Gå til innhold

Hva betyr 'direkte' etterkommer?

Anbefalte innlegg

Ser stadig enkelt skriver de er direkte etter den og den. Men hva betyr det? En kan vel ikke være noe annet en en direkte etterkommer? Enten så er man vel en etterkommer eller så er man vel ikke... En kan jo ikke være indirekte etterkommer...

Det er mye rart.:huh:

Anonymkode: c4429...7b2

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/414012-hva-betyr-direkte-etterkommer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutes ago, emilie321 said:

Direkte etterkommere er vel familie i direkte linje. Dvs oldeforeldre - besteforeldre- foreldre- barn - barnebarn osv. Søsken er ikke i direkte linje. Dette brukes bl.a i arvesaker 

Men hva er indirekte etterkommere?

En kan jo lure.

Anonymkode: 6e685...fce

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sikkert ikke, men TS lurer jo på hva direkte etterkommer er... hva betyr det, når indirekte ikke er noe?

Skrev det lenger opp. Oldeforeldre - besteforeldre - foreldre - barn - barnebarn osv   Søsken regnes ikke som direkte etterkommere. Ikke i arvesaker iallefall

6 minutter siden, emilie321 skrev:

Skrev det lenger opp. Oldeforeldre - besteforeldre - foreldre - barn - barnebarn osv   Søsken regnes ikke som direkte etterkommere. Ikke i arvesaker iallefall

Men indirekte etterkommer høres rart ut. For eksempel, hvis jeg sier jeg er indirekte etter Odin, hva betyr det liksom? 

11 minutes ago, emilie321 said:

Er det sånn hvis man er halvsøsken da?

Annonse

9 hours ago, emilie321 said:

Du kan jo tegne et slektstre, da vil du se hvordan det er.

Ja skjønner jo det, det jeg ikke forstår er hvordan man kan være indirekte etter noen, og det lurer jeg på i og med at man sier man er direkte etter noen.

9 timer siden, emilie321 skrev:

Du kan jo tegne et slektstre, da vil du se hvordan det er.

Altså, er man etterkommer etter noen er man etterkommer. Det finnes ikke noe skille på direkte og indirekte.

Sånn er det bare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...