nok mer med produksjonen å gjøre - limet skal jo inn uten at det blir søl.

Nå begynte jeg å tenke tilbake på barne- og ungdoms-skolen. -_-

Annonse

Nicklusheletida
På ‎03‎.‎10‎.‎2016 den 21.26, Blomsterfluen skrev:

Au du gjorde dette som barn er ikke spesielt autistisk, men at du i dag som voksen, tenker på det, husker det og stiller spørsmål om det, tenker jeg er ganske autistisk.

Nicklusheletida
På ‎04‎.‎10‎.‎2016 den 8.12, laban skrev:

Er du helt sikker ?:P

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Er du helt sikker ?:P

På at det ikke er autistisk å leke med størknet lim som barn, eller på at det er ufarlig å spise det?

På 60-tallet, da vi ikke hadde mer moro enn det vi kunne gjøre med oss selv, var begge deler i hvert fall normalt og ufarlig.  Men vi spiste jo ikke store mengder - omtrent som å svelge en tyggegummi eller to. 

Nicklusheletida
1 minutt siden, laban skrev:

På at det ikke er autistisk å leke med størknet lim som barn, eller på at det er ufarlig å spise det?

På 60-tallet, da vi ikke hadde mer moro enn det vi kunne gjøre med oss selv, var begge deler i hvert fall normalt og ufarlig.  Men vi spiste jo ikke store mengder - omtrent som å svelge en tyggegummi eller to. 

Det var det siste jeg tenkte på ja. Bare tullet litt med deg :-)

On 10/7/2016 at 11:56 AM, Nicklusheletida said:

Au du gjorde dette som barn er ikke spesielt autistisk, men at du i dag som voksen, tenker på det, husker det og stiller spørsmål om det, tenker jeg er ganske autistisk.

Hvorfor er det autistisk?

Anonymkode: 56c2c...2a4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...