Gå til innhold

NRKs spøkelseskladd og «sekulær ekstremisme»

Anbefalte innlegg

Forrige torsdag avfeide PST, ved Jon Fitje Hoffmann, islams voldspotensial. Jihadister og terrorister, «de representerer overhodet ikke islam», sa analytikeren Hoffmann. Uttalelsen i NRK Debattenstod i stil med resten av sendingen, der programleder Ingunn Solheim fremstår som komplett kunnskapsløs om islam. Derfor får ikke Leyla Hasic noen ideologisk motstand fra en smilende og imøtekommende Solheim, det til tross for at debattens hovedtema var «ekstreme islamister». Men Hasic er ikke akkurat det, Solheim, tross sin aktive deltakelse i salafistgruppen Sisters Corner?

Hos medlemmene av Sisters Corner er båndene tette til Profetens ummah. En samfunnsdebattant, Linda Noor, som på sin side har vært i tett kontakt med «søstrene» på Facebook forteller videre dette:

- De har på sin Facebook-gruppe slått hardt ned på all kritikk av IS, men har latt forsvar for IS bli stående. Gruppen deres har 2700 medlemmer, jeg ble nylig kastet ut med begrunnelsen at de var redde for at jeg ville lekke innholdet på siden og fordi jeg har ytret at homofile skal ha samme rettigheter som alle andre, noe som ifølge dem selv stider mot deres mål om å fremme sharia .

- Mens jeg ennå var medlem forsøkte jeg to ganger å invitere til demonstrasjonen mot IS, men det ble slettet begge gangene.

- Jeg la ut bilder med fremstående muslimske ledere som tok avstand fra IS, det ble også slettet. Det siste jeg så før jeg ble blokkert fra siden, var en tråd full av propagandavideoer til støtte for IS.

Ikke noe annet problem enn kommunikasjon med et tøystykke, Solheim? Forstår ikke NRK at kvinner som ikler seg dette redselskabinettet frivillig og aktivt promoterer dets fortreffelighet, har ideologi i hodet som er en samfunnstrussel? Gud hjelpe meg for en intellektuell tilstand i STASkanalen.

https://www.rights.no/2016/10/vi-er-trott-og-lei-krav-og-trusler-fra-islamsk-hold/

Anonymkode: b4e81...0a6

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...