Gå til innhold

Barnekreftforeningen: De 180.000 fra «Mannegruppa Ottar» skal betales tilbake

Anbefalte innlegg

Har det politisk korrekte tatt overhånd?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/facebook/barnekreftforeningen-de-180-000-fra-mannegruppa-ottar-skal-betales-tilbake/a/23812602/#xtor=CS6-6-[23812602 barnekreftforeningen_de_180_000_fra_mannegruppa_ottar_skal_betales_tilbake]

«Mannegruppa Ottar» startet denne uken en innsamlingsaksjon for Barnekreftforeningen, men da foreningen fant ut hva gruppen sto for, stoppet de innsamlingen.

Først meldte Barnekreftforeningen at det ikke var teknisk mulig å gi tilbake de 180.000 kronene de allerede hadde fått inn, men de er nå klare på at pengene skal tilbake.

– Vi ønsker ikke å beholde pengene, men det er vanskelig å gjøre noe annet med dem i forhold til Innsamlingskontrollen. Det går ikke an å gi pengene videre til noen andre, for eksempel, så vi har blitt anbefalt å betale dem tilbake, sier Rasmussen til VG.

Da gruppen med sine da 40.000 medlemmer mandag oppfordret til å bidra og «gjøre en forskjell i hverdagen til de som trenger det mest», kom det inn 180.000 kroner på under et døgn.

Anonymkode: 5e541...e75

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg synes noen overreagerer, men sånn er det jo. Jeg blir egentlig ikke så sjokkert av sånne vitser annet enn at det er sjokkerende barnslig.

Trusler og hets mot enkeltindivider er alvorlig.

Jeg synes det rareste er at politiet anbefalte Sofie Elise å fjern et blogginnlegg fordi hun fikk trusler. Politiet bør forsvare ytringsfriheten, og ikke legge seg opp i hva folk skriver. 

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Jeg synes noen overreagerer, men sånn er det jo. Jeg blir egentlig ikke så sjokkert av sånne vitser annet enn at det er sjokkerende barnslig.

Jeg synes det rareste er at politiet anbefalte Sofie Elise å fjern et blogginnlegg fordi hun fikk trusler. Politiet bør forsvare ytringsfriheten, og ikke legge seg opp i hva folk skriver. 

Når man har sterke meninger man publiseres offentlig  må man tåle å få meninger tilbake.  

Anonymkode: 56b4e...4a1

11 timer siden, Gargamel skrev:

Enig. Helt utrolig at politiet gjorde dette.

Det er vel rart i og med at gruppa ikke står for noe vanskelig. Det er enkeltindivider som poster vanskelige ting, men det skjer jo også i kommentarfeltene i jeg vil tippe alle nettaviser hvor det er mulig å kommentere - betyr det at VG står for nazisme?

"– Det er fantastisk. Jeg blir rørt når jeg leser kommentarene på alle de alternative innsamlingsaksjonene som ble startet opp i går. Det er veldig mange fantastiske mennesker der ute, sier Rasmussen."

Jeg syns da det var snilt av mannegruppen å gi 180.000 kr også. Er ikke disse mennene som gav dette snille?

Så ja, det politisk korrekte har tatt overhånd. Eller hykleri, om man vil?

I dagens samfunn er det på en måte underforstått at kvinner er snillere enn menn. Hvorfor det? Og hvorfor er menn som ikke er enige i dette nødvendigvis utskudd og sjåvinister? Man blir anklaget for å være "krenket", om man skriver noe kritisk. Det er ikke det at folk føler seg krenket som er det moderne fenomen, det er det med å anklage de man er uenige med som krenkede.

Anonymkode: 36ad3...ec3

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...