Gå til innhold

Andre her som ikke jobber?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg står opp når jeg våkner, dvs mellom 04.00 - 8.00. Dagene får jeg til å gå med å gå på et aktivitetssenter,  trene og møte venner. Har en fast dag hvor jeg hjelper en gammel dame. 

Jeg vet at det går an å ha det bra selv om jeg ikke er i jobb. Jobber nå hardt for å komme meg dit igjen. 

Jeg som regel opp mellom kl 8 og 9.

Dagene bruker jeg på hunden min, husarbeid, ingenting (dol), handle mat, spise også går det litt tid til lege/psykiater. Det skal ikke så mye til før jeg blir veldig mentalt sliten så jeg klarer meg lenge med det jeg gjør. Så jobber jeg med å gjøre ting i et tempo som hodet takler og ikke stresse for å bli ferdig med ting. Jeg må slutte å skulle gjøre alt på engang ;)

Det går nok an å ha det bra uten å være i jobb, men er man ufør så er jo det fordi man har en ekstra belastning å bære på. Så uføre-livet er ikke nødvendigvis et slaraffenliv.

Jeg står opp når jeg våkner. Noen dager klarer jeg å fylle dagene med noe inspirerende og hyggelig. Andre dager ikke. Men selv ikke-dagene er ikke så aller verst. Mulig fordi jeg i en periode på 10 år hadde bare ikke-dager. Nå varierer det og jeg er svært takknemlig for det og setter i grunnen pris på hver minste ting jeg klarer å gjøre. Være alene er feks en ting jeg setter pris på at jeg klarer, ta oppvasken er en, lage middag er en, dusje er en, handle er en osv osv. 

Så min erfaring er at det går an å ha det bra uten å være i arbeid, selv om jeg til tider savner det og sørger litt fordi jeg ikke er en del sv arbeidslivet lengre. 

Anonymkode: 5d582...e97

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...